Jump to content

Den offisielle tråden: Min største fisk

p-kaill

Recommended Posts

Tre_Komma_Fire_Kilo_Small.jpg

Bildet heter "TREKOMMAFIRE" og er ikke noe særlig å skryte av - men for meg så var det en opplevelse!

2kommaFem_0616_01.JPG

Den så stor ut, men var bare 2,5

800x600_StorTorsk.JPG

7 kilo (!!) var nok den største jeg noengang har tatt - men det var i garn og ikke på pilk! :o(

22-Fisk-Glis_31_800x600.jpg

Gjelder antall fisk?

;o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Det blir vel vanskelig å konkurrere med storfiskerne, men presenterer likevel bilder av min største fangst - hittil: Brugde tatt på laksegarn!

brugde1.jpg

brugde2.jpg

Det gikk vell heller dårlig med garnene, husker da jeg var unge fikk gamlingen en brygde i laksenoten som var like lang som sjarken. Har desverre ikke bilde av den men jeg husker at vi skjærte av sporden og den var like lang som meg. Jeg akyulle tørke den og ha den som suverni men det gikk ikke mange dagene før den skrumpet inn

Redigert av Jon-Kåre (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Det blir vel vanskelig å konkurrere med storfiskerne, men presenterer likevel bilder av min største fangst - hittil: Brugde tatt på laksegarn!

Hvor mye veide giganten? :eek:

Mine rekorder. Alle tatt på sluk.

Sjøørretrekord: 1,1 kg

Sei: 1,1 kg

Lyr: 1,9 kg

Torsk: 2,5 kg

Steinbit: 0,7 kg

(Lus)uer: 0,2 kg

Brosme: 1 kg

Ikke enorme mengder, men kobben (selen) holder vekta på fiskene nede :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:

Artsmangfold dog. :yesnod:

Huffameg da! :cryin: Idag fikk jeg 4 kasser med storsei pluss en torsk på 13 kg. (vekta var tatt når den var sløyd) :wink:

Han som jeg har med meg har lagd noe han kaller "mastgjøk" :crazy: - En lurvete trosse som er slått knute på. :smash: Han male øyne på den og hang den i masta! :lol: Hvis jeg får like mye imorra skal den få henge der. :yesnod:

Jeg kan ta bilde av den til dere, slik at dere også kan lage dere en slik! :diving: Patentet er foreløpig unikt!

Lagt til: han som lagde "mastgjøken" sa også at den skulle henge der, og hvis jeg tok den ned skulle han personlig degradere meg til kjølsvin! :cryin: :cryin:

Redigert av Sjarkens venn (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...