Jump to content

Hvilken seilbåtinnredning er styggest?

Sun Flyer

Stem på den styggeste båten.  

147 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Ingen er dem er stygge, så det er ikke lett å svare på denne pollen, men den er jo selvsagt ledene stillt siden alternativet om inger er stygge mangler... Sikkerhetsmessig så er jeg meget skeptisk til en slik glassplate som den nederste båten har om man faller på den og den knuses under seilas, ellers så er det rimelig mye spisse kanter, spesielt ved sitteplassen på babord side og annet som en kan skade seg på i sjø.... Men jeg regner med at den båten er designet for mest bruk i havn.... og ikke under seilas.... så ut fra et sikkerhets perpektiv så faller nok den siste bort....

Men det er klart at enkelte er jo kun opptatt av utseende og da spiller ikke slike sikkerhetsaspekter under seilas noen stor rolle, så sånn sett så skjønner jeg pollens intensjon...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Utfra vinkelen bildene er tatt, svarte jeg nr. 2. Men etter å ha lest sydvestens svar og utlegninger om sikkerhet under seilas, føler jeg for å poengtere at jeg vil føle meg langt sikrere under dekk i båt to enn i båt en. For det første har båt to vinkel bysse og der er det lettere å stemple seg fast ved behov enn ved en langsgående bysse. Betraktningene om kanter osv., faller etter mitt syn på sin egen urimelighet.

For ordens skyld jeg vet hvilke båtmerker det dreier seg om, men det er i denne sammenhengen uvesentlig.

Glassplaten er nok herdet og tåler da ganske så mye. Om den skulle knuses så blir der da en masse "sukkerbiter" og ikke lange kvasse kniver som med vanlig glass.

Ikke lett å si hva som er penest, alt.1 er identisk med slik jeg har det og alt.2 er jo en litt annen og litt mer utradisjonell løsning. Vet ikke hva jeg hadde valgt av disse, måtte kanskje være ombord en tur for å få litt mer følelse av hvordan det vil fungere.

Tok den sikre "Blank stemme" jeg :lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Jeanneuen er jo den tradisjonelle løsningen med vinkelbysse og bavariaen har dinette , hva som fungerer best i havn og ute i sjøen , vel det er vel noen som vil diskutere det.

Regner med at dette var en avstemning som skulle avgjøre finish på arbeid og ikke funksjon.

Hvordan er det med griperekker i taket på disse båtene , har den franske det ? ser tyskeren ikke har det

Jeg synes ingen av de var spesiellt stygge så jeg svarte blankt.

Når det gjelder å lage mat ved langsgående bysse, så er jo ikke det noe problem :smiley:

Ja det der så da både trygt og godt ut :smiley:

vet ikke med denne Bavarian men min har i hele lengden (lista under vinduet) Den eldre jeannetauen hadde også griperekker i hele lengden så det er nok standard på begge

En griperekke bør vel av sikkerhetsmessige grunner tåle at en voksen mann tar tak i den og belaster den med hele sin kroppsvekt , er jo fint at bavaria har fått en sånn funksjon smeltet såpass pent inn i innredningen , personlig ville jeg foretrekke det "håndtaket" lenger inn på taket

Egentlig er det jo ikke mulig å vurdere dette ut fra et enkelt bilde.

Når jeg ser på bilde nr.42 som er postet av SRA så får en jo et helt annet, og er intimt inntrykk en hva tilfelle er på bilde nr.46. - selv om bildene er fra samme båt.(går jeg ut ifra)

42 er 42 foteren til bav 46 er 46 foteren til bavaria, grunnen til at jeg la inn disse to bildene er at tråpdstarter sammenlignet en 39 og en 43 og det fant jeg merkeligt.

Hvorfor sammenlignet man ikke med 42 eller 46 sistnevnte er meteren lengre men det er jo ikke så nøye.

Av den enkle grunn at da ville det vært noe i nærheten av "fair" og da blir det jo ikke en poll som etter mitt syn passer trådstarters intensjon..... Så det beste er å bruke 39 og sammenligne med en båt som en god meter lengere som du selv sier.... Da oppnår trådstarter gjerne det som er intensjonenen med tråden etter mitt syn..

Om en ser på de siste pollene som er startet her på forumet, så er jo alle som en farget av trådstarters synspunkt og tildels meget ledende satt opp, hvorfor det er slik skal jeg ikke spekulere noe særlig på, selv om jeg selvsagt har mine mistanker også her...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Du kunne snudd på spørsmålet,og spurt hvem som er penest inni! :smiley:

Det er jeg helt enig i, men det er kun personer som evner å se positivt som kan fokusere på det positive, og den egenskapen har desverre ikke alle.... Dermed blir det gjerne fokusert på det negative.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...