Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Slo deg med 20 sekunder Jawik :giggle:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Ja du var rå på denne :lol:

 

Jeg satt med ett øye på TV og ett på SOL - det straffer seg. Lå an til #8 og endte opp med # 27 :lol:

 

Hadde planer om offisiell medalje og diplom - men Danny tok hele pakka :giggle:

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

kvelds oppvarming før starten i morgen

FINAL RANKING

 

1. Careka (NOR)

2. SWE_rossy (SWE)

3. NOR_Jawik (NOR)

4. RainbowChaser (GBR)

5. glynnwi (GBR)

 

NO SCOW POSSIBLE

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

"05:40:24 UTC" Det betyr at du slipper løs fra start kl. 0600 UTC Du har satt korrekt DC innenfor en time fra starttidspunktet. Men vær obs på at det går fort unna mot neste runding.

 

DC står for utsatt kommando

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Da har starten gått, og jeg ser at VT har rota det til med feil i hans DC, jeg hadde også rota det til, men våkna heldigvis, Men i VOR utgaven gikk eg på grunn, den er mye værre å styre langs land,

får håpe VT ikke sover for lange i dag.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Det ble en minus i kursen som ikke skulle vært der gitt. I seng Kl. 05.00 etter en fuktig natt med sjømat, men kom meg heldigvis opp på morgenen en tur for ås jekke SOL.

Det ble nesten en time i fjæresteinen, men det er heldigvis laaangt til mål.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Har startet i min aller første onlineregatta, bare 7 timer bak alle andre. Misforsto innstillingen for tidsutsatt kommando, og trodde jeg hadde satt 20 minutter for å dreie BB rundt odden etter start. Hadde visst satt 20 timer, så jeg var på feil kurs da jeg kom tilbake fra kino med familien... Satser på at alle som er foran meg venter så jeg får tatt dem igjen. ;-)

 

Se etter NOR_Popeye, jeg holder meg bak og samler opp sinkene. :-)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Så bra, velkommen og enjoy !

Det som også er litt spesielt med DC er at det er 99 minutter i timen :-) Om du setter en komando innenfor de 6 timene prediktor-linjen viser vil du se et lysende punkt der på linjen hvor kommandoen slår inn.

Det er også smart å gå inn på taben med spørsmålstegnet og klikke på options. Der kan du huke av for "Enable both predictors" og du vil se en linje for COG og en for TWA.

 

Lykke til

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Er det noen som tør å si noe om strategien mot Cape Engano Lighthouse? Hvor lenge tør dere å stå for babord halser før dere slår opp for å få høyde for runding? Står dere lengst mulig, eller vil dere slå tidlig for å "ta medisinen" med en gang?

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Er det noen som tør å si noe om strategien mot Cape Engano Lighthouse? Hvor lenge tør dere å stå for babord halser før dere slår opp for å få +for runding? Står dere lengst mulig, eller vil dere slå tidlig for å "ta medisinen" med en gang?

Vi har en gradient både på vindstyrke og vindvinkel. Jeg tror de fleste vil holde seg i vind på 20+ så lenge som mulig og så nærme kysten som mulig. Det avhenger også av strategi etter runding og hvor man ønsker å krysse ekvator. Personlig har jeg ikke Cape Engano på WP-listen min slik det ser ut nå. :wink:

Link to post
Share on other sites

Det blir kanskje litt lite vind om man barberer Cape Engano. Turen over mot runding gir i hvert fall mere gunstig vinkel på vinden jo lengre syd man går, men hvor langt syd vil jo vise seg etter hvert.

Jeg klarer ikke helt å tilgi med selv den turen jeg hadde opp i fjæresteinene rett etter start. Det er tungt å være på etterskudd når man seiler inn mot sterkere vind.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg klarer ikke helt å tilgi med selv den turen jeg hadde opp i fjæresteinene rett etter start. Det er tungt å være på etterskudd når man seiler inn mot sterkere vind.

 

"På etterskudd" - du ligger jo ganske godt med. Snakk med oss som ligger 7,5 timer og 170 NM bak deg, så kan vi snakke om etterskudd... :worry:

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Joda, men jeg startet til rett tid, men glemte minusen i første DC(twa) etter start og det er nybegynnerfeil. Har vært med her siden 2008 så jeg burde ikke kløne det til slik :headbang:

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Har leita på en del nyhetskanaler TV, men finner ingenting om start for VOR. Sløvt

 

Det sendes en del innslag på TV2 Sportskanalen(denne har man om man har TV2). Kl. 21.40 førstkommende fredag er det fra forberedelsene i Sayna. Forferdelig på etterskudd og reportasje fra starten kommer ikke før neste uke igjen.

 

OT:

For en som også er lidenskapelig interessert i Rally, vil jeg få nevne at TV2 Sportskanalen også har fått rettighetene til sending fra WRC løpene. Dette har kommet i stand ved at Mads Østberg har jobbet intenst med det.

Vi har jo mange nordmenn med i de forskjellige klassene. Mads Østberg i Citroen og Andreas Mikkelsen i VW er vel de 2 hotteste i og med at de kjører bra i den grommeste klassen.

Til helgen er det Rally Sweden og TV2 Sportskanalen har følgende sendeskjema:

Torsdag Kl. 21.00 Direkte fra etappe 1

Fredag Kl. 22.40 Oppsummering fra dagens etapper

Lørdag Kl. 10.00 Etappe 14 Direkte / Kl. 22.40 Dagens høydepunkter

Søndag Kl. 12.00 Etappe 21(Powerstage) / Kl. 21.15 Oppsummering fra dagens etapper(siste dag og kåring av vinner).

 

Det er kanskje flere enn meg som synes Rally er moro.....

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...