Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

  • 2 måneder senere...

får ta en titt eg au då, se hva de byr på.

 

har glemt passordet Jawik, send det til meg på IM. :headbang:

Redigert av Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

SOL'S IMOCA Global Challenge 2011 - Leg 1

 

Its time to sail round the world in your IMOCA 60. Leg 1 (of six in total) is a short 550nm dash from Barcelona to The Straits of Gibraltar. NOR here. WX Updates: 0430 / 1030 / 1630 / 2230. RANKING: Ocean/IMOCA60/SYC

Race starts: Dec 31st 12:00

 

Sailonline

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...

SOL'S IMOCA Global Challenge 2011 - Leg 3

Racing round the world is relentless! Its now time to face the 5635nm from due south of the Cape of Good Hope to the Cook Strait. NOR here. WX Updates: 0430 / 1030 / 1630 / 2230. RANKING: Ocean/IMOCA60/SYC

Race starts: Feb 01st 07:00 UTC Registration Open!

 

SOL'S IMOCA Global Challenge 2011 - Leg 2 "Viking" reddet den norske æren med sin #12 plassering. Muligens vi kan klare fire norske blant TOP 100. "Ohm" klarer nok å komme seg inn under #30. 21 norske ble påmeldt hvorav 20 ser ut til å fullføre. På ett eller annet vis :wink:

 

Selv fulgte jeg den gamle Clipper ruta og denne gangen straffet dette seg. Hadde bestemt meg for å ikke ta samme ruta som ved forrige race og nå viser det seg at de fleste som nå ankommer mållinja valgte denne, og også vært heldig med vinden. Slik kan et race utvikle seg fra gang til gang.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

The old don't have to worry about avoiding temptation.

 

IMOCA far south

I was looking for

ice for my last drink.

But SOL'ers had been there before me

so I say...

 

"When you're old temptation avoids you".

 

:sailing:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Har dere egen gruppe?

Ikke noen egen gruppe, annet enn at vi tidligere pleide å steppe inn som co-pilot, når vi hadde anledning til dette. Dette foregikk via A51 chatten som fortsatt er aktiv av og til. Minker på deltagerne på A51 da "proffene" falt fra på grunn av sommeren :lol:

 

Selv missliker jeg disse gruppene som opprettes da dette går imot intensjonene (ref. Kalle) til SOL. Gruppene er jo ikke ulovlig, men sportsånden blir borte når en vet at det er noen som er våken (shift) kontinuerlig på en båt under et race. Vi dødelige kan jo ikke holde oss våken hele tiden så vi seiler på et vis, men vi kan umulig vinne mot gruppene. Viking er muligens et unntak :thumbsup: dersom han bruker dataprogrammer til å kalkulere beste ruten :lipseal::smiley:.

 

... gratis rutingprogram som er ganske bra.

Interessant program :thumbsup:

 

Er du "Viking" på SOL ?

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Bare unnskyldninger :lol:

 

Jeg har jo seilt IMOCA i en uke uten tilgang til nettet. Sykehuset krevde noe blod og hud av meg så nå er jeg heltent på nye dyster, enten virtuelt eller med SEBI når mastene kommer på. Stiller opp mot catta di når du har anledning :discuss: Statfjord rundt på tid :smiley:

 

Men du må få fingern ut før vi setter kursen mot varmere strøk :wink:

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...