Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

Har et av disse som jeg skal selge kjøpte det av ULV1 men fikk det ikke til med Tele2 abonnent så visst noen er interessert så er det bare å ta kontakt

Ligger i orginalpakkningen aldri brukt annet enn prøvd å koble det opp hjemme i stuen så da er det en av de som ikke har fått som har en gyllen mulighet

Ta kontakt på IM :flag_bp:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

For å tilbakestille kameraet til fabrikk instillinger, gjør som følger, ta ut strømledningen, slå av bryteren på siden.

Det skal nå bli helt mørkt i lampen på kameraet.

Sett i strømledningen igjen.. og det skal begynne å lyse rødt.. (dvs lader internbatteriet).. Trykk og hold inne knappen på baksiden, og slå på kameraet med bryteren samtidig som du holder knappen bak inne.. Først piper det en gang, deretter piper det en gang til, da kan du slippe knappen på baksiden.

Førstemann som ringer til kameraet, blir da "master".

 

Trenger ingen kabel eller noe for å tilbakestille, da denne prosedyren setter alt tilbake til scratch..

 

For andre som vil ha slike kameraer, så selger dem slike på http://www.spyshop.no/

Der har dem også tatt inn etterkommeren av dette kameraet.

 

Du har hatt stor nytte av kameraet ja, helt klart, og nylig stod det beskrevet i VG eller Dagbladet om en butikk eier/verksted/bildele butikk som hadde slitt med innbrudd osv, han fakket tyvene takket være ett av disse. Så det er uten tvil en god ide med slikt kamera.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei.

 

Noen som har fått dette til å virke med Ludomobil? De bruker Telenor sitt nett og Ventelo (??) sine instillinger. Får kun "Sorry, the network is busy, fail to send one MMS. ERR_IND 4 _ 0". Mitt kamera virker med Telenor kontant. Ihht til både Ludo og Ventelo så skal innstillingene være slik :

 

MMS:

(Innstilling for henting av MMS skal stå på Hent alltid automatisk og ikke Hent kun i hjemmenettverk.)

APN: mms.ventelo.no

IP adresse til WAP Gateway: 10.10.10.11

IP adresse tildeling: Dynamisk, private adresser, inkluderer tildeling av DNS server adresse

Proxy portnummer: 8080

Brukernavn og passord: ventelo og 1111

Serveradr: <http://mmsc/>

 

 

WAP:

Tilgangspunkt: wap.ventelo.no

IP adresse til WAP Gateway: 10.10.10.10

Proxy portnummer: 9201(usikker), 9203(sikker), 8080. For å finne rett port, se i din brukermanual, hva din mobiltelefon støtter

Brukernavn og passord: ventelo og 1111

Hjemmeside: <http://wap.ventelo.no>

 

 

 

Har prøvd med forskjellige #125# meldinger, men får ikke noe bilde i retur.

 

Noen som har noen smarte ideer ??

Redigert av hpa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har problem med å få kamera til å virke i båten. Har tatt støm fra batteribank (12v), trukket kabler fram til en htc lader( kjøpt på co artnr:36-3517) 12v inn- 5v ut.Når kamera er avslått (off) så lyser lampa rødt,når strømmen til kamera er på.Skjer ingen ting når jeg setter kamera på (on) hverken røde eller grønne lampa lyser. Tar jeg ut kabelen fra kamera så virker den grønne lampa(bruker det innebygdebatteriet) setter jeg kabelen i kamera igjen så slutter den grønne lampa å lyse. Har god dekkning på mobilen. Kamera fungere hjemme med 230v strøm. Har nok strøm på batteriet i båten (14,2v)

Noen som kan hjelpe?

Link to post
Share on other sites

hei

Kameraet virker utmerket, men nå er det ikke i båten, det er hjemme å passer på hundevalpen, utrolig kjekt, har det ikke på så det reagerer på bevegelse til vanlig, men ringer det opp og får ett bilde eller lyd (jeg vet hvor mye valper uler og hyler når de er alene hjemme)

Men min frue ønkers gså å ringe opp kameraet,for å få bilde,hvordan gjør vi det? år jeg skal vere master, mener jeg har lest et sted at flere kan få bilder?

aanton

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Noen som har fått dette til å virke med Ludomobil? De bruker Telenor sitt nett og Ventelo (??) sine instillinger. Får kun "Sorry, the network is busy, fail to send one MMS. ERR_IND 4 _ 0". Mitt kamera virker med Telenor kontant. Ihht til både Ludo og Ventelo så skal innstillingene være slik :

 

MMS:

(Innstilling for henting av MMS skal stå på ”Hent alltid automatisk” og ikke ”Hent kun i hjemmenettverk”.)

APN: mms.ventelo.no

IP adresse til WAP Gateway: 10.10.10.11

IP adresse tildeling: Dynamisk, private adresser, inkluderer tildeling av DNS server adresse

Proxy portnummer: 8080

Brukernavn og passord: ventelo og 1111

Serveradr: <http://mmsc/>

 

 

WAP:

Tilgangspunkt: wap.ventelo.no

IP adresse til WAP Gateway: 10.10.10.10

Proxy portnummer: 9201(usikker), 9203(sikker), 8080. For å finne rett port, se i din brukermanual, hva din mobiltelefon støtter

Brukernavn og passord: ventelo og 1111

Hjemmeside: <http://wap.ventelo.no>

 

 

 

Har prøvd med forskjellige #125# meldinger, men får ikke noe bilde i retur.

 

Noen som har noen smarte ideer ??

 

Hei. Jeg bruker kameraet med Ludomobil, og det fungerer helt perfekt, sender både til MMS og mail. Er en stund siden jeg satte det opp, så jeg husker ikke eksakt oppsettet mitt nå, men fikk dette fra Ludomobil når jeg forklarte hva jeg skulle sette opp:

 

Generelle manuelle oppsett for MMS/WAP:

 

WAP:

Tilgangspunkt: wap.ventelo.no

IP adresse til WAP Gateway: 10.10.10.10

Proxy portnummer: 9201(usikker), 9203(sikker), 8080. For å finne rett port, se i din brukermanual, hva din mobiltelefon støtter.

Brukernavn og passord: ventelo og 1111

Hjemmeside: <http://wap.ventelo.no>

 

MMS:   

(Innstilling for henting av MMS skal stå på "Hent alltid automatisk" og ikke "Hent kun i hjemmenettverk".)

 

APN: mms.ventelo.no

IP adresse til WAP Gateway: 10.10.10.11

Hjemmeside: <http://mmsc/>

IP adresse tildeling: Dynamisk, private adresser , inkluderer tildeling av DNS server adresse

Brukernavn og passord: ventelo og 1111

 

Mitt kamera er forøvrig kjøpt fra: http://norsat.no/

Link to post
Share on other sites

Hei Astor. Jeg har noen få ganger opplevd det samme.

Det kan skyldes spenningsforhold, operatørsvikt, og sikkert mye annet.

Hver gang har jeg gått den lange veien via "kaldstart" og de påfølgende lange oppstartingssekvensene.

Dette har gitt ønsket effekt.

Dette er tungvint - men jeg har ikke erfart alternativer.

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Astor, jeg mener både "resetting" av kamera og alle PC- innstillinger.

Jeg vet ikke hvor mange timer jeg har brukt på å resette kameraet både "hardvare" og "software". Jeg hadde etterhvert 3 slike kameraer. Nå har jeg bare ett. Det virker fremdeles..

Jeg mener at vi ganske tidlig i denne tråden listet opp gunstige "resettings-rutiner".

Jeg vet ikke om Ulv 1 er i "modus" til å hjelpe oss ytterligere.

(Ny-båten flyter godt, kommune: Søgne)

Link to post
Share on other sites

Jeg opplevde forrige uke at kameraet sluttet å sende meg bilder, fikk bare MMS error. Jeg prøvde omstart, inn ut med sim kort. Sendte MMS innstillingene på nytt. Ingenting virket, og jeg hadde liten lyst til å resette alt. Så til slutt tok jeg ut Sim kortet, satte det inn i en telefon og ringte ut (uten å ta samtalen). Satte Sim kortet inn i kameraet igjen, og vips så var alt ok igjen. Kan sim kortet fylle seg opp/låse seg etter et vist antall meldinger kanskje.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte en gsm alarm med foto mulighet for en god tid tilbake men har aldri fått gsm biten til å fungere, får litt inspirasjon av denne tråden da likheten i utfordringene med v900 å min enhet er av samme art bortsett fra at dere har fått det til å jeg har gitt opp.

 

311020101158.jpg

Alarmen har trådløse detektorer og fjernkontroller på 433,92 og 315 Mhz, alle disse fungerer fint å er svært enkle å tilknytte. videre er det innganger for flere soner som tilknyttes med kabel. det er to rele utganger til å styre utstyr via sms.

Det er gsm biten som jeg ikke får til, har forsøkt med netcom kontant uten å få dette til. får ingen kvitteringer fra enheten å kommer bare til en svarer fra netcom når jeg ringer den. Er det noen her som har noen peiling? har lyst å få til denne bildegreia.

 

Synes og det er greit å tipse om å lese litt i tilbudskatalogen til maritim som ligger på reklameplassen til høyre på skjermen din nå, der finner du en meget rimelig dings. et annet tips er denne alarmsiden .

 

Så lurer jeg på hvordan om noen har noen erfaring med kontaktmatter, er det noen som har prøvd seg på litt modifisering av enkle matter for tilknyttning til moderalarmen?

311020101160.jpg

her må det da være muligheter?

Link to post
Share on other sites

Jeg trenger akutt hjelp. Prøver å få dette kameraet til å fungere med netcom, det har gjort det før, men husker ikke instillingene. Det fungerer til alt annet enn å motta bilder via mms.

 

Har prøvd dette:

Da har det endelig ordnet seg med Netcom kontant kort !

 

Løsningen om forklart her tidligere.. men med feil port i oppsettet.

For å få Netcom kontantkort til å funke på V900 kamera:

 

Netcom:

Send: #145#netcom#

#124#"http://mms/#

#125#0193.0209.0134.0133#9201#mms.netcom.no#mms#netcom#

 

Da er det endelig liv i kamera ..

 

Fortsatt god helg :-)

 

Men når jeg sender #145#netcom# får jeg svar tilbake "netcom not found"

Og hvis jeg prøver å sende #03#01# så får jeg svar at den sender bilde, og jeg ser kamera jobber, men det kommer aldri noe bilde.

 

Noen som vet hva jeg gjør feil?

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Jeg opplevde at det ikke fungerte fordi Netcom ikke hadde satt opp mitt abonnement (kontantkort) til å kunne sende MMS!

Etter at Netcom kundeservice hadde ordnet opp i dette fungerte alt OK.

 

For å sette opp kameraet for Netcom benyttet jeg det samme som er beskrevet tidligere, nemlig:

 

#145#netcom#

#124#http://mms/#

#125#0193.0209.0134.0133#9201#mms.netcom.no#mms#netcom#

 

Merk #124#... uten anførseltegn.

Forsøkte også med ip-adresse 193.209.134.133, men fikk da feilmelding "Sorry, this IPaddress is forbidden".

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Vurderer å kjøpe denne type kamera. Skal ha dette inne i min seilbåt. Regner da med at jeg kan sjekke temperatur(vha ta bilde av tempmåler) Får også sjekket om landstrøm er tilkoplet samt at om dørkplatene begynner å flyte rundt vil vel bevegelsessensor også oppdage dette.

Ser på disse sidene at det er en del feil med produktene. Er det like mange feil på A-modell og B-modell? Hvilken type anbefales til mitt bruk?

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg kjøpt og installert A-modellen.

Fikk tak i et helt nytt kamera for kr 500. Lav pris å betale i forhold til nytteverdien.

Kjøpte meg et kontantkort og koplet dette til vårt "fri familie"-abbonement.

Etter at jeg fant ut at jeg måtte fjerne sjekk av PIN-kode fungerer kamera helt topp. Plugg and play. :clap:

Nå har jeg oversikt over temperatur i båten (salong og maskinrom), om landstrøm er tilkoplet og om båten flyter.

(Regner med at når dørkplatene begynner å flyte rundt vil bevegelses sensoren i A-modellen fange opp dette. Om ikke så vil strømmen før eller siden slå ut og da får jeg også alarm :giggle: )

Om jeg skulle få uinviterte gjester så blir de avfotografert med det samme de åpner luka.

Fikk tak i et helt nytt kamera for kr 500. Lav pris å betale i forhold til nytteverdien.

Så får vi bare håpe på en problemfri vinter og at utstyret virker.

Redigert av Marulf (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...