CreaDell Startet 19.August.2008 Del på Facebook Startet 19.August.2008 Er på jakt etter ein septiktank som på mest mulig optimal måte fyller desse målene. 55cm x 45 cm areal og 30 cm høg. Optimalt sett er jo dette eit volum på over 70 liter, men hadde håpt eg kunne funne ein standard tank som kanskje var på 50-60 liter i alle fall... Har kikke litt på dei vanligaste nettbutikkane, maritim osv.. men har ikkje funne nokon som passa veldig bra. Nokon som har tips? Og ein ting til. Plast eller rustfritt??? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 19.August.2008 Del på Facebook Svart 19.August.2008 Sjekk denne... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
vivvi Svart 19.August.2008 Del på Facebook Svart 19.August.2008 (redigert) sjekk ut denne linken hos Plastinvent. De har en god del tanker i programmet sitt, er relativt rimelig. De har de fleste mål og størrelse. redigert: 880 var for rask... Redigert 19.August.2008 av vivvi (see edit history) Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
CreaDell Svart 19.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2008 Takker for svar. Einaste der som kunne passe var ein på 45liter... Er jo forsåvidt greit.. men kunne tenkt meg ein litt større... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.August.2008 Del på Facebook Svart 19.August.2008 Og ein ting til. Plast eller rustfritt??? Rustfritt! Uten tvil... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
880 Svart 19.August.2008 Del på Facebook Svart 19.August.2008 Einaste der som kunne passe var ein på 45liter... Er jo forsåvidt greit.. men kunne tenkt meg ein litt større... Ring Plastinvent, kansje de kan lage etter dine mål.... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
olpi Svart 19.August.2008 Del på Facebook Svart 19.August.2008 Rustfritt! Uten tvil... Var enig med deg for noen år siden... Etter å ha måttet skiftet 2 septiktanker i syrefast pga lekkasjer er jeg ikke så sikker lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 19.August.2008 Del på Facebook Svart 19.August.2008 55 x 45 x 30: Tror det blir vanskelig å finne tank med disse målene (uten å få den skreddersydd). Har du ikke større plass?. 60 liter holder maks. kanskje ikke mer enn 1,5 døgn med to personer ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.August.2008 Del på Facebook Svart 19.August.2008 Det var da kort tid? Vi har en tank på omtrent den størrelsen, og med to voksne mennesker og elektrisk spyling og kverning, holder det 4 - 5 dager for oss. Lars H Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Framtia Svart 19.August.2008 Del på Facebook Svart 19.August.2008 Seatronic selger fleksible vanntanker fra Plastimo (se side 85 i katalogen). De har tanker på hhv 50 og 100 liter, knakjse det kan være et alternativ? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Regina III Svart 19.August.2008 Del på Facebook Svart 19.August.2008 Rustfritt! Uten tvil... NEI !!!! Ikke gjør det. Jeg hadde rustfri septikktank på forrige båt. Det tæret flere hull, og det var rett ut sagt, noe dritt! Den ble erstattet med ny i sjøvannsbestandig syrefast. Det samme skjedde igjen!. Jeg tror plast er det eneste som holder, fortrinssvis diffusjons (lukt) tett type. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 19.August.2008 Del på Facebook Svart 19.August.2008 Det var da kort tid? Vi har en tank på omtrent den størrelsen, og med to voksne mennesker og elektrisk spyling og kverning, holder det 4 - 5 dager for oss.Lars H Såpass! Jeg spyler kanskje i meste laget. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.August.2008 Del på Facebook Svart 19.August.2008 En SKAL spyle mye, men det går greit med lite også. Og så har det vel litt å si hvordan slanger for spyling er trukket. Hos meg er både bimmelim og bommelum nesten helt vekke fra skålen før spylevannet kommer. Hadde det kommet middelbart, hadde nok tanken gått full tidligere. Jeg har også en ekstra kran ved siden av toalettet for å begrense vanntilførselen ved behov. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
nb840 Svart 23.Februar.2010 Del på Facebook Svart 23.Februar.2010 (redigert) Bestillte tank ,200l plast med mannlokk fra Nopro.no idag. Skal bytte ut en 70 l hvis noen er ute etter en "pent brukt en".Bra service og bra pris også !2450 +160kr i frakt. Redigert 23.Februar.2010 av nb840 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 23.Februar.2010 Del på Facebook Svart 23.Februar.2010 Hvis du har plass til 70 liter må du IKKE sløse med plassen til 50 liter Det vil du angre bittert på. Uten tvil ville jeg fått laget en tank som maksimalt utnyttet plassen slik at du har mest mulig plass. Hør med ILAS - de lager tanker etter mål, både i dyrt syrefast og i billig aluminimum (som maks lever 10-12 år iflg ILAS). Sitér dette innlegget Link to post
nb840 Svart 23.Februar.2010 Del på Facebook Svart 23.Februar.2010 Får nå 3 ganger kapasiteten av 70l jeg da.De andre tankene er også fra nopro i plast og har holdt i 16 år uten å bli sprøe eller lukter igjennom.Lette er de også,nesten ingen egenvekt kontra syrefast. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.