Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Noen som ikke forstår, tror sikkert dette er mobbing.

Avtalen mellom oss er herved oppsagt :lol: ÅF er jo åpent og vi kan jo ikke fortsette med dette - blir så anstrengende i lengden - siden du får et dårlig rykte som er ufortjent :giggle: - tror jeg.

 

... jeg klarer det viktigste da det å slå deg hehe

:lol: Ser du Careka hva du steller til :lol:

 

Jeg droppet SOL da jeg ikke gidder å sitte med disse programmene å la det beste programmet vinne.

Hei VT. Kom deg tilbake i foldene - savner deg :nonod: Vi finner nok en løsning for deg også slik at du kommer deg opp på pallen igjen. Du kan jo delta i Practice Racing som starter hver kveld - 19:00 UTC - før hovedstarten. Gå inn på Chatroom -->> SailTalk Only, men du må fysisk seile båten opp til startlinja, og ruta tar ca. 2 timer å seile.

 

Personlig synes jeg det faktisk er ganske skøy de gangene man ligger på plass nr. 3-500, for så å klatre til topp 100???

Og det er jo moro en skal ha det med SOL og ikke ta dette så gravalvorlig som teten gjør :lol:

 

Får forte meg å finne ut av Bluewater før neste dyst i...

 

SSANZ Round North Island Race 2011 - Leg 1

 

The traditional circuit of the North Island of New Zealand is this year made up of four legs and this is the first one. Racing directly against Open Country and the IRL fleet, we have XXX nm to go from Auckland to Manganui in our Young 11s. NOR here. WX Updates: 0430 / 1030 / 1630 / 2230. Ranking: RNI 2011/Week/SYC.

 

Race start: Feb 19th 01:00 UTC

Race status: Practice sailing. Race starts 19/02-01.00 UTC. Currently 194 boats registered.

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

SOL'S IMOCA Global Challenge 2011 - Leg 3

 

Viking #7, ohm #10 og berget den Norske æren innenfor TOP 10 :flag_bp::clap: :clap: :flag_bp:, og så har vi fire til innenfor TOP 100 - Speeding #36, NOR_stigt #39, NOR_safrane #70, NOR_svein #87.

 

Vi andre, av totalt 25 deltagere, ligger et sted i kjelleren og prøver å få startet jernhesten, eller vi tar en MOOSE (oppkalt etter moosewine) :smiley:. Og nå gjenstår det å få lavest mulig plassering før leg 3 stenges ned.

 

Hvem alle disse er her på BP aner jeg ikke bortsett fra noen få som har gitt livstegn fra seg.

 

 

SOL'S IMOCA Global Challenge 2011 - Leg 4

 

If you think this is tiring - think of those who are sailing round the world in reality! Our next leg is "only" about 4000nm from Cook Strait to Cape Horn! NOR here. WX Updates: 0430 / 1030 / 1630 / 2230. RANKING: Ocean/GlobalChallenge/SYC

 

Race start: Feb 19th 06:30

Race status: Practice sailing. Race starts 19/02-06.30 UTC. Currently 320 (og øker kontinuerlig) boats registered.

Registration Open!

:sailing:

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Viking #7, ohm #10 og berget den Norske æren innenfor TOP 10 :flag_bp::clap: :clap: :flag_bp:, og så har vi fire til innenfor TOP 100 - Speeding #36, NOR_stigt #39, NOR_safrane #70, NOR_svein #87.

 

 

Jeg burde vel egentlig være fornøyd med plass 70, men etter å ha ligget langt fremme og helt oppe på 4. plass i god posisjon ødela et par uheldige slag og vindskift hele greia. Tror ikke det nytter å komme helt til topp uten å ha noe hjelp av planleggingsprogram og samtidig ikke ha tid til å gå inn å justere kurs mer enn en tre-fire ganger i døgnet.

Vestlandskutter  Fairline

Nidelv Marex Hansvik Manzanita

Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11,

First 40.7 NB 8700

Link to post
Share on other sites

Tror ikke det nytter å komme helt til topp uten å ha noe hjelp av planleggingsprogram og samtidig ikke ha tid til å gå inn å justere kurs mer enn en tre-fire ganger i døgnet.

 

Man kan nok komme langt uten ekstra software, men justere kursen bør man vel ta seg tid til i blandt. Spillet skal vel tross alt være en simulator :wink:

Link to post
Share on other sites

Flott at vi blir flere.

Det kommer nye løp hele tiden, så her er det bare å trene.

taktikk og veivalg.

Bitteliten kan trene på store havkryssninger. samme kan Enzo,

 

Det var store problemer med nettet i går kveld i hele europa.

men nå funker det igjen, Telia i svergie hadde skylden for det hele. det på virket all trafikk i europa.

 

NOR_Careka

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Kan jo ikke nekte for at du er i siktelinjen, men vi får en værforandring som kan røske opp for de fleste. Foreløpig gjelder det å holde nilse unna...

 

Neida i natt skal jeg sove - som vanlig. Trøster at DC tar seg av kursen.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Ha, ha, den biter eg ikkje på, kan se for meg at du allerede har vært i jordgammen å røka taktikk pipa,

tenk mye, og lagt en plan,

Men jeg skal såve min dype søvn, og setter DC

Får ta resten in i morgen.

Lykke til

:)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Fin seiling Viking.

Stig, og herr Nilsen gjør det au bra.

 

å Jåwik, nå må du slutte å røyke,

tenk på all den tiden du bruker i jordgammen, som kunne vært brukt til å seile,

da hadde du slått meg, denne gangen prøvde eg hart å la du slå meg, men nei, jaggu blei du ikkje for sein denne gangen au :flag_bp:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

@ Careka - la meg gjøre deg oppmerksom på at navnet er Jawik med stor (J etterfulgt av en a). Og legger du disse to sammen blir ordet (Ja) mister Wik :thumbsup:

 

Ser av loggen fra BBR 2010 at du endret kursen raskt for å følge meg etter at jeg gikk til køys og kan nok tenke meg at du hadde en høy puls på siste strekket med en avstand på 0.09 nm mot mål. Hadde lagt inn en liten forsinkelse slik at du skulle komme deg foran slik at ikke hele uka ble ødelagt for deg. Som den snille seiler jeg er (og som er blitt sammenlignet med Mahatma Gandhi og som da må leve opp til dette) tar jeg ikke drops fra mine konkurrenter :lol:

 

I IMOCA L4 # 309 på deg og race closed :smash:

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

SOL'S IMOCA Global Challenge 2011 - Leg 5

We're nearly there! Its only a few more thousand nautical miles. Here we traverse the Atlantic from SW to NE (Cape Horn to the Straits of Gibraltar). NOR here. WX Updates: 0430 / 1030 / 1630 / 2230. RANKING: Ocean/Global Challenge/SYC

 

Race start: Mar 02nd 16:00 UTC

Race status: Practice sailing. Race starts 02/03-16.00UTC. Currently 325 boats registered.

Registration Open!

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Fine Jå wik. :thumbsup:

 

De lange løpa blir for dem som bruker hjelpemiddler.

liker de korte intense best.

 

Hadde håpa på flere deltakere herfra på BP.

Vi har fått noen, og noen gamle har ikke tid , ser det ut for,

VT, var jo en hard nøtt å slå. til tross for at han er motorbåtmann.

 

Bitteliten bør jo prøve seg, han har jo seilt HR før, og planlegger for et nytt liv på skå.

Det vil jo gi han litt langturerfaring på navigasjons-siden.

 

Så lykke til alle som kommer med.

Det er jo litt landskapm også. kan vi slå svenskene ? De er mange. :seeya:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Erato er jo også med og velkommen til han. Også noen andre fra BP som jeg ikke skal røpe identiteten på, men det har jo blitt noen siden Capella forårsaket dette med SOL. Uansett om to måneder blir det lite deltagelse fra min side så da har du muligheten på lista.

 

I kveld er det PR utenfor Hornet. Kl. 19:00 UTC. Da kan du få brynet deg, men ser jo nå at du har lagt ut på treningstur nordover så da rekker du nok ikke dette. Men du trenger nok noe trening skal du telles med i laget :lipseal:

 

Det fine med lange race er at en kan praktisere dagene som normalt og kun stikke innom av og til. Men programvaren til enkelte tar jo mye av moroa bort fra oss.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Ja, når sommeren setter in er det ikke store aktiviteten fra min side heller.

 

og i kveld, får vi se . muligens RC kan ta meg tilbake, til start ?

så da kan jeg stille, må ut av huset, da admiralen skal ha besøk av disse damene, (forreningen som de kaller seg)

da er støynivået så høyt at jeg orker ikke å være i samme huset.

 

Snakkes. på SOL. when the time comes. :discuss:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...