jo_no Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Har satt meg fore å gjøre noen få oppgraderinger i løpet av høsten/vinteren. Litt info og tips for den som måtte være interessert... Bakgrunn: Plast-skuffer i pantry som hadde begynt å sprekke opp. Disse hadde en lei tendens til å 'ramle ned' under bruk. Første delmål er altså nådd: Nye skuffer i pantry-seksjonen. Disse er laget etter god gammeldags 'kommodeskuffprinsipp'. Skuffene er behandlet med topcoat siden denne gir en glatt og slitesterk overflate - og jeg hadde en akkurat passe rest igjen fra et annet arbeid ;-) Frontene er dørkfiner (også fra et tidligere prosjekt) behandlet med Owatrol Edelolje Bilder følger: Quote Link to post
Ulv I Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 lækkert.. :) meget bra må jeg si.. :D Quote Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Wasco Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Kjempebra..... Men vet ikke om jeg skal bli innspirert til å gå i gang med mitt eget prosjekt (har tenkt å snekkre noen skuffer i vinter) Eller om jeg skal bli deprimert - for jeg tror aldri jeg kan få det til så flott som deg Quote Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Hydrox Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Kjempebra.....Men vet ikke om jeg skal bli innspirert til å gå i gang med mitt eget prosjekt (har tenkt å snekkre noen skuffer i vinter) Eller om jeg skal bli deprimert - for jeg tror aldri jeg kan få det til så flott som deg Henger meg på at dette ble flott..! Men hva er dette for en holdning da wabra? Så klart du kan få det like flott, ta tiden til hjelp og gjør så godt du kan. Godt verktøy er faktisk mer halve jobben... Quote Link to post
Walter_S Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Dette var jammen en elegant løsning, Jo_no. Likte det at skuffene er bak én dør, blir liksom mere elagant da. Hvordan har du ordnet glideskinnene, på skuffens underside eller på side-vangene? P.s.: Ble litt betatt av 'vesenet' i venstre dørspeil... :o) Quote Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
jo_no Posted October 23, 2008 Author Share Posted October 23, 2008 Dette var jammen en elegant løsning, Jo_no. Likte det at skuffene er bak én dør, blir liksom mere elagant da. Hvordan har du ordnet glideskinnene, på skuffens underside eller på side-vangene? Morsom-per med det vesenet ...... Glideskinnene: Det er egentlig dette jeg mente med 'kommode-prinsippet' Finnes ikke skinner (kan jo ruste og greier) kun tre som skuffene glir på. Denne lista (ca. 16 mm tykk) er såpass bred at den holder imot skuffen under når denne trekkes ut men med såpass klaring at selv om treet trutner så vil det ikke knipe. At skuffene er gjemt bak en dør er originalt og genialt: Skuffefrontene ligger an mot nevnte glide-lister. Døra holder skuffene på plass slik at de ikke kommer farende ut i litt sjø. Ellers takk for skryt jeg har fått.... ;-) Quote Link to post
Recommended Posts