Danemann Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Monterte en dynastarter på min -64modell 8-12 hk Marna, funka kjempebra i mange år i min 22 fot snekke fra -52. Nok strøm til lanterner, lensepumpe, mobillader og radio. Startrelèet monteres mellom batteri og dynastart for å minske strømmen over tenningsnøkkel/startknapp, og laderegulator er lurt å ha mellom lade-utangen og batteriet. Lykke til, og gled deg til det bare er å trykke eller vri, så tøffer det i gang . Sitér dette innlegget Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =) Link to post
TMe Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 (redigert) Det er ikke nødvendig i dreie ekstra kilereimspor i svinghjulet. Reima kan gå rett på. Dersom reima slurer så er det først og fremst på det lille hjulet. Redigert 10.Oktober.2008 av TMe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
palm Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 vad med ett remhjul før flatrem til dynastarten og la remmen gå rett på svinghjulet det borde ge bra anleggsflate før remmen Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Hei, Kan det være en ide å sette en dobbel reimskive på dynamen? En ny reim fra Dynastarter til dynamo og beholde det eksisterende? Litt tekstra tap blir det jo.. Mulig du kan utvide eksisterende dynamofeste slik at dynastarteren også henger på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 (redigert) Det enkleste er om Wabra sier hva han skal drive av elektriske komponenter. Hvis det er nok med dynastarten, hvorfor lage ett opplegg med masse annet rælemikk... Redigert 10.Oktober.2008 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Wasco Svart 10.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 (redigert) Takk for alle innspill... Det dreier seg jo om en god gammel båt, uten all verdens el-instalasjoner. Vanlig lanterneføring, et gammelt ekkolodd og en like gammle GPS. En opplader til mobil og så en lesepumpe som settes på når båten ligger for kai og det er fare for mye regn.... ja også ei lita lampe over kartbordet. Ellers er el-belysning bannlyst.... Ekkoloddet og GPS bruker jeg forøvrig sjeldent eller aldri.... liker ikke slike "moderne" duppeditter. Redigert 10.Oktober.2008 av wabra (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Honduras Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Tror du kommer til å klare deg fint med bare dynastarten Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
logget av Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 (redigert) Det tror jeg også. Ring til Nylunds bilelektrisk (51537701 og få pris på et komplett sett. De har grei på hva de snakker om og kan levere skjemaene og alt du trenger. Redigert 10.Oktober.2008 av Ole Petter (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 10.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Takk for tipset Ole Petter... Tar kontakt med Nylund bilelektriske over helgen.... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Ottosnah Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Hei ser at du lurer på å montere en Dynastarter. Jeg har en FM 6.8 hk med ettermontert Dyna starter og har aldri hatt problemer med lading eller starting på snart 30 år! Jeg har heller aldri trengt å slippe ut kompresjon før start, Dynaen har også spart meg for mange såre fingerkroker, noe jeg fikk tidligere.. Mvh Hans Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Jeg har dynastarter, Men ladinga virker ikke! Bare starten. Men noen som vet hvor jeg får tak i start rele og hva det Evt koster? Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
horg Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 maritim.no Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Blir en slik på meg. Starter rele Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.