Jump to content

Septiktank på ca. 55cm x 45cm x 30cm

CreaDell

Recommended Posts

Er på jakt etter ein septiktank som på mest mulig optimal måte fyller desse målene.

55cm x 45 cm areal og 30 cm høg.

Optimalt sett er jo dette eit volum på over 70 liter, men hadde håpt eg kunne funne ein standard tank som kanskje var på 50-60 liter i alle fall...

Har kikke litt på dei vanligaste nettbutikkane, maritim osv.. men har ikkje funne nokon som passa veldig bra. Nokon som har tips?

Og ein ting til. Plast eller rustfritt???

sjekk ut denne linken hos Plastinvent.

De har en god del tanker i programmet sitt, er relativt rimelig. De har de fleste mål og størrelse.

redigert: 880 var for rask...

Redigert av vivvi (see edit history)
Einaste der som kunne passe var ein på 45liter...

Er jo forsåvidt greit.. men kunne tenkt meg ein litt større...

Ring Plastinvent, kansje de kan lage etter dine mål....

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Det var da kort tid? Vi har en tank på omtrent den størrelsen, og med to voksne mennesker og elektrisk spyling og kverning, holder det 4 - 5 dager for oss.

Lars H

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Rustfritt! Uten tvil...

NEI !!!! Ikke gjør det. Jeg hadde rustfri septikktank på forrige båt. Det tæret flere hull, og det var rett ut sagt, noe dritt! Den ble erstattet med ny i sjøvannsbestandig syrefast. Det samme skjedde igjen!.

Jeg tror plast er det eneste som holder, fortrinssvis diffusjons (lukt) tett type.

En SKAL spyle mye, men det går greit med lite også. Og så har det vel litt å si hvordan slanger for spyling er trukket. Hos meg er både bimmelim og bommelum nesten helt vekke fra skålen før spylevannet kommer. Hadde det kommet middelbart, hadde nok tanken gått full tidligere. Jeg har også en ekstra kran ved siden av toalettet for å begrense vanntilførselen ved behov.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 1 år senere...

Hvis du har plass til 70 liter må du IKKE sløse med plassen til 50 liter :smash: Det vil du angre bittert på. Uten tvil ville jeg fått laget en tank som maksimalt utnyttet plassen slik at du har mest mulig plass. Hør med ILAS - de lager tanker etter mål, både i dyrt syrefast og i billig aluminimum (som maks lever 10-12 år iflg ILAS).

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...