Bjerknez Svart 9.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 Okey :) Skal huske på å lese gjennom bruksanvisningen nøye nestegang.... slik at man slipper å belaste medlemmer av forumet med unødige spørsmål... Thanks :) Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Daffy Svart 9.September.2008 Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 Du burde jo be om å få den nå. Slik at du har noe å kose deg med mens du venter. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Bjerknez Svart 9.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 Joa.. men den er kun forskuddsbetalt med 50.000,- (måtte dette for å få 15% rabatt på kjøpet, slik at de fikk registrert salget før nyåret) Resten er avtalt at dem skal få når jeg har solgt leiligheten (248.000,-) Dessuten så er båten på vei til forhandler i dette øyeblikk, så dem har ikke båten hos seg ennå. Derfor så kan jeg ikke hente båten nå... rett og slett forde den ikke er betalt ennå :) Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Daffy Svart 9.September.2008 Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 Jeg snakket om bruksanvisningen Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
ynroenn Svart 9.September.2008 Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 Når jeg har lest trådene du er trådstarter på skjønner jeg at du er veldig opptatt av knop, spesielt 40-tallet. Ikke heng deg opp i om båten passerer 40 knop eller stopper på 39,9. Det er viktigere med sjøegenskaper, stueplass, batterikapasitet etc. Og dersom det stopper på 39,9 knop, eller for den slags skyld på 37 knop så har jeg ett tips. På plotteren har du en meny som heter enheter. Still om fra nautiske enheter(knop) til miles. Du vil da garantert få se 40-tallet. 37 knop = ca 42,8 m/h Ellers så er jeg enig med VannTro. Toppfart har kun akademisk interesse, kanskje interessant for å finne ut beste trim-vinkel, riktig propell i forhold til max wot osv. Deretter er det marsjfart som blir viktig. For ikke å snakke om marsjfart når det ikke er helt blikkstille ute på fjorden.... Sitér dette innlegget Link to post
yzfr17 Svart 9.September.2008 Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 (redigert) Innkjøring står nok i boka ja, men generellt sett gjelder vel "alltid" - unngå 1) lange perioder på samme turtall, 2) tung belastning og 3) høyt turtall... Optimax mater også ekstra med olje under innkjøring Manualen ligger på nett Redigert 9.September.2008 av yzfr17 (see edit history) Sitér dette innlegget Kim Link to post
KenBjork Svart 9.September.2008 Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 (redigert) Norsk Brukermanual Mercury optimax 115hk_90-10208g7190-10208g80.pdf Redigert 9.September.2008 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Bjerknez Svart 9.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 Thanks KenBjork Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.