Lineolata Svart 8.Mars.2012 Del på Facebook Svart 8.Mars.2012 Ser også at det er kommet Android og iPhone apps for å styre V900 (http://www.i-tuta.com/Agent.asp). Har noen erfaring med denne? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.Mai.2012 Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 Et tips til dere som har iphone og et slikt kamera. Med appen sms templates kan man forhåndsprogrammere de kommandoer man bruker på kameraet. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 15.Mai.2012 Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 Ser også at det er kommet Android og iPhone apps for å styre V900 (http://www.i-tuta.com/Agent.asp). Har noen erfaring med denne? Forsøkte å laste ned app til min Android HTC desire S uten hell! Får ikke åpnet filen! Sitér dette innlegget Link to post
Hombrè Svart 16.Mai.2012 Del på Facebook Svart 16.Mai.2012 Jeg finner da ingen iPhone app jeg da..?? Sitér dette innlegget Nå med både Båtførerbevis og SRC sertifikat! Link to post
Bayliner32 Svart 16.Mai.2012 Del på Facebook Svart 16.Mai.2012 Hei, er det noen her som veit om det er og få tak i sensor med vannvakt til sånne gsm camerar? Sitér dette innlegget Mjøsa er fin den au:-) Hjemmehavn Tjuvholmen på Hamar. Link to post
oerland2 Svart 30.Juni.2012 Del på Facebook Svart 30.Juni.2012 Hei, har brukt netcom i et år nå uten problem, men nå har vist netcom forandret på oppsettet sitt, noen som vet det nye oppsettet ? kamera V900B2 Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.Desember.2012 Del på Facebook Svart 20.Desember.2012 (redigert) Skulle montere opp kamera nr. 2 i Astor i dag men får kun greie sms-meldinger. MMS blir slik: "Sorry, the network is busy, MMS sending failed ERR_IND 4_0" Har fått dete hele tiden. Dette er en B-kamera. Det andre kamera sender greie bilder. Bruker Telenor. Redigert 20.Desember.2012 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bitteliten Svart 8.Mai.2013 Del på Facebook Svart 8.Mai.2013 (redigert) Kamera sesongen i gang igjen. Fikk ikke mms bilder fra B2 kameraet. Fant da ut at det av og til legger til en / i mms server adressen i oppsettet Kommandoen #124#http://mmsc# løste det for telenor abonnement Så to spørsmål Jeg prøver å få kameraet til å ta et lesbart bilde av et mastervolt lcd display der bakgrunnsfargen er grønn, tallene sorte. Lyskompensasjonen i kameraet gjr bildet uleselig. Er det noen kommandoer for å regulere lys og kameravinkel? Noen andre tips om hvordan få bildet lesbart? Bildene blir slik Redigert 8.Mai.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dacapo Svart 13.Februar.2014 Del på Facebook Svart 13.Februar.2014 Noen som har byttet batteri i V900 ? Sitér dette innlegget Link to post
Timeout Skjeberg Svart 14.August.2014 Del på Facebook Svart 14.August.2014 Kameraet mitt har begynt å skrive Tjekkiske SMS, er det noen andre som har opplevd noe liknende. Egentlig noe spesielt når språkvalgene i oppsettet er Engelsk eller Kinesisk iflg. brukermanualen. Har også forsøkt å resette kameraet, uten at det hjalp. Vidar. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 Er du kjent med hvor langt en sensor rekker trådløst? Har ikke funnet noe på det... :-) Sensorer til gsm kameraer har en rekkevidde på 40-50 m. Opererer på 433Mhz eller 315Mhz. De nye kamera har 3G gsm (mot 2G på de gamle) og kan ta 15 sensorer (noen dyrere utgaver har muligheter for flere). Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Chris284 Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 (redigert) Så to spørsmål Jeg prøver å få kameraet til å ta et lesbart bilde av et mastervolt lcd display der bakgrunnsfargen er grønn, tallene sorte. Lyskompensasjonen i kameraet gjr bildet uleselig. Er det noen kommandoer for å regulere lys og kameravinkel? Noen andre tips om hvordan få bildet lesbart? Har du funnet noen løsning på skarpheten på bildet? Hva med å prøve en linse foran kamera linsen (som finnes for mobilkamera) eller en brille, kan hende kamera er for nærme displayet? Er og noen plast linser som kan dekke hele displayet og dermed gir større bilde. Mulig det ikke kan bli bedre om kamera har for dårlig oppløsning (0.3MP). Har du prøvet å endre vinkelen litt på kamera og dempe lyset noe? Redigert 28.August.2014 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Chris284 Svart 17.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2014 Har et kamera, kopi av V900 og manual sier den må ha et USIM kort for å fungere ordentlig. Er det noen som bruker usim kort på V900 og hvilken leverandør har best dekning ? Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Astor Svart 21.Juli.2015 Del på Facebook Svart 21.Juli.2015 Vi har et V900 kamera ombord. Er ganske fornøyd med dette men en app for bruk til telefonen hadde vært enklere enn disse #-kodene. Har det dukket opp noe slikt? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Chris284 Svart 21.Juli.2015 Del på Facebook Svart 21.Juli.2015 (redigert) Vi har et V900 kamera ombord. men en app for bruk til telefonen hadde vært enklere enn disse #-kodene. Har det dukket opp noe slikt? Begynner kanskje å bli gammelt utstyr, ikke mye akktivitet på denne tråden heller. Det eneste kan være å søke på google store. Det finnes app for webcamera bl.a. Jeg har et annet type camera, det kan jeg ringe opp med video samtale på telefonen og får live video tilbake. Redigert 21.Juli.2015 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
hyby Svart 25.Juli.2015 Del på Facebook Svart 25.Juli.2015 Noen som har hatt problem med tutakameraene og Telenor siste halvår og funnet løsning? Begge mine sluttet å sende mms i april. Har m2m (alarmabbonementer). Bestillte nye simkort og de funker i det ene. Men det andre nekter. Har lagt inn parametere,ip,gateway,port etc likt på begge...?? Sitér dette innlegget Link to post
VikingCop Svart 11.August.2015 Del på Facebook Svart 11.August.2015 Hei. Jeg kjøpte et HLE V900 kamera for ca 4 år siden. Brukte det en del de første par årene, men nå har jeg børstet støvet av det etter å ha ligget i skuffen et par år. Sliter med akkurat det samme som hyby - får feilmeldingen "Sorry, the network is busy, fail to send on MMS". Jeg har snakket flere ganger med Telenor. Mitt SIM-kort støtter sending av MMS (fortsatt) og er aktivt, jeg har forsøkt ulike gateways/APN etter oppskrifter her på denne tråden - både med og uten ekstra 0'er i IP-adressen. Uten hell. Kameraet svarer på f.eks. #AM#7# - for å sjekke GSM-dekning på antenna. Og ja - jeg har kjørt reset på kameraet, og jeg har lagt til mobilen min på nytt som master. Ingenting synes å hjelpe. Nå er jeg desperat - dersom jeg ikke får til dette snart, så ser jeg ingen annen mulighet til å kjøpe meg et nytt kamera. Passer egentlig dårlig, da jeg er i full gang med hyttebygging, og skulle gjerne (i går) ha satt opp kameraet inne i hytta, for å evt. sikre meg bilder av potensielle kjeltringer som lusker rundt i området. SVAR UTBES med stor takk !!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
aanton Svart 15.August.2015 Del på Facebook Svart 15.August.2015 Har også ett slikt kamera hadde litt trøbbel tok kontakt mrd leverandør AB Teknik fikk denne koden å sende #124#http://mmsc#det har rettet opp flere ganger Sitér dette innlegget Link to post
oabraha Svart 10.Desember.2015 Del på Facebook Svart 10.Desember.2015 Noen som har funnet ut hva som gjør at kameraet ikke lenger fungerer med Telenor. Mitt sluttet å sende bilder i sommer en gang. Sitér dette innlegget Link to post
dacapo Svart 10.Desember.2015 Del på Facebook Svart 10.Desember.2015 Har samme problemet får denne meldingen: "Sorry, the network is busy, MMS sending failed" Har prøvd alle trix Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 10.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Desember.2015 Hei, jeg har hørt at operatørene nå skrur av 2g dekningene da de aller fleste telefoner i bruk i dag er 3g eller 4g Jeg mener å huske at disse kommuniserte på 2g nettet for dataoverføringen.. prøv å ta med kameraet til et annet område og se om det fungerer der. ikke sikkert det har med dette å gjøre, men tenkte det kanskje kunne ha noe med det å gjøre :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
oabraha Svart 11.Desember.2015 Del på Facebook Svart 11.Desember.2015 Kan nok stemme det du skriver Ulv I. På hytta der kameraet står så fikk vi 3G i sommer. Er det noen triks vi kan gjøre for å få det til å sende bilde i 3G nettet? Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 11.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2015 det ligger på hardwaren, så tror nok det er vanskelig å gjøre noe med. evt klage til operatøren å spør om de kan ha 2g tjenesten kjørende lengre :-) eller gå på ebay å se om man finner et kamera med 3 eller 4g støtte. :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
dacapo Svart 11.Desember.2015 Del på Facebook Svart 11.Desember.2015 Takk for tips Ulv1 - skal prøve dette Har en nabobåt med samme kamera som ikke har problem, men mulig det er en nyere modell som takler 3g. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 11.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2015 hør om dere kan bytte simkort en gang dere møtes og se om problemet følger kamera eller simkort ;) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.