Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Da er "oalnilse" = "fem@il" passert på sammenlagtlista. Er nå 21 totalt :flag:

 

Søndagskveldens regatta kunne blitt skikkelig bra (lå an til 6. plass), men en ivrig seiler var litt for rask på labben 2 minutter før mål og holdt på å treffe land. Da det var skikkelig tett mellom båtene resulterte denne blunderen i at jeg falt til 14. plass. Er veldig godt fornøyd med plassen uansett :cheers:

 

Gratulerer til "stigt" med en flott 50. plass og at det ble 5 NOR_ båter innen topp 100 :cheers:

 

P.S. Nå må du brette opp skjorteermene oalnilse :seeya:

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg seilte rett forbi mål i nattens mulm og mørke , hadde ikke kjangs å sitte oppe å seile midt på natten , jeg startet en time etter dere andre så jeg plukket opp båten nå og seiler tilbake veien jeg kom for å seile i mål og med dette så klarer jeg ca 235plass av 536 båter på en kortdistanseregatta etter å ha stått på grunn i ca 4-5timer :smiley: er nok ikke mer enn et par hundre som tar dette seriøst

Link to post
Share on other sites

Godt poeng der Enzo.

 

Har selv forsøkt å holde meg stabil rundt #60 på rankingen og det har funket i ca. ett år nå. Skulle jo ha rast nedover med 2-3 avslutninger som #400 - 500

 

 

Men det viktigste i dette spillet er jo ha det litt moro. Noen tar jo helt av mens andre bare flyter etter disse. Og så er det mye "verbal" seiling på chatroom.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Grattulerer til VT og alle andre BP seilere som gjorde det bra i de 2 siste regattaer.Selv er jeg veldig godt fornøyd med #38 plass i den lange Transat.Det måjo være opptil enhver , heldigvis, om man vil "sitte oppe å seile halve natta". Ikke kan jeg sitte "stand by" ved PC seilinga heller.Det er sikkert hyggelig/morro for dem som gjør det :flag: men det er ikke noe jeg har anleding til,såjeg må nok holde meg til de korte seilasene som kan unnagjøres fra tidlig morgen til 2400 og som man kan justere innimellom,og/eller de laaaange. :sailing:

Fortsatt god seilas :cheers:

mvh

fem@il

Link to post
Share on other sites

Denne regattaen i Stockholms skjærgård gikk over 30nm og var over på 5,5 timer. I seng klokken 00.30 i natt så det var vel ikke den verste regattaen jeg har vært med på. Synes disse kort-race er moro jeg. Ikke veldig tidkrevende og samtidig høy temperatur, små utslag og raske resultater :cheers:

 

Gratulerer med flott plassering i Transat fem@il :flag:

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg må jo legge inn "screenshot" av seilasen i går kveld/natt da jeg til tider hadde hele feltet bak meg :tongue:

sol_leder.jpg

 

Blir litt utydelige disse Screenshotene, med det går greit å lese NOR_VannTro på toppen av listen :drink:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Neida Careka, ikke helt. Nå blir det så mye jobb fremover at det blir litt pause fra seilinga, men jeg skal passe på så jeg holder meg foran deg på totalrankingen :wink:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Tester ut en liten teori. Vist vinden blåser rett østover med 22 kt. og båten holder 10 gr. i vindens retning med 22.2 kt. Vil den da klare å følge etter hele tiden ? Kom igjen glupinger, hva blir løsningen ?

 

Båten er en 125 fot catamaran.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

En får ikke i pose å sekk i disse racene.

 

Det er bedre å avstå enkelte race slik at ikke dette trekker en ned på rankingen, når en likevel ikke har tanker om å fullføre dette helt til mål. Deltar en så teller jo de siste 15 race i sammendraget.

 

Jeg som har deltatt, i så og si alle race siden i fjor, trekkes nedover på rankingen med "noen" dårlige resultater. Litt planlegging så kunne jeg ha holdt meg på en bedre plass - f.eks. #50

 

Nytter ikke med en Top 10 plassering når en ikke klarer å opprettholde dette i løpet av de neste 15 race. Top 10'ern forsvinner i dypet og teller ikke mere.

 

Har en absolutt lyst til å følge med på ett race så bruk google til dette eller la være å starte i påmeldte race.

 

Selv påmeldte race teller jo med i de 15 siste og resultatet blir DNS/DNF med den poengsummen en ender opp med.

 

Så litt bedre planlegging av race en har tenkt å fullføre kan være på sin plass.

 

Ta en titt på Brain, som VT nå har passert, og som ikke har deltatt i det siste. Racer nedover fra #1 med høy fart.

 

Vi trenger en felles strategi for å kunne holde nasjonen Norge oppe i teten :seeya:

 

 

 

NB. Kan denne siden bli flyttet bak muren - kun for medlemmer.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Beklager seilere. Ble nettopp gjort oppmerksom på at jeg muligens kan ha tatt feil og at reglene er endret i det siste.

 

Sitat fra A51:

 

11:19 NOR_stigt: Tror du tar feil nå Jawik. Er du ikke påmeldt får du DNS, Brain var ikke påmeldt på lørdagens race og ble belønnet med 542 poeng

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Du finner alle opplysninger du trenger om eldre race datoer HER Jawik. Da kan du få fullført Excel lista di :flag:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Legger inn linken i sin helhet(slik adressen ser ut), nå skal den virke.

http://sailonline.org/races/all/archive/

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Da har Spinnaker_NOR børstet støvet av Virtual Skipper 5. America`s CUP. Den er også blitt installert igjen på PC`n :yesnod:

 

Andre som er igang nå med samme software? Er litt rusten, men det går seg til.

:sailing:

:seeya:

5_ea.jpg

http://www.virtualskipper-game.com/en/

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

hører også at der en en gratis versjon av nr 5 som kan seiles.

Litt usikker på om gratisversjonen fungerer online, den er vel mer en demo og gjør trolig ikke det.

Spillet/simulatoren anbefales, og den er vel kanskje fortsatt billigst hos cdon.com, om noen ønsker seg denne.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...