oslofjord Startet 2.September.2008 Del på Facebook Startet 2.September.2008 (redigert) Dumpet en reklameblekke for Colorllines raske danskebåt i postkassa i dag og da slo deg meg at de burde tilby "båtpakker" og ikke bare bilpakker. (Altså pakkeløsning for transport av bobåt og passasjerer.) Når folk i 30 fots bobåter i sør-norge velger gjerne Sørlandet og svenskekysten framfor Danmark er det vel fordi mange ikke tørr å krysse over (?) Det er vel ikke noe eskortetjeneste over til Danmark heller. Ideelt sett burde det være en kran på fergen som heiser båter ombord for overfarten, men man kunne jo også valgt en improvisert løsning hvor båter først heises opp på opplagshengere på fergeleiet før de trekkes ombord. Bare en tanke.... Selv om jeg jo har hørt historier om små åpne båter som har sust frem og tilbake til Danmark fra Sørlandet for morroskyld...er det vel noen som kvier seg for å slippe fastlandet av syne(??) Redigert 2.September.2008 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
whatever Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Når folk i 30 fots bobåter i sør-norge velger gjerne Sørlandet og svenskekysten framfor Danmark er det vel fordi mange ikke tørr å krysse over (?) Litt på siden, men det er vel ikke bare det at man ikke tør. Det er vel ikke allverdens skjærgård i Danmark Sitér dette innlegget Link to post
Amina Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Dette har skjedd på Vestlandet fleire ganger. http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article281194.ece Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 2.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2008 (redigert) Dette har skjedd på Vestlandet fleire ganger. http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article281194.ece Det er det i hvert fall praktisk mulig. Kanskje vestover til Newcastle er mer aktuelt enn Danmark ?? Redigert 2.September.2008 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Det er vel ikke noe eskortetjeneste over til Danmark heller. Er det ikke bare å legge seg i kjølevannet på Colorline da...betinget av at mann har en båt som er like rask som danskeferga.... Men det er vel ikke helt lovlig :nono: Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
hifo Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 hvis været tilsier det , kan man kjøre over med en gh11. jeg feis over for en mnd siden og nedturen gikk i flatt vann uten krusninger. ikke skummelt da:-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
tom-ass Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Men det er vel ikke helt lovlig :nono: Er det ikke lov å ta følge med danskebåten?? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Wasco Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Jeg vet ikke...var vel heller ment som et spørsmål fra meg. Tenkte bare at siden dette er "skipsleia" så er det kanskje ikke småbåter velkommen Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Pelle Parafin Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 hvis været tilsier det , kan man kjøre over med en gh11. jeg feis over for en mnd siden og nedturen gikk i flatt vann uten krusninger. ikke skummelt da:-) [/quote Hvor mange mil er det over,Kr.sand-Hirtshals? Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 ca 70 nm Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 3.September.2008 Del på Facebook Svart 3.September.2008 vi gikk fra risør. det var 72 nautiske til inni skagen. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Bergen Svart 3.September.2008 Del på Facebook Svart 3.September.2008 Kanskje vestover til Newcastle er mer aktuelt enn Danmark ?? Nå er ruten fra Bergen til Newcastle nyligt blitt nedlagt så den muligheten er ikke lenger tilstede Sitér dette innlegget Link to post
Gismo Svart 3.September.2008 Del på Facebook Svart 3.September.2008 vi gikk fra risør. det var 72 nautiske til inni skagen. Hvor lang tid bruker du over Hifo? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 3.September.2008 Del på Facebook Svart 3.September.2008 8,5 time ned , og 6 timer opp igjen med slow start , pga liten dieseltank. gikk med 180 liter . Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
jandrea Svart 3.September.2008 Del på Facebook Svart 3.September.2008 Jeg vet ikke...var vel heller ment som et spørsmål fra meg. Tenkte bare at siden dette er "skipsleia" så er det kanskje ikke småbåter velkommen Det er fullt tillatt å følge etter ferga, du kan kjøre foran også hvis du vil, på en slik overfart er det vanlige vikeregler som gjelder. "Leia" er ikke reservert for store eller raske båter. Jon Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.