Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

Slik jeg leser Elfa's informasjon trenger man også å legge til en bevegelsesensor i denne pakken + batteri backup for å få det sammelignbart med Ulv1's V900 kamera - eller er det jeg som ikke leser riktig?

Jeg ser for meg at dette er en mer kompett alarmsentral som kobles opp mot båtens 12V anlegg. Jeg er også av oppfatning at man trenger sensorer i tillegg. Prismessig blir elfa alarmen dyrere

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Slik jeg leser Elfa's informasjon trenger man også å legge til en bevegelsesensor...

Kan jo koble til trådløse sensorer mot v900. Har ikke gjort noe av dette, men muligheten for tillegg er jo tilstede.

 

Noen som har prøvd ut dette ?

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Har brukt V900 noen måneder nå men ser at den mister kontakt med nettet mye mer nå enn før. Hvorfor?

De første ukene gikk helt fint.

 

Kamera står på en plass med dårlig dekning så jeg har kjøpt inn ekstra GMS antenne. Da virker kamera fint i noen uker men så er det dårlig. Prøver omstart men kamera får ikke helt kontakt med nettet. Etter flere forsøk så går det, kanskje.

 

Noen som vet om V900 sin GSM modul blir dårligere med tiden og bruk?

Link to post
Share on other sites

Ser ingen grunn til at gsm modulen skulle bli noe dårligere med tiden.

Men hvordan er det med temp forandringer og slikt på stedet? fare for fuktighet som kanskje kan skape noe irring eller noe i kontakter?

 

Har du forsøkt å gjøre en factory reset og se om det hjelper?

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Ser ingen grunn til at gsm modulen skulle bli noe dårligere med tiden.

Men hvordan er det med temp forandringer og slikt på stedet? fare for fuktighet som kanskje kan skape noe irring eller noe i kontakter?

Har du forsøkt å gjøre en factory reset og se om det hjelper?

temperaturen er god innendørs. kamera står i vinduskanten like ved en varmtvannsbereder.

skulle nesten tro noen har endret bakkestasjonene til det værre siden kontakt med GSM basestasjon har blitt vansekligere etter hvert.

 

Har noe erfaring med at Factory Reset hjelper på?

da kunne jeg prøvd det og sett om jeg husker alle settings.

 

Så til "Ulv I": hvor mye tar du for kameraene og hvilke modeller tilbys?

Link to post
Share on other sites

Hei,

Slik det ser ut nå, så er alle kameraene booket. Ikke alle har betalt enda, så om det er noen som trekker seg og det blir kameraer til overs, så skal jeg si i fra.

 

Lavag: Det kan jo hende at en basestasjon er nede for vedlikehold, eller blitt flyttet.

Jeg pleier å ta en factory reset når et kamera begynner å "trøble" eller være ustabilt.

 

Jeg har bare tatt inn B1 modellen, og jeg har bestilt opp eksterne antenner til de som har bedt om det.

Je har da valgt den antenna som er liten og står fast på baksiden av kameraet.

Men på mitt kamera i båten har jeg den antenna med lang ledning og kan festes i ruta eller lignende. fikk bedre dekning med den, men litt klumsete med den lange ledningen da. ;)

 

Jeg selger kameraene for kostpris, altså legger ikke på noe ekstra. bare runder opp til nærmeste runde tall for enkelhetens skyld.

Kameraene koster meg 1778,- pr stk når frakta, toll og tollsatser og mva er betalt.

 

De som ar bestilt med eksterne antenne, så har jeg lagt på en 150,- lapp ekstra ca, for arbeidet med monteringen osv.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Til info til dere som har booket dere inn på kameraer denne gangen:

De lå litt etter i produksjonen, så forsendelsen går fra Kina først på mandag :-)

(Jeg måtte øke antallet, det kom noen etter slengere på her, og da ble det litt forsinkelse)

Så da tar det ikke lange tiden før dem er her :)

Redigert av Ulv I (see edit history)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Noen som vet om V900 sin GSM modul blir dårligere med tiden og bruk?

 

Kom til å tenke på noe når det gjelder de som opplever at V900 har plunder med å levere. Har lagt merke til at vårt mobilnummeret som anvendes til V900 står oppført i diverse kataloger, og da er jo sannsynligheten stor for at f.eks. telefonselgere og diverse andre ringer opp dette nummeret og således skaper krøll for V900.

 

:confused: :confused:

 

Er klar over at V900 skal kjenne igjen vårt nummer...

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Ser at der er noen spørsmål her vedrørende V900 og dårligere funksjon etter som tiden går. Pussig at dette kommer opp da jeg selv har gått med samme tanke. Mitt V900 har siden nov- des 2009 fått fler og fler avbrudd og "henger" seg opp veldig ofte. Kameraet er ca 1 år gammelt. Tenkte først på at det er noe galt med SIM kortet og skal derfor prøve et nytt nå i helgen. 5-6 febr. Blir det bedring er jo saken grei, men har nok selv inngen tro på at dette er feilkilden. Ser faktisk ut til at enheten "jammer" seg selv og blir overbelastet ved skalabilder i beste oppløsning. Mitt spørsmål er: Har noen opplevd tilsvarende og fått dette i orden ved å bruke lavere oppløsning av bildene? Fungerer ellers helt fint ( når det fungerer) Har både bilde av ekorn og jerv utenfor hytta :-)

 

 

Telnor oppsett, for ordens skyld er:

 

#124#http://mmsc/#

 

#125#010.010.010.011#9201#telenor#dj#dj#

 

OBS: Må bruke 3 siffre i IP adressen.

 

 

Mvh

Q

Link to post
Share on other sites

Jeg har samme problem som deg - kameraet fungere med sms - men når det sender mms så låser det seg og rebooter. får da en melding om "network busy" eller noe sånt.

 

jeg har ekstern antenne og har utmerket gsm dekning. tror rett og slett at kvaliteten er for dårlig på kameraet.

Link to post
Share on other sites

Hmm.. nå har kolliene forlatt amsterdam.. pakkene lå der nede i 5 dager, har det vært noe streik eller er det kanskej været som har forsinket dem. hmm..

Jaja.. det nærmer seg i hvertfall. :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Hei igjen!

En kommando som dere kan sende som SMS til kameraet når det "henger" er: #AM#1#

Da re-starter kameraet igjen, som å slå det av og på.

Har sendt den kommandoen ett par ganger når Telenor har sendt ut ny oppdatering

av SIM kortet, eller når det har vært under 15 minusgrader og kameraet har gått i hi.

Fungerer helt fint!

:smiley:

Redigert av S.I.K (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for info S.I.K :)

 

Til info til dere som har bestilt kamera, på grunn av streik hos transportøren langs ruta så har det blitt forsinkelser.

Men pakken er ankomsregistrert for tollklarering i oslo klokken 06:45 i dag.. Så det går da fremover :D

Tenkte bare jeg ville informere dere.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Hei, du må sette SIM kortet inn i en mobiltelefon, gå inn i menyen å velge at du skal deaktivere SIM kontroll, eller SIM sikkerhet eller hva det står på din telefon.

Så slår du av mobilen, og når du skrur den på igjen skal den starte opp uten at du må taste inn PIN koden.

 

Så kan du sette SIM kortet inn i kameraet igjen.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

etter litt ymse erfaringer med det aktuelle kameraet har jeg søkt noen alternativer til videoovervåkning av båten.

 

Har sett på en alarm fra Elfa - men den anbefaler ikke Elfa selv lenger :rolleyes: De tester ut noen andre løsninger

 

Så leste jeg denne artikkelen i dag http://www.aftenposten.no/bolig/boligokono...icle3523363.ece der et nettverkskamera er koblet til en ICE router. Kan denne løsningen også fungere i båt? hvor mye strøm trekker et nettverkskamera og en ICE router?

 

Ulempene er som jeg ser det strøm og kostnad.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...