Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Herman, hvis du seiler for Moose, så pleier han å seile i Store cirkler, Store :)

Den greia hos Brain har eg ikkje sett før fortell mer Gunga .

må ha en tur in der og lete.... funker det på mac også tro ?

---

finner ikke dette hos Brain, så det finker sikkert ikke for Mac.

Redigert av Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

 

 

 

finner ikke dette hos Brain, så det finker sikkert ikke for Mac.

 

hva e Mac....Big Mac vet jeg hva det er...... :lol:

 

 

her ..... gå inn på http://team-yacht-treff.de/

 

gå inn på sailonline toolbox.........båtnavn og passord + hvilket race (passord samme som sailonline)

 

sen går du på 'navigation' o klikker på proxy midten på siden......

 

da starter en streaming av data.............den ip-adress + port som kommer opp ......den steller du inn i OpenCPN eller annet navprogram

 

så kommer din båt opp og rör seg over kartet...alle andre båtar som AIS-mål med vektorer

(kan filtrere så att bare NOR_'båter' kommer opp eller andre)

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

var der inne Gunga, virker ikke på Mac, Big mac :)

Blir spennende og se hva nordvest gruppa kan klare.

Og kansje Herman bare skal fortsette å crewe ombord hos Moose :)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Lolla ligger på 10,9 Kn nå..........

 

sjekk om NavMonPc funker på Maccen..........der kan du også se fart på andre båter

NavMonPc funker ikke på Mac. Men Brainaids AIS burde funke, da den er skrevet i Java.

 

Det er jo ulike alternativer for å finne ut en annen båts fart og retning. I skrivende stund har du en fart på 10 knt, COG 134.8 TWA -47 TWD 87.8 TWS 12.6 og VMC mot neste veipunkt på 9.8. :wink:

 

http://sol.hmm.iki.fi/sollog/latest/797/?boats=NOR_GungaDin

 

Selv har jeg ikke rundet Cape Engano ennå. :giggle:

Redigert av Viking.1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det ble vist en drøy tur opp langs Taiwan Viking.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Ta linjalen og mål tvers over der nord. Det er ganske mye kortere østover(selv im totalen blir lengre) samt den langt sterkere med- vinden man får der oppe.....

Det andre er muligheten til å unngå stillebeltet så mye som mulig. Langs rhumb kan man risikere å treffe det flere ganger.

Ja vi får se. Akkurat nå ser det ut som at det er DERE som treffer stillebeltet to ganger... Det er jo uansett en mulighet oss søndagsseilere å slå nord/østover fremdeles. Men jeg avventer et døgn og ser.

 

er mange år siden jeg har lagt så godt an!

Jeg også, jeg pleier å ligge omtrent i midten av resultatlisten. Men jeg aner at noe ikke er så bra som det ser ut. Gunga og jeg (du) er jo underdogs i dette gamet.

Redigert av Herman (see edit history)

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

 

Jeg også, jeg pleier å ligge omtrent i midten av resultatlisten. Men jeg aner at noe ikke er så bra som det ser ut. Gunga og jeg (du) er jo underdogs i dette gamet.

 

ja jeg tror vi har navigert bort oss...........'to good to be true'

 

det kommer nok en overaskelse her om 14 dgr da Viking dykker opp flere hundre sjømil forran oss ! :yesnod:

 

men just nå er han ute på dypt vann.......! ca 6000 m :lol:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Det ble vist en drøy tur opp langs Taiwan Viking.

Nei, jeg vil da ikke si det. Jeg er akkurat der jeg hadde planlagt å være. Jeg lurer heller ikke på hvor langt nord og hvor langt øst jeg skal. :giggle:

 

At andre har utrolig flaks og kom seg nordover og ligger mer øst enn meg når de egentlig skulle ligge å padle i vindstilla kan jeg ikke gjøre noe med. :nonod:

Redigert av Viking.1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hehe, joda du lurer du også på hvor du skal du også for det kommer an på været :giggle:

Nei, er vel ganske mye mere forutsigbar nå enn det var for noen døgn siden. Litt mere stabilt med god vind.

 

Jeg ventet med å hoppe i køya til kl. var nesten 24.00 i går da vinden danset rundt som den hadde lyst til for hver wx som kom.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Vi skal ikke sydover på mange dager moosewine. Skal også lengre nord.

Selv om vinkelen blir litt ugunstig der oppe blir det kompensert med kortere vei vest-øst og sterkere vind.

Skal vel en 5-10 timer til med den kursen jeg har nå før jeg endrer til litt mer rett østlig.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

har vært på foredrag med navigatøren på Vestas Vind i kveld. Veldig sympatisk fyr, og lærerikt å få høre om hvordan de jobber ombord. Er mer pes enn en etappe på SOL... Fikk også noen tips om hvordan jeg kan nå igjen feltet lengre fremme, så her er det bare å passe seg ☺

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

jøss....nå ligger vi som #21.......(som første norske båt :smiley: !!!!)

 

order from Kaptein;

 

ta inn stormfokken og sett opp genuan, og så må dere slutte o dørje etter makrell............. !!!!

 

(bananlikøren har jeg allerede stilt inn i skapet og låst !)

 

 

Hva gjør vi da ikke har en akterlanterne o styre etter, noe e fryktelig galt ??

 

 

 

 

 

 

 

 

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...