Capella Startet 8.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 8.Oktober.2008 Jeg holder på med/er straks klar med utvikling av et stoff som skal tilsettes bunnstoff for å hindre/redusere alge/groevekst, og vil derfor ha tips til bunnstoff (merke/type, få med navn og nummer) for en test som skal gjennomføres innen kort tid. Det skal settes ut 4 x 6 testplater , 2 uten og 2 med tilsetning som skal tilsettes 6 forskjellige fabrikat.. Prøvene skal settes ut slik at 1 med og 1 uten blir stående med så mye lyseksponering som mulig, og 1 med og 1 uten blir stående på mer skyggefullt område. Tilsettningsstoffet er allerede godkjent mhht miljø/forurensning. Capella. Sitér dette innlegget Link to post
LarX Svart 8.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2008 snakker vi om et luriumstoff som skal tilsettes allment tilgjengelig bunnstoff på boks? Da må du ha med Jotuns penguin nonstop + Biltemas tilsvarende + den som Maritim.no selger (denne vant visstnok en test gjort av Seilmagasinet elns). Alle er selvpolerende. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2008 Hadde vært tøft om du hadde testet Jotun VS SeaJet VS Biltema på dette. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
NovaMalin Svart 9.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2008 Hvis du tester ett selvpolerende og et hardt bunnstoff fra hver av følgende produsenter ville jeg vært fornøyd: Jotun, Seajet, Hempel, International og evt. Biltema. Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Ingar Svart 9.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2008 Selvpolerende fra Jotun, Hempel, Maritim, International, Seajet. Pluss Biltema, de de har bare hardt bunnstoff, ikke selvpolerende. Vær oppmerksom på at fra nå til langt utpå våren gror det svært lite, spes. av rur som vel er det største problemet. Har en tråd om dette som jeg ikke har fått oppdatert, kommer tilbake der med flere bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Capella Svart 9.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2008 Ingar og alle andre.. Test 1. Testplatene skal ligge ute fra ca. 20 oktober 2008 og frem til ca. 15 april 2009, da disse blir tatt opp og analysert og fotografert, rengjort som om det var vårpussen, og så påført nytt bunnstoff. Test 2. Testplatene vil så bli satt ut fortløpende etter henvisning på boksen, og disse skal så ligge ute til slutten av september 2009 da ny analysering og fotografering vil bli foretatt. Jotun, Hempel, Maritim, International, Seajet,Biltema vil bli benyttet til testene.. Takk for innspill.. Capella. Sitér dette innlegget Link to post
Capella Svart 18.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2010 Hallo igjen! Testplatene er nå sendt til analyse, svar vil foreligge innen 1 september. Med mine øyne ser jeg hva jeg mener er minst grodd, nemlig bunnstoffet fra Maritim og Biltema.. Får postet bilder senere. Capella. Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Gleder meg til å se bildene, og høre mer om gjennomføringen av testen. Hvor i Norge er testen utført? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
beertrip Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Hei capella Er det samme farge på de stoffene du har testet? Spør fordi en kamerat av meg testet ut 4 forskjellige farger fra samme produsent,og av disse var det svart farge som kom desidert best ut. Skiftet selv fra grønn til svart (dog ikke samme produsent) og her var det forskjell ja. Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 6.September.2010 Del på Facebook Svart 6.September.2010 Hvordan gikk dette? Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.