Jump to content

Økt toppfart med Ballistic stålpropell?


Bjerknez

Recommended Posts

Du burde jo be om å få den nå.

Slik at du har noe å kose deg med mens du venter.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Joa.. men den er kun forskuddsbetalt med 50.000,- (måtte dette for å få 15% rabatt på kjøpet, slik at de fikk registrert salget før nyåret)

Resten er avtalt at dem skal få når jeg har solgt leiligheten (248.000,-)

 

Dessuten så er båten på vei til forhandler i dette øyeblikk, så dem har ikke båten hos seg ennå.

 

Derfor så kan jeg ikke hente båten nå... rett og slett forde den ikke er betalt ennå :)

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Link to post

Jeg snakket om bruksanvisningen :wink:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Når jeg har lest trådene du er trådstarter på skjønner jeg at du er veldig opptatt av knop, spesielt 40-tallet. Ikke heng deg opp i om båten passerer 40 knop eller stopper på 39,9. Det er viktigere med sjøegenskaper, stueplass, batterikapasitet etc.

 

Og dersom det stopper på 39,9 knop, eller for den slags skyld på 37 knop så har jeg ett tips. På plotteren har du en meny som heter enheter. Still om fra nautiske enheter(knop) til miles. Du vil da garantert få se 40-tallet. 37 knop = ca 42,8 m/h :cool:

 

Ellers så er jeg enig med VannTro. Toppfart har kun akademisk interesse, kanskje interessant for å finne ut beste trim-vinkel, riktig propell i forhold til max wot osv. Deretter er det marsjfart som blir viktig. For ikke å snakke om marsjfart når det ikke er helt blikkstille ute på fjorden....

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...