Baya 245 Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 En kamerat av meg kjøpte en Draco 20 med mercruiser 3,7 liter i. Etter sjøsetting viser det seg at det er en bankelyd i motor eller drev. Når jeg ligger over motoren høres det ut som det er i delet mellom motor og drev. Er det noen som har vært borti dette? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 løst svinghjul Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Baya 245 Posted August 30, 2008 Author Share Posted August 30, 2008 Kanskje det, men det virker mer som litt sånn "blekkbanking" Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Moyja Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 Mener jeg hører ofte om bankelyder i mercruiser3,7L og som oftes så er det et defekt rådelager. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Brynjar Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 slarkete gimballager? Slark i svinghjulskåpa? Quote . . bmhe Link to post Share on other sites More sharing options...
KenBjork Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 (edited) Endrer bankelyden seg ved turtallendring? Men uten å vite mere så når jeg leste tråden, så tenkt jeg rådebank Rådebank er jo en veldig... gjenkjennelig lyd da. Så.. Edited August 30, 2008 by KenBjork (see edit history) Quote Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted August 31, 2008 Share Posted August 31, 2008 Slarkete demperplate? Går ut fra at motorer med drev også har demperplate? Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
HomerSimpson Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 Det kan også være eksosklaffene som begynner å bli slitt. Disse er gummibelagt, men dersom disse begynner å bli slitt vil stålet i klaffene slå i eksosrøret. Som regel blir denne lyden borte når en gir litt gass. høres stort sett bare på tomgang. Dersom det er rådebank vil den høres best hvis du ruser motoren litt og slipper den raskt ned til tomgang. Vil få en bankende lyd før motoren stabiliserer seg på tomgang. Jeg har svart belte i rådebank. Har hatt rådebank tre ganger siden i fjor vår. Quote Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarn Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 (edited) Hvordan hører man rådebank? Eller hvordan høres det ut, høres det ut som ventiltikking eller er det en ordentlig dunkelys? Edited September 1, 2008 by Polar 770 (see edit history) Quote Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
HomerSimpson Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 I begynnelsen kan den høres litt ut som ventil-tikking. Etterhvert får du en bankelyd. Høres best når du ruser motoren og når motoren senker turtallet får du en bankelyd. Kan minne litt om en ensylindret gammel snekkemotor på avstand. Etter en stund vil den også høres hele tiden ved belastning. som regel kan man lokalisere lyden til bunnen av motor. Legger man den ene enden av en stålstang inntil bunnpanna og den andre enden inntil øret kan lokalisere lyden. Litt vanskelig å beskrive lyden med ord, men har du først hørt lyden glemmer du den ikke. Ganske enkelt en dyr lyd. Har man rådebank vil som regel også oljetrykket være lavt. Quote Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts