Jump to content

populært dekksbord av dårlig kvalitet? Lignende erfaringer?

nordan family 27

Recommended Posts

For sesongen kjøpte jeg et dekksbord til å ta med på land når vi er på tur. Fant et som synets å være ganske populært:

bord.jpg

eneste å utsette var prisen - godt over kr 600. Men etter at det ble utsatt for en regnskyll (bordet sto da på høykant så vannet skulle renne av) svulmet bordet opp langs kantene og overflaten sprakk opp. Litt dårlig, syntes jeg, for et maritimt bord. SeaSea hadde aldri fått klager på dette, og mente det skulle tåle såpass. Men de kunne ikke gi meg nytt eller pengene igjen uten først å ha tatt inn bordet og undersøkt med sin leverandør. Valgte å ikke gi det fra meg nå da det hadde endt med at jeg hadde kjøpt et annet mens jeg hadde ventet. Akkurat det var litt irriterende da jeg hadde kjørt ens ærend fra Lørenskog, innom båten, og til Rud for å få byttet det etter å ha snakket med dem på telefonen, men når jeg kom i butikken var det ikke så greit likevel (får ta det på tabbekvota - normalt får jeg god service i den butikken).

Er det andre med lignende erfaringer på dette bordet - det er jo et vanlig bord å se rundt omkring? tåler det ikke å bli overrasket på brygga av litt regn?

Edited by nordan family 27 (see edit history)

ikke at det er noen trøst men jeg kjenner til at 2 stk bord av samme type er skjedd det samme med. Sto ute om natta og mye regn ble det,resultatet ble sprekke i overflaten. Tåler ikke annet en vanlig avtørking.

i butikken har de svart at det skulle tåle regn - men de måtte ta det opp med leverandøren før jeg fikk nytt eller pengene tilbake - og de trengte bordet før de kunne gjøre det. Men jeg trenger også et bord, så de foreslo at jeg skulle komme tilbake når godværet var over.

Det folka i butikken sier er bare TULL!!!!! :headbang::headbang:

Dette pisspraten med at de aldri har fått klage på dette før og at de må snakke med levrandøren og bla...bla...bla...bla bare tull. :nono: :nono:

I følge kjøpsloven er det DE som selger produktet som har ansvar ovenfor kunden...

De er forpliktet til å gi deg et nytt bord på timen..

Så får de i etterkant ta så mye kontakt de vil med levrandører eller hvem de måtte ønske men det skal ikke DU som kunde behøve å vente på... DU skal ha nytt bord med en gang. :smash::smash:

Forlang å få snakke med innehavenen av butikken. Og hvis ikke han gir seg så si at du skal ta kontakt med forbrukerombudet. :discuss:

Husk at kundenes rettigheter er VELDIG godt ivaretatt i norsk lov. Men de flete forhandlere prøver seg. Jeg har selv hatt lignende opplevelser, men gir meg ALDRI...og jeg får ALLTID det jeg har krav på.

Edited by wabra (see edit history)

Har også hatt et sånt. Tålte ikke å være i båt; samme feil som du beskriver. Tok vare på beina, men har ikke fått bruk for dem (ennå). Kjøpte bordet mens jeg var på tur, så fikk ikke mulighet til å dra tilbake til butikken og klage (dvs avstand gjorde at det ikke var verdt bryet).

S/Y Surprise

Har samme bordet i rundt , står ute bak på båten hele sommeren og litt til . Er like fint det , nesten da . Du ser jo at det har levd noen år ,men regn tåler det .Merkelig at du fikk den servicen på SeaSea,må ha truffet feil mann eller en ferievikar.Altid topp service der mener jeg,hadde sendt dem en mail og linka til denn tråden :wink:

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

De er forpliktet til å gi deg et nytt bord på timen..

Så får de i etterkant ta så mye kontakt de vil med levrandører eller hvem de måtte ønske men det skal ikke DU som kunde behøve å vente på... DU skal ha nytt bord med en gang.

Det er ikke riktig. Butikken skal rette feilen innen rimelig tid, dvs de kan f.eks velge å reparere bordet. De har 3 rep forsøk. Hvis det fortsatt er dårlig, kan forbrukeren kreve bordet omlevert. På timen er tull som du selv skrev :-)

Forøvrig har m&p hatt et slikt bord en evighet. Var av noe plastmateriale i platen.

joda310

Edited by Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Har opplevd det samme med 2 bord, sveller opp pga av litt vann.

Det finnes to forskjellige topplater, en av spon og en av noe plast.

De av plast tåler dette mens de med spon sveller opp etter litt vann.

Espen