Jump to content

Hvordan liker du båtannonsen best? - Hva "selger" best til deg?

Grand Banks jr

Recommended Posts

For meg er dette viktig:

1) Gode bilder

2) Motortimer

3) servicer etc.

4) Utstyr

Jeg vet at de båtene jeg ser på er perfekt til varme sommerdager og at det er kjekt å kaste anker og ta seg en ankerdram mens solen går ned i havet - Unødvendig sprøyt å skrive i en båtannonse!!

Og jeg er på jakt etter båt for tiden :yesnod:

Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser

Sertifikat: D4 - ROC

Først bør det være gode oversiktsbilder av båten utvendig.

Så bør det være oversiktsbilder av cocpit og innredning.

Deretter bør det være bilder av motor

Og til slutt bør det være detaljbilder som forteller meg noe om tilstanden på båten.

Brosjyre bilder er drepen for meg.

Halvnakne damer er trivelig å se på, men det finnes egne nettsteder for sånt. Når jeg besøker finn, så er det for å se på båter. Rot er utrivelig, det samme er ledninger i "spagetti". Det koster lite å feste ledninger på en fin måte. Familiebilder er kun trivelig for familen.

Teksten bør være informativ. Jeg synes det er greit med litt humor, men noen tar helt av.

Det er min mening :smash:

....og her et skrekkeksempel på hvordan en annonse IKKE skal se ut....

Ingen bilder....ingen pris...ingen informasjon...

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link

Tvert i mot wabra. Dette er en annonse som jeg hadde reagert positivt på, dersom jeg var på jakt etter en tresnekke.

Hva mer kan man egentlig ønske å vite før man tar kontakt med selger?

Det er en 27 fot tresnekke, bygget i 1965. Den har overbygg og kalesje. Dette gjør at jeg vet med 90% sikkerhet hva slags båt det er og om den typen er av interesse.

Den har en FM motor, og selv om jeg hadde foretrukket en Marna.

Eier sier den er i bra stand, noe som kan tyde på objektivitet.

At prisantydning ikke er gitt tyder på at selger kanskje vet at de som er på jakt etter en slik båt kan være villig til å betale bra, men også kan være fæle til å prute. På den annen side kan det tyde på at han ikke aner hva båten kan være verdt og at det her kan gjøres et røverkjøp. Jeg får nesten vann i munnen!

Hadde den vært ca 5 fot kortere, uten overbygg og 20 år eldre - så hadde jeg ringt med en gang.

Vell...for en dreven båtmann som deg 2nd - kanskje...men for en som meg sier denne annonsen ingen ting.

Jo, det vil si...for meg sier den at her er en mann/kvinne som ikke er så veldig opptatt av å selge.

Men forklaringen kan jo være som nevnt i et annet innlegg at dette er en avisannonse som bare er blitt klistret over på FINN. Men da burde avisen få en smekk over fingrene :smash:

Redigert av wabra (see edit history)
Hmm mange meninger :flag: Her er annonsen på MIN båt: Agder 840

Fyr løs om hva dere synes :smash:

meget bra tekst synes jeg.

hva gjør det innstrumentet nedi batterirommet? gardinene i aktercabinen bør taes bort . subjektiv mening .

kansje ryddet bort såper og løse ting. ellers synes jeg bildene og annonsen ser veldig bra ut og båten fremtrer jo som veldig fin .

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Bildet med det "praktiske speilet" er ubetalelig... :lol:

Litt herlig med folk som byr på seg selv og er rimelig "laid back" både i forhold til å beskrive seg selv, båten og feriene, selv om jeg personlig nok ikke kommer til å figurere i noen annonse på samme måte...

Mellom linjene kan man kanskje tyde at båten fungere fint under lengre ferieturer til "fjerne farvann" og slikt sett er driftsikker, praktisk osv. Litt artig variant :flag:

Men man skal ha en god dose selvironi og formuleringsevne for at det skal bli morsomt, og ikke bare "rølp". Synes selger har fått dette fint til. Og at han har fått mange treff er helt sikkert.

Redigert av Honduras (see edit history)
Det eneste jeg vil vite er hvilken type, årgang, utstyrsliste, prisantydning og hvor og når den kan besiktiges.

Bilder teller ingenting, med mindre det er for å illustrere en beskrevet skade.

Fagre ord og informasjon om hvor godt båten er tatt vare på - tror jeg ikke på!

Min erfaring er at selv presten juger som en ravn når han skal selge noe.

Er litt uenig i ovenstående. Er båten blitt skrytt opp i skyene og man samtidig får selger til å signere salgsprospektet sammen med kjøpekontrakten, ja da har man virkelig gode kort på hånden i tilfelle reklamasjon.

Jeg ser rimelig mye på seilbåtannonser. At ting er rotete syns gjør ikke meg så mye - jeg klarer å overse dette. Men jeg ville jo aldri selv lagt ut noe slikt.

Det som jeg synes er viktig i en seilbåt annonse er:

Tilstand av skrog, behandling fra før. Utskiftinger etc.

Tilstand av seil. Hvor gammel etc.

Tilstand av motor. Byttet når. Står det overhalt så bør det står hva. Det irriterer meg når jeg finner ut at det står "overhalt" og det var bare en oljeskift.

Tullprat om koselige ettermiddagsturer leser jeg over. Hvordan båten fungerer på tur kan være greit hvis det er konkrete ting som nevnes.

Bilder: Ute, inne, frem, bak, Cockpit i sin helhet. Gjerne detaljer som er spesiell for båten.

Innrettning: Mange nok bilder at man kan sette sammen innrettning og ser tilstand av tak og om

det er innerliner.

Jeg liker når det er personer på noen bilder siden det gir godt inntrykk av proporsjoner.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...