Jump to content

Noen som vil bli skipsreder?

Mariell

Recommended Posts

Ser at Yachten til Anders Jahre er til salgs.

Hvis det er noen som ikke har tapt all kapital på børsen, så er vel dette en grei farkost.

Dårlige bilder og å prestere å skrive feil skipsnavn(navnet stavet på 3 forskjellige måter) trekker ned i annonsen. Men "Jacqueline" var i allefall helt rå for en 20 år siden. Hvordan vedlikeholdet har vært siden, er det vansklig å se noe ut av bildene.

90 fot er ørlite i overkant for meg. Er vel større enn "Verrie" også dette?

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...T.svl=boat_used

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

90 fot er ørlite i overkant for meg. Er vel større enn "Verrie" også dette?

Hmmmm. Godt jeg har lovet at jeg ikke skal ha 20+ fotsyka på en tid :smiley:

Jahres båt er jo 24 fot opp så det går ikke det....... Kaiplass begynner også å bli et problem.

Men jeg likte linjene utrolig godt på henne, og bittelitt likheter finner jeg jo :

79_-1532108428.jpg

Dette er vår slik den blir når den blir kvit igjen :

bilde_til_baatplassen.jpg

Jammen godt at jeg ikke har pengene :lol:

Edited by Verrie (see edit history)

Prisen på båten er en ting - det som bekymrer meg mer er driftsutgiftene. Jeg lurer på om 10 % av prisen på båten vil dekke de årlige driftsutgiftene? Jeg tenker da ikke på renteutgifter og avdrag. På vår nåværende båt som er 3 år ligger de totale driftsutgiftene på omlag 3 % av kjøpesummen. Renteutgifter og avdrag er da ikke medregnet. Jeg er imidlertid usikker på de prosentverdiene jeg har satt opp her.

For ikke å snakke om vedlikholdsutgiftene. Bare et enkelt oljeskift koster flere tusen. Stoffing, en formue. Få den lokale entreptenøren til å løfte den for en 500-lapp tror jeg også bare er å glemme. :nonod:

Ellers en fin båt, eller dette er vel egentlig en trawler.