Jump to content

Undervannskamera med 30 meter kabel.

norek

Recommended Posts

Hei Norek,

velkommen i dette utmerkede forum.

Jeg har dessverre ikke kjennskap til det kamera som du linker til selv om jeg har sett noen lignende varianter.

Men når jeg leser annonsen sies det at man kan sjekke båten sin på inntil 30 meters dyp......

Da har man enten en båt som er eksepsjonelt stor - eller så har den allerede sunket :diving::diving:

Jeg kommer selv til å følge litt med på svarene her, etter som jeg har vært inne på tanken å skaffe noe tilsvarende.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Selges fortsatt på Trumf for 1995,- Eller 19950 poeng. eller en kombinasjon av poeng/penger . Rimeligere enn hos Fastbuy er det uansett.

http://www.trumf.no/Trumf/ProductCatalog/P...ariantId=061120

Om det er samme produkt som Fastbuy skal ha 2390,- for. Er jeg ikke 100% sikker på. Men de ser jo veldig like ut da.

Trumf har solgt det for 1995,- i ett par år nå.

Så en før pris på 4990,- hos Fastbuy er å ta "litt" hardt i.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

En venn av meg har det kameraet. han kjøpte det på NETTHANDELEN for under 1,5k. Veldig greit kamera, men det er noe drit å ha i en pioner 13 i mye vind for skjermen dåler jo ikke vann. Det bra bilde under vann men over vann er det elendig. Dårlig at det ikke er noe opptaksfunksjon eller stillbilder på den, men det gar vell ann å koble til en gammel video-opptaker.

Hvorfor bruke motoren og ha årene i reserve, når man kan bruke årene og ha motoren i reserve?

Ikke så rart at bildet er dårlig over vann. Det er tilpasset brytningsindeksen til vann. Akkurat det motsatte som når du stikker hue under vann med åpne øyne (uten dykkermaske).

Bildet er bra på skjermen. Men det er vel ikke den mest avanserte LCD skjermen. Så den er ømfintlig for sollys.

I skygge er bildene overraskende bra. eier ikke selv men har fått den demonstrert en gang, det gjalt den som Trumf solgte.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Ikke så rart at bildet er dårlig over vann. Det er tilpasset brytningsindeksen til vann. Akkurat det motsatte som når du stikker hue under vann med åpne øyne (uten dykkermaske).

Vet det, men han som kjøpte det hadde planer om å bruke det til annet i tilegg, noe han fort fant ut at ikke var bra.

Hvorfor bruke motoren og ha årene i reserve, når man kan bruke årene og ha motoren i reserve?

Hei,

Har dette kameraet, og har brukt det en gang. Det har innebygget lys så det tiltrekker seg fisk, så det er ganske facinerende.

Loddet kan endres slik at du kan få både horistal og vertikal view i vannet. Jeg kjøpt mitt hos Colorline. De oppgav pris til Kr.2800,-, så kom det til halv pris.. og så til Kr.800,- så tenk deg litt om før du kjøper.

Kan noen dokumentere med bilder hvordan bildekvaliteten blir? Slipp gjerne ned på 30 meter også da?

Jeg kjøpte et slikt brukt på QXL, men synes det var elendig.

(Fant ett bilde i en annen tråd, men det fortalte ikke så mye).

Har ikke sett eller prøvd disse undervannskameraene. Men jeg har dykkelappen og vet at lys er et must under vann. Så jeg slenger ut et lite forslag om at dere kan kjøpe en dykke lykt og montere under kameraet. Det tror jeg blir mye bedre. Trenger ikke å være et til flere tusen kroner. 5- 10 watt tror jeg vil holde lenge. Selv har jeg en lykt med 100watt pære. Den lyser opp hele bunnen

Hei

har noen prøvd den Undervannskamera med 30 meter kabel.

Jeg har det kameraet, syns det fungerer greit til den prisen, men det lekker vann! Hvis du kjøper et så er det kanskje lurt å tette litt ekstra der kabelen går inn i huset. Mulig at det er bare jeg som har vært uheldig, men en klatt tettningsmasse skader ikke.

Edited by Stålmarken (see edit history)

Hei hei !

Det står at det er med 30 meter kabel, men det står oxo at det er garantert tett ned til 18 meter (trumf utgaven).

Husk at vanntrykket der nesten det dobbelte på 30 meter, så om det er laget for 18 er det ikke så rart om det lekker på 30.

-koh

Og er det "laget for 18 meter" kan du nok regne med at det begynner å lekke på en 5-6 meter. Klokka mi er sertifisert til 200 meters dyp. Aldri i verden om jeg vil forvente at den skal fungere etter en time på det dypet. Men på 30 meter regner jeg med at det går bra.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Klokka mi er sertifisert til 200 meters dyp. Aldri i verden om jeg vil forvente at den skal fungere etter en time på det dypet.

Når jeg var liten sneip på 80 tallet hadde jeg en digital klokke som det stod 200 meter på.

Nyskjerrig som jeg var, festet jeg klokka og et blylodd til havfiskestanga med 300 meter sene og tok jolla ut til det dypeste stedet vi fant på kartet i Drøbaksundet som var 208 meter elns...

Det tok en stund før klokke og lodd nådde bunnen, og etter masse sveiving inn igjen, var spenningen stor når klokka omsider kom til overflaten igjen....

Men klokka var like hel og fungerte i mange år etterpå :yesnod:

Mvh. SAP