Fru Jacobsen Startet 20.September.2008 Del på Facebook Startet 20.September.2008 Jeg har vel omtrent "100" lag med bunnstoff på båten, dette må jeg få fjernet på neste slippsetting til våren. Hvordan gjør jeg dette enklest uten å skade gel-coaten? Forslag eller erfaringer? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Chiba Svart 20.September.2008 Del på Facebook Svart 20.September.2008 Hei! Massevis av tråder om dette emnet. Bruk søkefeltet nederst til høyre. Jeg har erfart at skrape med avrunda hjørner og maaaange timer er det eneste saliggjørende, hvis du ikke har et stort båtbudsjett, da. Chiba Sitér dette innlegget Link to post
Chiba Svart 20.September.2008 Del på Facebook Svart 20.September.2008 Hvis ikke du er kjent med emneoversikten, kan du jo se her. Chiba Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 20.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2008 Takk for det Chiba Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Servicemannen Svart 20.September.2008 Del på Facebook Svart 20.September.2008 (redigert) Produkt markedsført av www.undri.no og er litt anderless en fleste andre produkter på markeden som flest inneholder sterke kemikaler. Dem bruker fett fra sau og på hjemmesiden har dem bra video. Redigert 20.September.2008 av Servicemannen (see edit history) Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Fjord24 Svart 20.September.2008 Del på Facebook Svart 20.September.2008 Produkt markedsført av www.undri.no og er litt anderless en fleste andre produkter på markeden som flest inneholder sterke kemikaler. Dem bruker fett fra sau og på hjemmesiden har dem bra video. Er det noen som har testet dette produktet? Ser jo for bra ut til å være sant! Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 20.September.2008 Del på Facebook Svart 20.September.2008 Jeg så den fyren lage dette video og dette var ikke noet juks. Jeg har prøvt renseprodukter fra Undri og dem funkerer bra. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
KenBjork Svart 20.September.2008 Del på Facebook Svart 20.September.2008 Den første han brukte i videoen, undri båt var det det.. Den minner meg om alla black streak remover som biltema har egentlig. Undri bunstoff fjerner`n såg helt genial ut. Fyren var hverken møkkete eller svett når videoen var ferdig. Servicemannen: Vet du pris/priser og evt hvor det selges? Har du prøvd alle produktene? Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Thorlyn Svart 20.September.2008 Del på Facebook Svart 20.September.2008 Ville tro at dette produktet fra undri og Steaming i tillegg må være effektivt. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Xlnt Svart 20.September.2008 Del på Facebook Svart 20.September.2008 Hei Jeg har gjort en liten test av plumbo blandet med vann og tapet lim og det fungerte veldig bra. Lot det stå 3-4 timer og prøvde med en skrape og det meste var mykt og kunne lett skrapes bort. Gelcoat ble ikke berørt i det hele tatt. Jeg lot også en bit stå i nesten en uke for å se om celcoaten da hadde tatt skade. Jeg smurte inn område først 3-4 ganger i løpet av en kveld lot det stå en uke og smurte på en gang til, tok så en stimer og stimet det rent og gelcoaten så fortsatt like fin og uberørt ut. Jeg har planer om også teste ut en blanding med Kaustisk soda før jeg går til på båten og smører på og stimer av. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Servicemannen Svart 20.September.2008 Del på Facebook Svart 20.September.2008 Den første han brukte i videoen, undri båt var det det.. Den minner meg om alla black streak remover som biltema har egentlig. Undri bunstoff fjerner`n såg helt genial ut. Fyren var hverken møkkete eller svett når videoen var ferdig. Servicemannen: Vet du pris/priser og evt hvor det selges? Har du prøvd alle produktene? Undri har forskjellige produkter, båtvask, antisklivask, tauvask, interiørvask, motorvask og mange andre produkter til båt og bil. Jeg har prøvt noen av dem og dette funkerer men hvem selger uten Normar Yachts vet jeg ikke men de går å sende e-mail på adressen til han gubben. Biltema er ikke produsent og kan hende dem kjøper Black Streak Remover fra Undri. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Walter_S Svart 20.September.2008 Del på Facebook Svart 20.September.2008 Er vi blitt helt avhengig av diverse 'remedier', kjemikalier og 'greier til å smøre på' - som koster både 'skjorta' og er som ukjente kjemikalier skadelig for alle andre enn han som selger det... Hva med en god, gammeldags skrape, masse 'elbow-grease' og stålbørste etterpå? Gode handsker, støvmaske og -briller, så kommer du langt. Skrapt av det værste: Etter skraping og stålbørste begynner sliping - hvis du vil ha det rent helt ned til top-coat'en, da! En slipemaskin sener - gyllende ren bunn. Utrolig hvor godt det funker! Og så er man såååå glad når det er overstått....... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Fjord24 Svart 20.September.2008 Del på Facebook Svart 20.September.2008 Er vi blitt helt avhengig av diverse 'remedier', kjemikalier og 'greier til å smøre på' - som koster både 'skjorta' og er som ukjente kjemikalier skadelig for alle andre enn han som selger det... Hva med en god, gammeldags skrape, masse 'elbow-grease' og stålbørste etterpå? Gode handsker, støvmaske og -briller, så kommer du langt. Nå satt du deg selv i glasshus vel Walter_S Er ikke du en av de mer berømte storbrukere av kjemikalier her på båtplassen for tiden Men det er kansje forskjell på over og under båten Titter vi på naturen så går det mye i kjemikalier, til og med kjemisk krigføring pågår der. Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 20.September.2008 Del på Facebook Svart 20.September.2008 Tok selv jobben for 1 år siden. Brukte elektrisk skrape(PE180)? fra Bosch med sparkelblader(4stk ekstra).Slipes rett, når de blir runde. Dette tok bunnstoffet ned til primeren, så manuell skrape(2 hånds med avrundede hjørner) på primer og pusset tilslutt over med 180 papir. Skrapingen fungerer bedre i kuldegrader, da det blir sprøere og "spruter"av. Litt trening i starten og få rett vinkel med el-skrape(ca 45 grader) på min båt Husk verneutstyr og briller med syresprutkant(tette) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.