Jump to content

Hvordan fungerer en Dynastarter?

Wasco

Recommended Posts

Monterte en dynastarter på min -64modell 8-12 hk Marna, funka kjempebra i mange år i min 22 fot snekke fra -52. Nok strøm til lanterner, lensepumpe, mobillader og radio. Startrelèet monteres mellom batteri og dynastart for å minske strømmen over tenningsnøkkel/startknapp, og laderegulator er lurt å ha mellom lade-utangen og batteriet. Lykke til, og gled deg til det bare er å trykke eller vri, så tøffer det i gang :crazy: .

Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =)

Takk for alle innspill... :yesnod::yesnod:

Det dreier seg jo om en god gammel båt, uten all verdens el-instalasjoner.

Vanlig lanterneføring, et gammelt ekkolodd og en like gammle GPS. En opplader til mobil og så en lesepumpe som settes på når båten ligger for kai og det er fare for mye regn.... ja også ei lita lampe over kartbordet. Ellers er el-belysning bannlyst.... :wink:

Ekkoloddet og GPS bruker jeg forøvrig sjeldent eller aldri.... liker ikke slike "moderne" duppeditter.

Redigert av wabra (see edit history)
  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...