Jump to content

Bavaria syd for Bohuslän ?


Bidevind

Recommended Posts

Hvorfor har hengslenes plassering betydning for %-vis andel Bavariabåter syd for Bohuslän ???

Det er det jeg lurer på nå ......

 

Jeg tror det begynte med at andelen "kvalitetsbåter" påstås å være høyere sør for Bohuslän... og så fortsatte diskusjonen om hva en kvalitetsbåt er og en kvalitetsbåt er en båt med utvendige hengsler i underkant av den uventilerte skapdøren...

 

:yesnod:

Redigert av TMS (see edit history)

TMS

Link to post
Share on other sites

Start en ny tråd med et eller annet tema - ta med Bavaria...og vi er i gang.

 

Forslag:

 

- Hvorfor hilser bavariaeiere mer enn andre?

- Hvorfor hilser bavariaeiere mindre enn andre?

- Hvorfor seiler bavaraiaeiere mer enn andre?

- Hvorfor seiler bavariaeiere mindre enn andre?

- Seiler Bavaria godt?

- Seiler Bavaria dårlig?

- Bavaria er mest båt for pengene?

- Bavaria ditt og Bavaria datt...............

 

Felles for alle disse er at innholdet blir det samme. Bare les gjennom de trådene som finnes om Bavaria fra før på dette forumet. Ender opp med krangel om "min båt er bedre enn din" og "pappaen min er sterkere enn din" etc......

 

Men reklame for BAVARIA, det er dette forumet spekket med!!!! :flag:

Link to post
Share on other sites

...og en kvalitetsbåt er en båt med utvendige hengsler i underkant av den uventilerte skapdøren...

 

:yesnod:

Du bør ikke være så beskjeden når du definerer hva en kvalitetsbåt er for noe, så kunne jo med fordel tatt med ekte kryssfiner skapdører også, med en skvett teak limt utenpå..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Næmmen, hva er det her ?

Ikke skjulte hengsler og ikke ventilerte skapdører...

Som sagt , funksjon over utseende og har jeg sagt noe annet ?

Men er du sikker på at ikke de skapene er ventilerte ?

 

 

Hvor høye gryter er det du har ombord i din båt ? - 40 cm ? 50 cm ?

Jeg har vel ganske normale gryter , hvordan er det ombord hos deg om du må ta bort en gryte for å åpne skapet bak , hvor høyt over flammen fra blusset vil du helst ikke ha treverk ?

 

Ikke misforstå meg , jeg kommer neppe til å ha HR resten av livet , det finnes båter som er betydelig bedre for mitt bruk men jeg begynner så smått å forstå hvordan HR har tenkt da de konstruerte disse båtene , noe jeg overhodet ikke visste før jeg kjøpte båten.

Link to post
Share on other sites

Du bør ikke være så beskjeden når du definerer hva en kvalitetsbåt er for noe, så kunne jo med fordel tatt med ekte kryssfiner skapdører også, med en skvett teak limt utenpå..

 

Og med nødror som betjenes ved å sitte på huk oppå akterdekket. Men det har jo strengt tatt mer med sikkerhet enn kvalitet å gjøre...

TMS

Link to post
Share on other sites

.. hvordan er det ombord hos deg om du må ta bort en gryte for å åpne skapet bak

 

 

Nei det må jeg ikke, skapet er trukket tilbake i forhold til komfyren og er så høyt opp at det er fri tilgang selv om det står gryter på komfyren.

 

 

 

..hvor høyt over flammen fra blusset vil du helst ikke ha treverk ?

 

Hvorfor skal man ha treverk over blusset i det hele tatt ? den forstod jeg ikke..

TMS

Link to post
Share on other sites

Om man plasserer en skapdør med hengslene i bunn eller på siden rett bak komfyren så vil denne døren svinge seg over flammen og dermed bli truffet av varmen.

Ser du har bav 46 og der er det vel ekstrem plass i kjøkkenavdelingen så at du har det slik det forundrer meg ikke , men jeg snakket om litt mer kompakte saker , din båts kjøkkendel er jo på størrelse med min båts totale areal :smiley:

http://www.navis-yacht-charter.com/upload/..._interior_3.jpg

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg var 3uker der nede i sommer og jo lenger ned jeg kom jo mindre bavaria var det og det var også betydelig mer båter som var mindre og eldre enn det vi ser her i Norge. Vi snakket litt om det underveis og merket et skille når vi forlot Smøgen på vei nedover , grunnen tror jeg er at veldig mye av større og nyere bavarier som er i skagerak triangelet eies av Nordmenn og veldig mange dropper å seile lenger syd.

 

En tråd på fendern.se hvor medlemmene la ut bilde av båten sin viste kraftig overvekt av båter som er både eldre og mindre enn det ville vært om vi opprettet samme tråd her , men om noen år så er Svenskene på tur å ta oss igjen.

Link to post
Share on other sites

dette bunner i dårlig planlegging, man har da dobbelt slik at man kan hente fra skap som krenger "nederst" (hva er riktigt ord for det)

Antar dette er en spøk eller at jeg missforstår deg, handler du inn dobbelt av alt slik at du kan ta fra det skapet som ligger i le???? :eek::eek:

 

...jo det er en spøk......litt lang dag på jobben i dag og litt treg i oppfattelsen,,,,,,

Redigert av runes (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...