oslofjord Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 (edited) Dumpet en reklameblekke for Colorllines raske danskebåt i postkassa i dag og da slo deg meg at de burde tilby "båtpakker" og ikke bare bilpakker. (Altså pakkeløsning for transport av bobåt og passasjerer.) Når folk i 30 fots bobåter i sør-norge velger gjerne Sørlandet og svenskekysten framfor Danmark er det vel fordi mange ikke tørr å krysse over (?) Det er vel ikke noe eskortetjeneste over til Danmark heller. Ideelt sett burde det være en kran på fergen som heiser båter ombord for overfarten, men man kunne jo også valgt en improvisert løsning hvor båter først heises opp på opplagshengere på fergeleiet før de trekkes ombord. Bare en tanke.... Selv om jeg jo har hørt historier om små åpne båter som har sust frem og tilbake til Danmark fra Sørlandet for morroskyld...er det vel noen som kvier seg for å slippe fastlandet av syne(??) Edited September 2, 2008 by salt (see edit history) Quote Link to post
whatever Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Når folk i 30 fots bobåter i sør-norge velger gjerne Sørlandet og svenskekysten framfor Danmark er det vel fordi mange ikke tørr å krysse over (?) Litt på siden, men det er vel ikke bare det at man ikke tør. Det er vel ikke allverdens skjærgård i Danmark Quote Link to post
Amina Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Dette har skjedd på Vestlandet fleire ganger. http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article281194.ece Quote Link to post
oslofjord Posted September 2, 2008 Author Share Posted September 2, 2008 (edited) Dette har skjedd på Vestlandet fleire ganger. http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article281194.ece Det er det i hvert fall praktisk mulig. Kanskje vestover til Newcastle er mer aktuelt enn Danmark ?? Edited September 2, 2008 by salt (see edit history) Quote Link to post
Wasco Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Det er vel ikke noe eskortetjeneste over til Danmark heller. Er det ikke bare å legge seg i kjølevannet på Colorline da...betinget av at mann har en båt som er like rask som danskeferga.... Men det er vel ikke helt lovlig :nono: Quote Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
hifo Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 hvis været tilsier det , kan man kjøre over med en gh11. jeg feis over for en mnd siden og nedturen gikk i flatt vann uten krusninger. ikke skummelt da:-) Quote dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
tom-ass Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Men det er vel ikke helt lovlig :nono: Er det ikke lov å ta følge med danskebåten?? Quote Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Wasco Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Jeg vet ikke...var vel heller ment som et spørsmål fra meg. Tenkte bare at siden dette er "skipsleia" så er det kanskje ikke småbåter velkommen Quote Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Pelle Parafin Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 hvis været tilsier det , kan man kjøre over med en gh11. jeg feis over for en mnd siden og nedturen gikk i flatt vann uten krusninger. ikke skummelt da:-) [/quote Hvor mange mil er det over,Kr.sand-Hirtshals? Quote Link to post
hifo Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 vi gikk fra risør. det var 72 nautiske til inni skagen. Quote dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Bergen Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 Kanskje vestover til Newcastle er mer aktuelt enn Danmark ?? Nå er ruten fra Bergen til Newcastle nyligt blitt nedlagt så den muligheten er ikke lenger tilstede Quote Link to post
Gismo Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 vi gikk fra risør. det var 72 nautiske til inni skagen. Hvor lang tid bruker du over Hifo? Quote Link to post
hifo Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 8,5 time ned , og 6 timer opp igjen med slow start , pga liten dieseltank. gikk med 180 liter . Quote dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
jandrea Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 Jeg vet ikke...var vel heller ment som et spørsmål fra meg. Tenkte bare at siden dette er "skipsleia" så er det kanskje ikke småbåter velkommen Det er fullt tillatt å følge etter ferga, du kan kjøre foran også hvis du vil, på en slik overfart er det vanlige vikeregler som gjelder. "Leia" er ikke reservert for store eller raske båter. Jon Quote Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.