Wasco Startet 26.Juli.2008 Del på Facebook Startet 26.Juli.2008 (redigert) Kom hjem etter en hyggelig tur ute på sjøen i går...og da fikk jeg se dette!!!! Spørsmålet er om dette er noe som må repareres med EN GANG? I så fall må jeg på en slipp..for listen (eller hva det heter) har løsnet minst en meter, halv annen under vannlinja Eller er det greit å bruke båten en stund hvis jeg fjerner hele lista og bare er forsiktig og ikke komme borti alt for mye med baugen? Redigert 26.Juli.2008 av wabra (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
roy_n Svart 26.Juli.2008 Del på Facebook Svart 26.Juli.2008 Du kan ta den bort,vær forsiktig når du legger til så skulle det gå bra. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 26.Juli.2008 Del på Facebook Svart 26.Juli.2008 Dette er vel bare en liten støtfanger i øverført betydning. Kapp den av og repparer det til høsten eller våren. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 26.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2008 Takk og pris...da kan jeg nyte det fine være ute på sjøen Ha en fin, fin helg med fint vær og herlige timer ute på bølgene Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
FreddyB Svart 26.Juli.2008 Del på Facebook Svart 26.Juli.2008 Vi med sånn pen avslutning på båtane, slepp å ha låseband i hekken, vi.. Bra det ikkje var alvorlig, i alle fall. Misunner deg at du har sjøsatt dama, gitt.. Her er det hagebåt for alle penga. Enn så lenge.. Sitér dette innlegget Yo mama so fat, when she dances, she makes the band skip.. Forland Plattgatter - Olida. Link to post
Wasco Svart 26.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2008 Nå var det baugjernet som løsnet da...og ikke hekkjernet (hvis det er noe som heter det) Ja det er deilig å ha båten på sjøen i disse dager. Bedre en nå kan det ikke bli Ellers takk til admin som forandret tittelen på denne tråden....jeg viste jo ikke hva den "lista" het, men da er det jo godt at noen vet det Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
FreddyB Svart 26.Juli.2008 Del på Facebook Svart 26.Juli.2008 Ah, eg var litt for kjapp der, gitt. Berre ute etter å sparke, sedu.. No har båten min óg fått vatn under kjølen. Dog ved hjelp av vannspredar. Hehe.. Sitér dette innlegget Yo mama so fat, when she dances, she makes the band skip.. Forland Plattgatter - Olida. Link to post
Wasco Svart 26.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2008 Kommer akkurat inn etter en 3 timers tur ute på sjøen....det var bare herlig. Blankt hav og strålende sol. Kjørte 1 time rett til havs og var alene så langt øye kunne se. Så stanset jeg motoren og bare lot meg drive omkring i 1 time...og til slutt brukte jeg en time på å komme hjem.... Det blir ikke helt det samme med vannsprederen under kjølen Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Sleipner93 Svart 26.Juli.2008 Del på Facebook Svart 26.Juli.2008 Hva med og feste det inntil stevnen over vannlinjen ihvertfall? Fort gjordt med en batteridrill, noen rustfrie skruer og noe og stå på. Sikkert noen i nærheten som kan låne deg en gummijolle i 5 minutter om du ikke har selv.. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 27.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 Ja, det burde jeg tenkt på...men nå er den allerede fjernet... Men jeg kan jo fremdeles gjøre som du sier....får se hva jeg "gidder" I morog..i morgo, men ikje i dag, for i dag vil eg ikje gjera de slag... I dag tar jeg med meg Kasper (hunden min) og legger ut på en fin dagstur til Utsira Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Sleipner93 Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 Visst den er fjernet så gjør jo ikke det noe. Jeg trodde den var fortsatt slik som på bilde, det så jo veeeldig teit ut.. Da kan du like gjerne feste den slik den skal henge når du kommer på land. Listen er jo der for og beskytte stevnen når du dunker borti. Feks. når du ankrer opp og går inntil med baugen! Hilsen Sleipner som har vært på en fin helgetur i ryfylke og sitter nå på Buøy kai med trådløs nettverk Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 27.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 Akkurat hjemkommet fra Utsira... solbrent og rød som en kokt hummer... Nå er jeg veldig forsiktig når jeg går inn til kai....så tror ikke det er noe stort problem. Og ankring har jeg ikke våget meg på enda....så det blir nok ikke noe problem. Men det jeg oppdaget i dag er at denne jernlista også har løsnet under båten og henger nå minst en meter ned i sjøen. Får se hva jeg finner på... Ha en fortsatt fin tur i Ryfylket Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
index Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 Badetemperaturene er jo greie nå, så frem med badebuksa og hopp uti! Husk skrujern, så er restene fjernet på kort tid! Remontering fikser du neste gang båten skal på land! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Wasco Svart 27.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 Badetempraturen er brrrrrrrrrr Nekter å gå i vannet med mindre det holder 25 grader Men kanskje jeg kan få overtalt noen gode venner til å ta en dukkert Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Mariell Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 Pyse!!!!!!!!!!!!!!! 25 grader?? Blir mest svommehaller paa deg da Morra dukkert fra 12-13 grader. Hvis det er varmt i lufta. Lengre opphold i vannet. skrubbe vannlinje, dykking etc. fra ca.17 grader. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
index Svart 27.Juli.2008 Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 Kaldt du liksom! Badetflere ganger ytterst i Førresfjorden på fredag, og det var ca 18 grader! Ikke kaldt det vel! Var også uti i dag i ferskvann, og der var det faktisk oppe i 25 grader! Nesten for varmt til å bli avkjølt i (nåvel, bare nesten da...)- Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Wasco Svart 28.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 Pyse!!!!!!!!!!!!!!! 25 grader??Blir mest svommehaller paa deg da Morra dukkert fra 12-13 grader. Hvis det er varmt i lufta. Lengre opphold i vannet. skrubbe vannlinje, dykking etc. fra ca.17 grader. Ja jeg inrømmer så gjerne at jeg er ei skikkelig pyse.... Har badet for mye i tropiske deler av verden...og da blir ikke en gang svømmehaller bra nok. Svømmehaller holder gjerne ikke mer en 20-21 grader, og det er alt for kaldt...brrrrrrrrrr Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.