Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

Skulle montere opp kamera nr. 2 i Astor i dag men får kun greie sms-meldinger. MMS blir slik: "Sorry, the network is busy, MMS sending failed ERR_IND 4_0"

 

Har fått dete hele tiden. Dette er en B-kamera. Det andre kamera sender greie bilder.

 

Bruker Telenor.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Kamera sesongen i gang igjen. Fikk ikke mms bilder fra B2 kameraet. Fant da ut at det av og til legger til en / i mms server adressen i oppsettet

 

Kommandoen #124#http://mmsc# løste det for telenor abonnement

 

Så to spørsmål Jeg prøver å få kameraet til å ta et lesbart bilde av et mastervolt lcd display der bakgrunnsfargen er grønn, tallene sorte. Lyskompensasjonen i kameraet gjr bildet uleselig. Er det noen kommandoer for å regulere lys og kameravinkel?

 

Noen andre tips om hvordan få bildet lesbart?

 

Bildene blir slik

bilde

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Kameraet mitt har begynt å skrive Tjekkiske SMS, er det noen andre som har opplevd noe liknende. Egentlig noe spesielt når språkvalgene i oppsettet er Engelsk eller Kinesisk iflg. brukermanualen. Har også forsøkt å resette kameraet, uten at det hjalp.

 

Vidar.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Er du kjent med hvor langt en sensor rekker trådløst? Har ikke funnet noe på det... :-)

 

Sensorer til gsm kameraer har en rekkevidde på 40-50 m.

Opererer på 433Mhz eller 315Mhz.

De nye kamera har 3G gsm (mot 2G på de gamle) og kan ta 15 sensorer (noen dyrere utgaver har muligheter for flere).

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post
Share on other sites

Så to spørsmål Jeg prøver å få kameraet til å ta et lesbart bilde av et mastervolt lcd display der bakgrunnsfargen er grønn, tallene sorte. Lyskompensasjonen i kameraet gjr bildet uleselig. Er det noen kommandoer for å regulere lys og kameravinkel?

 

Noen andre tips om hvordan få bildet lesbart?

 

Har du funnet noen løsning på skarpheten på bildet?

Hva med å prøve en linse foran kamera linsen (som finnes for mobilkamera) eller en brille, kan hende kamera er for nærme displayet?

Er og noen plast linser som kan dekke hele displayet og dermed gir større bilde.

Mulig det ikke kan bli bedre om kamera har for dårlig oppløsning (0.3MP).

 

Har du prøvet å endre vinkelen litt på kamera og dempe lyset noe?

Redigert av Chris284 (see edit history)

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...

Vi har et V900 kamera ombord. men en app for bruk til telefonen hadde vært enklere enn disse #-kodene. Har det dukket opp noe slikt?

 

Begynner kanskje å bli gammelt utstyr, ikke mye akktivitet på denne tråden heller. Det eneste kan være å søke på google store. Det finnes app for webcamera bl.a.

Jeg har et annet type camera, det kan jeg ringe opp med video samtale på telefonen og får live video tilbake.

Redigert av Chris284 (see edit history)

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post
Share on other sites

Noen som har hatt problem med tutakameraene og Telenor siste halvår og funnet løsning? Begge mine sluttet å sende mms i april. Har m2m (alarmabbonementer). Bestillte nye simkort og de funker i det ene. Men det andre nekter. Har lagt inn parametere,ip,gateway,port etc likt på begge...??

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei.

 

Jeg kjøpte et HLE V900 kamera for ca 4 år siden. Brukte det en del de første par årene, men nå har jeg børstet støvet av det etter å ha ligget i skuffen et par år.

Sliter med akkurat det samme som hyby - får feilmeldingen "Sorry, the network is busy, fail to send on MMS".

Jeg har snakket flere ganger med Telenor. Mitt SIM-kort støtter sending av MMS (fortsatt) og er aktivt, jeg har forsøkt ulike gateways/APN etter oppskrifter her på denne tråden - både med og uten ekstra 0'er i IP-adressen.

Uten hell.

 

Kameraet svarer på f.eks. #AM#7# - for å sjekke GSM-dekning på antenna.

Og ja - jeg har kjørt reset på kameraet, og jeg har lagt til mobilen min på nytt som master.

 

Ingenting synes å hjelpe.

 

Nå er jeg desperat - dersom jeg ikke får til dette snart, så ser jeg ingen annen mulighet til å kjøpe meg et nytt kamera.

Passer egentlig dårlig, da jeg er i full gang med hyttebygging, og skulle gjerne (i går) ha satt opp kameraet inne i hytta, for å evt. sikre meg bilder av potensielle kjeltringer som lusker rundt i området.

 

SVAR UTBES med stor takk !!!!!!

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Hei, jeg har hørt at operatørene nå skrur av 2g dekningene da de aller fleste telefoner i bruk i dag er 3g eller 4g

Jeg mener å huske at disse kommuniserte på 2g nettet for dataoverføringen.. prøv å ta med kameraet til et annet område og se om det fungerer der.

ikke sikkert det har med dette å gjøre, men tenkte det kanskje kunne ha noe med det å gjøre :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

det ligger på hardwaren, så tror nok det er vanskelig å gjøre noe med. evt klage til operatøren å spør om de kan ha 2g tjenesten kjørende lengre :-)

eller gå på ebay å se om man finner et kamera med 3 eller 4g støtte. :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...