Jump to content

Ny ulykke med seilbåt


kristian

Recommended Posts

Men om dette strides de lærde...og det gjør vel Baatplassfolket også kan jeg tenke meg!  :lol: :lol:

Hilsen Syvert  :lol:

Men hva er dette, Syvert?!

Mener du at vi ikke er lærde her på baatplassen? :yesnod:

 

Lijanka

 

Når det gjelder denne saken, så er jeg enig med dem som etterlyser objektive fakta før man feller en dom. MEN dersom opplysningen om at de ikke visste om de befant seg på Torbjørnskjær, Færder eller Missingen stemmer, ja da..... - er nok hytte på fjellet enklere.

Link to post
Share on other sites

Men hva er dette, Syvert?!

Mener du at vi ikke er lærde her på baatplassen? :smiley:

 

Lijanka

 

Når det gjelder denne saken, så er jeg enig med dem som etterlyser objektive fakta før man feller en dom. MEN dersom opplysningen om at de ikke visste om de befant seg på Torbjørnskjær, Færder eller Missingen stemmer, ja da..... - er nok hytte på fjellet enklere.

Ja det er slike ting som er så  :confused:, at man ikke kan få skikkelig informasjon om slike tragedier. Det er mange rare opplysninger her, og man blir sittende å spekulere.

 

1) Båten er oppgitt til å være både 49 fot og 17 meter (tilogmed i samme artikkel) Hadde de eller kreves det kystskipper ?

 

2) Hvorfor trodde de at de enten var ved Færder eller ved Torbjørnskjær ? Det er jo en helt annen retning enn dit de skulle ?

 

3) Hva manglet mhp navigasjon? Kart? De hadde jo navigert helt dra Danmark, og tilogmed vært på Herføl, så videre inn Oslofjorden burde være enkelt. Har de gått helt fra Danmark uten navigasjon eller?

Link to post
Share on other sites

[

 

Båten må ha gått i raud sektor frå Struten lykt.  

 

 [/i]

Det er ikke sikkert. De kan ha kommet fra innsiden av Hvaler hvis de har gått fra Herføl. Uten mast kan det være like greit. Har de kommet sørfra, har de vel antagelig gått på innsiden av Søstrene - og i såfall er det Garnholmen som er første checkpoint nordover.

 

Men hvis de har gått på utsiden, er det jo enn fare for at de har rotet det til med Struten. De kan ha lest Hollenderbåens soner feil, og mikset det med Struten.

Link to post
Share on other sites

Hei dere, at folk uten respekt for sjøen kjører seg halvt i hjel og ødlegger dyre båter

er trist, men at folk som dette med myndighetenes velsignelse skal kunne føre båt

er ikke bare trist, men farlig - for meg. I et annet innlegg har jeg påpekt at båtføreren i FB

hevder at det var så mørkt at de ikke hadde sett Galdhøpiggen om den hadde stått opp

av sjøen - hva da med min 10 w lanterne ??? 49 fot mahogni i full fart mot min lille plast -seilbåt

høres veldig skummelt ut.

Her støtter jeg KNBF fullt ut.

Link to post
Share on other sites

Det er fristende å begynne å kommentere, hvis han er rett referert burde han lære seg mye før han legger ut igjen.

 

Jeg begynner å lure om jeg støtter plikt om båtførerprøve el.

Da kan ukompetente: Enten lære seg elementær kunnskap, eller bli avskåret fra å føre båt. Da ville vel forsikringspremiene våre etterhvert synke også.

 

mvh

Barsk II :seeya:

Link to post
Share on other sites

De kan ha kommet fra innsiden av Hvaler hvis de har gått fra Herføl. Uten mast kan det være like greit. Har de kommet sørfra, har de vel antagelig gått på innsiden av Søstrene - og i såfall er det Garnholmen som er første checkpoint nordover.

 

Men hvis de har gått på utsiden, er det jo enn fare for at de har rotet det til med Struten. De kan ha lest Hollenderbåens soner feil, og mikset det med Struten.

Har lagt inn en kommentar i en annen tråd om saken,men legger til litt her også.

Har de kommet fra innsiden av Hvaler er det jammen flaks at de ikke har gått på grunn der også. Hvis det ikke var nok lys ennå til å se staker osv da.

Men har de gått på innsiden av Søstrene, så tror jeg Garnholmen lykt også vil vise rød sektor før de kommer fram til Missingene. Garnholmen vil vel også vise grønn sektor et lite stykke, bli hvit et kort øyeblikk før den blir rød. Struten vil vel også vise rød sektor bakfra, men det glemte de kanskje å sjekke, hva vet jeg. Men fyr kan jeg vanskelig tro de har hatt kontroll på hvis Missingene ser ut som muselort i kartet.  

Men, men, dette er jo bare synsing dette også. Får håpe vi får vite hva som var årsaken til grunnstøtingen til slutt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...