Quantum Startet 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 22.Oktober.2008 Ja, da var den nye kalesjen og rekketrekkene ferdige og det står bare igjen å få satt det på. Så er spørsmålet, hvordan få dette pent: I underkant blir rekketrekkene lagt i skinner men i overkant er det maljer og de skal festes på med flaggline. Det mest vanlige er vel å "sy/ neste" de på, men har sett flere andre måter også og det er kanskje noen andre som er mer egnet. Å "sy/ neste" sliter en del på kalesjen når tråden ligger over bøylen, har vi erfart, så ønske er en annen måte å gjøre det på. Har sett - lest noe om dette, men husker ikke om det var her på BP eller om det er i ett båtblad. Har søkt her og kan ikke finne noe så langt. Er det noen som kan dette, har ideer eller linker til hvordan det gjøres? Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Sigurd Svart 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2008 Jeg har vært inne på tanken å doble antall maljer og sveise på små øyer/kroker under rekka og i dekk. Jeg har også sett for meg ei løsning hvor jeg syr inn lik oppe og har strikk-stramming nede, men foreløpig står dette langt ned på arbeidslista. Det blir nok halvstikk ved hver malje og passering over rekka med lina i noen år enda. Jeg bytter lina ca hvert annet år ved helårsbruk Sitér dette innlegget Link to post
Quantum Svart 23.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 Har lett og lett her på BP og fant til slutt denne Letrekk Skal prøve dette i helgen når vi setter på den nye kalesjen, skal bruke flaggline 4mm. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.