Jump to content

"Båtpakke" med ferge til Danmark ?


oslofjord

Recommended Posts

Dumpet en reklameblekke for Colorllines raske danskebåt i postkassa i dag og da slo deg meg at de burde tilby "båtpakker" og ikke bare bilpakker. (Altså pakkeløsning for transport av bobåt og passasjerer.)

 

Når folk i 30 fots bobåter i sør-norge velger gjerne Sørlandet og svenskekysten framfor Danmark er det vel fordi mange ikke tørr å krysse over (?)

 

Det er vel ikke noe eskortetjeneste over til Danmark heller.

 

Ideelt sett burde det være en kran på fergen som heiser båter ombord for overfarten, men man kunne jo også valgt en improvisert løsning hvor båter først heises opp på opplagshengere på fergeleiet før de trekkes ombord.

 

Bare en tanke....

 

Selv om jeg jo har hørt historier om små åpne båter som har sust frem og tilbake til Danmark fra Sørlandet for morroskyld...er det vel noen som kvier seg for å slippe fastlandet av syne(??)

Redigert av salt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg vet ikke...var vel heller ment som et spørsmål fra meg.

 

Tenkte bare at siden dette er "skipsleia" så er det kanskje ikke småbåter velkommen

 

Det er fullt tillatt å følge etter ferga, du kan kjøre foran også hvis du vil, på en slik overfart er det vanlige vikeregler som gjelder. "Leia" er ikke reservert for store eller raske båter.

 

Jon

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...