Jump to content

Løsnet baugjern på trebåt, er det alvorlig?

Wasco

Recommended Posts

Kom hjem etter en hyggelig tur ute på sjøen i går...og da fikk jeg se dette!!!!

loesnet.jpg

Spørsmålet er om dette er noe som må repareres med EN GANG?

I så fall må jeg på en slipp..for listen (eller hva det heter) har løsnet minst en meter, halv annen under vannlinja

Eller er det greit å bruke båten en stund hvis jeg fjerner hele lista og bare er forsiktig og ikke komme borti alt for mye med baugen?

Redigert av wabra (see edit history)

Vi med sånn pen avslutning på båtane, slepp å ha låseband i hekken, vi.. :cheers:

Bra det ikkje var alvorlig, i alle fall. Misunner deg at du har sjøsatt dama, gitt.. Her er det hagebåt for alle penga. Enn så lenge..

Yo mama so fat, when she dances, she makes the band skip..

Forland Plattgatter - Olida.

Kommer akkurat inn etter en 3 timers tur ute på sjøen....det var bare herlig. :yesnod::sailing:

Blankt hav og strålende sol.

Kjørte 1 time rett til havs og var alene så langt øye kunne se. Så stanset jeg motoren og bare lot meg drive omkring i 1 time...og til slutt brukte jeg en time på å komme hjem....

Det blir ikke helt det samme med vannsprederen under kjølen :nonod:

Visst den er fjernet så gjør jo ikke det noe. Jeg trodde den var fortsatt slik som på bilde, det så jo veeeldig teit ut.. :lol:

Da kan du like gjerne feste den slik den skal henge når du kommer på land. Listen er jo der for og beskytte stevnen når du dunker borti. Feks. når du ankrer opp og går inntil med baugen! :smiley:

Hilsen Sleipner som har vært på en fin helgetur i ryfylke og sitter nå på Buøy kai med trådløs nettverk :wink:

Akkurat hjemkommet fra Utsira... solbrent og rød som en kokt hummer... :cryin::lol:

Nå er jeg veldig forsiktig når jeg går inn til kai....så tror ikke det er noe stort problem.

Og ankring har jeg ikke våget meg på enda....så det blir nok ikke noe problem.

Men det jeg oppdaget i dag er at denne jernlista også har løsnet under båten og henger nå minst en meter ned i sjøen.

Får se hva jeg finner på...

Ha en fortsatt fin tur i Ryfylket

Kaldt du liksom! Badetflere ganger ytterst i Førresfjorden på fredag, og det var ca 18 grader! Ikke kaldt det vel! Var også uti i dag i ferskvann, og der var det faktisk oppe i 25 grader! Nesten for varmt til å bli avkjølt i (nåvel, bare nesten da...)-

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Pyse!!!!!!!!!!!!!!! :lol: 25 grader??

Blir mest svommehaller paa deg da :nonod:

Morra dukkert fra 12-13 grader. Hvis det er varmt i lufta.

Lengre opphold i vannet. skrubbe vannlinje, dykking etc. fra ca.17 grader.

Ja jeg inrømmer så gjerne at jeg er ei skikkelig pyse.... :yesnod:

Har badet for mye i tropiske deler av verden...og da blir ikke en gang svømmehaller bra nok.

Svømmehaller holder gjerne ikke mer en 20-21 grader, og det er alt for kaldt...brrrrrrrrrr :wink:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...