Jump to content

Sletto - hvor ille er den etter dagevis med kuling frå Vest?

bjoris

Recommended Posts

Da har jeg fått melding om at de er klare til å ta i mot båten i Stavanger. De har bestilt inn deler og alt ligger klart så nå frister det å få båten ned der så fort som mulig. Utfordringen slik jeg ser den nå er at det er meldt kuling fra vest i lange perioder fra nå og over helgen. Vi har ikke tid før lørdag formiddag og så resten av helgen. Jeg har gått Sletta en del ganger og vet at det fort blir ubehagelig der, men jeg har ikke prøvd i kuling som har vart i dagevis. Noen som er godt bevandret her under slike forhold? Antar det blir mye retursjø og svært humpete. Vinden skal komme fra siden så det ser jeg ikke som noe problem...

Edited by bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Den der linken til kes er nok det beste du kan få. Sletta er uberegnelig, kan ligge flat bare timer etter uvær eller der kan henge igjen mye rotesjø i dagevis... Var en tur utpå sist lørdag og sjøen brøt ganske godt rundtom...

Hold godt av land i vestavær så får du mindre retursjø og lengre tid på deg om noe skulle skjære seg...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Joda, har studert denne, men poenget er at det er vanskelig å få noe følelse av hvordan det faktisk er der selv om dette jo er et meget godt verktøy. Skal ha med fruen så vil ikke skremme vette av henne heller, og kanskje meg selv også om det er skikkelig ille. Det er "dritt" plass dette med vind fra vest, jeg vet det.

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Jeg setter ofte av frue/mannskap i Valevåg eller Buavåg og tar Sletta alene, best for husfreden det... Til tider kan Bømlafjorden være verre enn Sletta men det er nok likevel Sletta som har tungest sjø...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.