Jimpec Startet 2.August.2008 Link til dette innlegget Startet 2.August.2008 Hei! Er det noen her som har peiling på Optimax V6 så hadde jeg satt stor pris på innspill. Jeg får plutselig opp en "check engine" meldingen på smartcraft. Feilmeldingen (detaljert) sier at vanntrykket er lik null. Måleren viser også null i vanntrykk. Temperaturen på motoren er som normal både på tomgang og under gange. Vannet kommer ut i "hullet" også så den må jo ta inn vann på et eller annet vis? Guardian slår også inn og nekter å godta RPM over 4000. Min teori er at sensoren for vanntrykk er gåen? Er det andre ideer eller erfaringer rundt dette som kan hjelpe meg? Hadde akkurat fått på ny propell og var så happy og så blir jeg heftet med dette... Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 3.August.2008 Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 Hvis motoren får kjøling.. så er det nok sensorfeil. Er det kommet smuss for sensor kanskje.. Vet ikke hvor sensor sitter, men finner du den skulle det vel sikkert være mulig å måle den om den er ok eller ei.. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
SvartRøyk Svart 3.August.2008 Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 Sikkert noe rusk ja. Sensor sitter etter ett T-stykke for seg selv oppe på SB side mener jeg. Brun farge kanskje.. Kan jo nappe av noen slanger og blåse de rene. Sitér dette innlegget Link to post
Jimpec Svart 3.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 Temperaturen på motoren er som sagt normal så da er vi nok enige om at det enten er noe rusk som sitter fast inni slangene eller så er sensoren gåen. Jeg skal ta en tur ned å sjekke og poster resultatet. Sitér dette innlegget Link to post
Jimpec Svart 3.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 Jeg kan ikke finne noen åpenbar sensor for vanntrykk på nevnte plassering. Det som kanskje verre er er at jeg kan ikke finne noen trykksensor i servicemanualen heller. Har kjørt en liten testrunde i dag og motoren fungerer som normalt bortsett fra å gå over 4000 RPM. Jeg spylte kjølingen noen minutter også for å kanskje få løs evt dritt inne i systemet, men dette ga ingen bedring. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.