norek Startet 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 6.Oktober.2008 Hei har noen prøvd den Undervannskamera med 30 meter kabel. jeg lurer å kjøpe den, men trenger tilbake melding at den er ok eller ikke. Takk Takk her er mer info om den: http://fastbuy.no/index.php?option=com_tor...0&adid=1312 Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Hei Norek, velkommen i dette utmerkede forum. Jeg har dessverre ikke kjennskap til det kamera som du linker til selv om jeg har sett noen lignende varianter. Men når jeg leser annonsen sies det at man kan sjekke båten sin på inntil 30 meters dyp...... Da har man enten en båt som er eksepsjonelt stor - eller så har den allerede sunket Jeg kommer selv til å følge litt med på svarene her, etter som jeg har vært inne på tanken å skaffe noe tilsvarende. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Ingar Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Har vært endel diskusjon om dette: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=34776 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=32921 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=22205 Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Selges fortsatt på Trumf for 1995,- Eller 19950 poeng. eller en kombinasjon av poeng/penger . Rimeligere enn hos Fastbuy er det uansett. http://www.trumf.no/Trumf/ProductCatalog/P...ariantId=061120 Om det er samme produkt som Fastbuy skal ha 2390,- for. Er jeg ikke 100% sikker på. Men de ser jo veldig like ut da. Trumf har solgt det for 1995,- i ett par år nå. Så en før pris på 4990,- hos Fastbuy er å ta "litt" hardt i. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Kongeskipet Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 En venn av meg har det kameraet. han kjøpte det på NETTHANDELEN for under 1,5k. Veldig greit kamera, men det er noe drit å ha i en pioner 13 i mye vind for skjermen dåler jo ikke vann. Det bra bilde under vann men over vann er det elendig. Dårlig at det ikke er noe opptaksfunksjon eller stillbilder på den, men det gar vell ann å koble til en gammel video-opptaker. Sitér dette innlegget Hvorfor bruke motoren og ha årene i reserve, når man kan bruke årene og ha motoren i reserve? Link to post
2nd Trikker'n Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Ikke så rart at bildet er dårlig over vann. Det er tilpasset brytningsindeksen til vann. Akkurat det motsatte som når du stikker hue under vann med åpne øyne (uten dykkermaske). Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Bildet er bra på skjermen. Men det er vel ikke den mest avanserte LCD skjermen. Så den er ømfintlig for sollys. I skygge er bildene overraskende bra. eier ikke selv men har fått den demonstrert en gang, det gjalt den som Trumf solgte. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Kongeskipet Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Ikke så rart at bildet er dårlig over vann. Det er tilpasset brytningsindeksen til vann. Akkurat det motsatte som når du stikker hue under vann med åpne øyne (uten dykkermaske). Vet det, men han som kjøpte det hadde planer om å bruke det til annet i tilegg, noe han fort fant ut at ikke var bra. Sitér dette innlegget Hvorfor bruke motoren og ha årene i reserve, når man kan bruke årene og ha motoren i reserve? Link to post
JRK Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Hei, Har dette kameraet, og har brukt det en gang. Det har innebygget lys så det tiltrekker seg fisk, så det er ganske facinerende. Loddet kan endres slik at du kan få både horistal og vertikal view i vannet. Jeg kjøpt mitt hos Colorline. De oppgav pris til Kr.2800,-, så kom det til halv pris.. og så til Kr.800,- så tenk deg litt om før du kjøper. Sitér dette innlegget Link to post
norek Svart 7.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 jeg sjekket color har ikke mer de kamera , og de skal ikke få mer, jeg var liitt for seint Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Om du er tålmodig kan du muligens få et rimelig hos Netthandelen, men auksjonen slutter først om 205dager, 23 timer og 53 minutter. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
norek Svart 7.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 jada jeg har bra tid kun 205 dager, hahahaha Sitér dette innlegget Link to post
Mckongen Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Kan noen dokumentere med bilder hvordan bildekvaliteten blir? Slipp gjerne ned på 30 meter også da? Jeg kjøpte et slikt brukt på QXL, men synes det var elendig. (Fant ett bilde i en annen tråd, men det fortalte ikke så mye). Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Da hadde jeg heller gått for dykkerlappen. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Mckongen Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Har ikke sett eller prøvd disse undervannskameraene. Men jeg har dykkelappen og vet at lys er et must under vann. Så jeg slenger ut et lite forslag om at dere kan kjøpe en dykke lykt og montere under kameraet. Det tror jeg blir mye bedre. Trenger ikke å være et til flere tusen kroner. 5- 10 watt tror jeg vil holde lenge. Selv har jeg en lykt med 100watt pære. Den lyser opp hele bunnen Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 (redigert) Hei har noen prøvd den Undervannskamera med 30 meter kabel. Jeg har det kameraet, syns det fungerer greit til den prisen, men det lekker vann! Hvis du kjøper et så er det kanskje lurt å tette litt ekstra der kabelen går inn i huset. Mulig at det er bare jeg som har vært uheldig, men en klatt tettningsmasse skader ikke. Redigert 8.Oktober.2008 av Stålmarken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Hei hei ! Det står at det er med 30 meter kabel, men det står oxo at det er garantert tett ned til 18 meter (trumf utgaven). Husk at vanntrykket der nesten det dobbelte på 30 meter, så om det er laget for 18 er det ikke så rart om det lekker på 30. -koh Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Og er det "laget for 18 meter" kan du nok regne med at det begynner å lekke på en 5-6 meter. Klokka mi er sertifisert til 200 meters dyp. Aldri i verden om jeg vil forvente at den skal fungere etter en time på det dypet. Men på 30 meter regner jeg med at det går bra. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
sap_2000 Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Klokka mi er sertifisert til 200 meters dyp. Aldri i verden om jeg vil forvente at den skal fungere etter en time på det dypet. Når jeg var liten sneip på 80 tallet hadde jeg en digital klokke som det stod 200 meter på. Nyskjerrig som jeg var, festet jeg klokka og et blylodd til havfiskestanga med 300 meter sene og tok jolla ut til det dypeste stedet vi fant på kartet i Drøbaksundet som var 208 meter elns... Det tok en stund før klokke og lodd nådde bunnen, og etter masse sveiving inn igjen, var spenningen stor når klokka omsider kom til overflaten igjen.... Men klokka var like hel og fungerte i mange år etterpå Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.