Jump to content

Litt barnslig


enter4u

Recommended Posts

Guest Sparky

hm , prøver å tenke på hva jeg i full tåke ville tro dersom jeg hørte big Bertha rett forut? :smiley:

 

mvh jan

 

 

 

 

Det startet med at jeg kjøpte meg et horn på båten uten kompressor. "Fin lyd" tenkte jeg.

Nå har kameraten min kjøpt et med kompressor. "Fytti katta" sa jeg da jeg hørte det. Hvordan overgår jeg det da? Kan et lastebilhorn monteres på båten?

Link to post
Share on other sites

Kan ikke dy meg, jeg heller!

 

Hva med et bukkehorn,hor(n)ebukk eller eller reinsdyr horn? :sailing:

Og pass for all del på trommehinna di

og HORN-!!!HINNA :nonod::lol:

(tror æ daua snart) :lol: :lol:

 

Eller skal du fiske horn-gjel???

 

(Passpå at du ikke får et horn i "siden"!) :lol: :lol:

 

Du la jo opp til dette selv!!!!!! :confused:!

 

PS! Håpa du ikke blir "hornisk"på meg :lol:!

Link to post
Share on other sites

Ingenting i veien for å montere opp et skikkelig truckhorn av den typen som som drives av trykkluft fra bilens bremsesystem.

 

De aller tøffeste skal ha takmontert ventil for betjening.

 

Ulempen er at du må ta en kompressor som drives med kilereim fra motoren, samt lufttank etc.

 

Spørs hvor mye penger du er villig til å legge i prosjektet.

 

Foreslår at du glemmer det hele og heller skaffer deg en gammeldags tåkelur som du kan blåse i.

Link to post
Share on other sites

Kan ikke dy meg, jeg heller!

 

Hva med et bukkehorn,hor(n)ebukk eller eller reinsdyr horn? :sailing:

Og pass for all del på trommehinna di

og HORN-!!!HINNA :nonod::lol:

(tror æ daua snart) :lol: :lol:

 

Eller skal du fiske horn-gjel???

 

(Passpå at du ikke får et horn i "siden"!) :lol: :lol:

 

Du la jo opp til dette selv!!!!!! :confused:!

 

PS! Håpa du ikke blir "hornisk"på meg :lol:!

 

 

Hmmmm, lurer på hvordan det går med "hallet" med et slikt horn ???  :lol: :lol: :lol:

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Kan et lastebilhorn monteres på båten?

Skal vel ikke fyre opp i dette her, men kan vel i all enkelhet forklare hva som ble gjort "av en eller annen" i min ungdomstid....:

 

Ta en tom gassbeholder til propanapparatet, kjøp de koblingene du trenger for å få trykket opp til hornet via hornventilen (som du kjøper der du skaffer lastebilhornet..). Fyll opp propantanken med trykkluft, og posjoner ulyden i passe posjoner inntil ny luftpåfylling er påkrevet. En liten advasel: Bruk dette kun ute, da det sikkert kan være litt propangass igjen de første opptankingene med trykkluft...  :nono:

Og, ulyden bør ikke brukes når andre sjenker opp glass eller når naboens mindste endelig har sovnet  :nono: :nono:

Link to post
Share on other sites

Skal vel ikke fyre opp i dette her, men kan vel i all enkelhet forklare hva som ble gjort "av en eller annen" i min ungdomstid....:

 

Ta en tom gassbeholder til propanapparatet, kjøp de koblingene du trenger for å få trykket opp til hornet via hornventilen (som du kjøper der du skaffer lastebilhornet..). Fyll opp propantanken med trykkluft, og posjoner ulyden i passe posjoner inntil ny luftpåfylling er påkrevet. En liten advasel: Bruk dette kun ute, da det sikkert kan være litt propangass igjen de første opptankingene med trykkluft...  :nono:

Og, ulyden bør ikke brukes når andre sjenker opp glass eller når naboens mindste endelig har sovnet  :nono: :nono:

:lol: :lol:Dette var dagens tips. Ellers mange kule påfunn her, men det blir vel kanskje jeg beholder det gamle. :lol::confused:

Link to post
Share on other sites

Detta utvikla seg skikkelig bra. Mere humor. Det må jo være flere gode ideer. Hadde kompressorhorn på gamlebåten. Var 12 volt med en motor montert i taket på dassen. Motoren bråkte noe helt jæ... Fikk besøk i båten og første gangen den mannlige delen av besøket gikk på dass kunne jeg ikke dy meg. Trøkka på hornknappen på dashbordet og fikk ett meget høyt fa.. tilbake. Etter det dro denne personen alltid ut den røde lednigen på motoren når'n besøkte avlukket under dekk. Ler godt av detta enda det nå er 3 år siden. Jeg skal ikke si hvem som var på dassen Brumle. :sailing::lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

"Litt" Harry Ja.

 

Kontakt et Volvo lastebil eller MAN verksted så kan de selge deg skikkelige saker !

 

Stikk innom biltema så får du en sikkert utstyr som kan passe til hornet. Som f.eks.

Revehale, Juletre med Godlukt til å henge i vinduet, hva med en "laksetrapp" på badeplattformen ?  Og hvis du legger noen sandsekker i kjølen så får du senka båten litt også...  

 

DA blir'n harry da ! :confused:

Link to post
Share on other sites

Har du en VP KAD eller KAMD kan du benytte kompressoren og koble denne til et eller flere horn. Jeg hørte i fjor 4 vers av Waltzing Matilda spilt på en sånn. Det var ikke mye voks igjen etter en slik konsert nei! Det var riktig imponerende!!!!!!

  :confused::lol: :lol: :lol: :lol: :lol::smiley::blush::smash: :smash: :smash: :smash:  (-verre enn buekorps i Bergen?)

Link to post
Share on other sites

En innrømmelse er på sin plass...

I 1986 var jeg den stolte eier av en sjark som hadde gått på fiske i Lofoten. Sjarken var 20 fot 3-5 hk Marna motor.... Tøff, tøff, tøff... Sjarken var meget fin med styrhus bak, akkurat som ei "diger skøyte...

Var selvsakt utstyrt med horn, rettelse utstyrt med "lydutstyr" av typen melodihorn med egen kompresor som var koblet via en dobbel reimskive på dynamoen..... Fyyyyyyyy for en lyd...... Starter "monstret" via en snor i taket.... Ingen over, ingen ved siden.... Jeg var 17 år...  :flag:

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Kan gjøre mye med trykkluft, en her hjemme koplett trykkluftbeholder til en 4hk påhengsmotor på en eller annen måte hadde dett på en pioner 10", det gjorde sikkert 30 kn i ca 7 minutter og så var det brå stopp og lang rotur hjem, gleden var enorm og kortvarig :confused::wink: :wink:

hilsen Plomma I, roynils@online.no

Link to post
Share on other sites

Var med og berget etpar slike fra Seattele som ligger i Korsvikfjorden. (Helt lovlig!)

Kan anbefales på det høyeste!

Membranene er ca 40 cm i diameter og er av 5 mm tykk messing. Utstyret for lydmåling bunnet på 140 Db inntil kameraten min hadde rygget 28 meter bort fra hornet.

Forutsetter bare en liten kompressor som gir 16 kubikkmeter i minuttet for å drive disse to hornene. Tonen er justerbar og bassen overdøver alle kjente lyder!

Lykke til med prosjektet.

Mons

Link to post
Share on other sites

Guest Thor-Erik

Skal vel ikke fyre opp i dette her, men kan vel i all enkelhet forklare hva som ble gjort "av en eller annen" i min ungdomstid....:

 

Ta en tom gassbeholder til propanapparatet, kjøp de koblingene du trenger for å få trykket opp til hornet via hornventilen (som du kjøper der du skaffer lastebilhornet..). Fyll opp propantanken med trykkluft, og posjoner ulyden i passe posjoner inntil ny luftpåfylling er påkrevet. En liten advasel: Bruk dette kun ute, da det sikkert kan være litt propangass igjen de første opptankingene med trykkluft...  :nono:

Og, ulyden bør ikke brukes når andre sjenker opp glass eller når naboens mindste endelig har sovnet  :nono: :nono:

 

Hva med å beholde propangassen og montere en tenner på selve hornet.  -Da har du flammekaster og harryhorn i ett. -Skal selvfølgelig bare brukes ute, og kanskje en viss avstand fra folk. :seeya:

Link to post
Share on other sites

Hei!

Den kjøpte eg på en båtutstyrsforetning i Haugesund for endel år siden.

Navnet på foretningen kan ikkje huske.

Steinar

Har du vært i Haugesund så ser jeg tre muligheter, regnet nordfra i Smedesundet:

Kaibutikken Kyvik & Co, Sjur Lothe Skipshandel, Bårdsen.

 

Kanskje klinger ett av navnene kjent?

 

Ellers oppfordrer jeg til å besøke: www.havnedagene.no

 

Men ellers regner jeg jo med at enhver Skipshandel (merk at jeg ikke skrev båtutstyrsforretning) har disse.

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...