Toivo Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Vinteren er i full annmars, hvertfall her på sør og østlandet. Noe som skaper nye problemer for oss båteiere. Har du kjørt frostvæske igjennom motoren, tappet den for vann? Husket og tømme båten for vann? Har du sikret båten mot is? har du dekket til båten mot snø? Jeg vil vite hvor i landet snøen og frosten har kommet. Det har den hvertfall gjort på sør og østlandet. voknet opp her idag til litt snøfyk, og nå snør det som bare det her på sørlandet. Mvh Quote Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Wasco Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Her på vestlandet er det kald...brrrr...men nedbøren kommer i form av regn, med en ørliten anntydning av slaps... Quote Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
jandrea Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Nå har de sluttet å snø i Oslo, temperaturen ute er på 3+, så da er nok høsten tilbake snart. Quote Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Toivo Posted October 29, 2008 Author Share Posted October 29, 2008 snør/hagler fortsatt her i arendal og er 0,7 grader.. Quote Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Hansi Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 (edited) Her på Bamblelandet kom snøen i natt. Minus 1 - 2 i dag morges. Nå er det 2 +. Heldigvis ble Yamarinen kjørt inn i opplagshall til vinterlagring i går ferdig vasket og konservert. Nord Westen ligger på vannet turklar med fulle tanker og alt nødvendig utstyr ombord. Får se om jeg kjører opp senere i dag og setter på litt strøm. Edited October 29, 2008 by Hansi (see edit history) Quote Link to post
Ulv I Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Her i Kr.sand og Vennesla har det snød i dag morges, men det er nå gått over til regn.. og snøen er borte innen vi skal kjøre hjem. Neste snøfall kommer nok i månedskiftet januar/februar, men dertil 2 meter i løpet av kort tid og masse kaos igjen. Her hos meg er begge båter trygt forvart mot kong vinter :) Quote Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
nimbuster Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Det falt litt snø først på dagen her. Det er imidlertid meldt mer snø til natten og i morgen....og så kaldere, ned til -8 resten av uken. Quote Link to post
Jerre Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 De ringte fra Sandnes idag kl 10.00 og sa att "Nå var båten min lastad på lastbilen og nå er den på veg till Sandefjord för vidare transport till Göteborg. Vi er framme i morgen kl 16.00". Glad det ikke er jeg som kör hvis det snör på sörlandet /Jerker Quote Summer Dream renovering Link to post
Ulv I Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 ingenting å bekymre seg for nå lengre.. regnet har gjort at snøen er borte fra veibanen (i hvertfall i kr.sand).. bare vått og søle nå.. husk spylerveske! Quote Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Kjellka Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Her er det også kaldt, 4 minus i dag. Båten ligger trygt og godt innpakket på land 3 pluss i motorrommet og 4 i cabinen Quote Link to post
Hansi Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 (edited) Snøen borte her også. Ja, ja snøfallet gjorde ihvertfall til at jeg fikk skiftet til vinterdekk på kona sin bil og sjekket den ut. Så nå er det gjort og bilene klare for en lang vinter. Edited October 29, 2008 by Hansi (see edit history) Quote Link to post
Toivo Posted October 29, 2008 Author Share Posted October 29, 2008 jeg har enda ikke fått byttet dekk:P satser på at hvertfall snøen blir kortvarig Quote Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
m/s draugen Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 (edited) Heisann,her i N-trøndelag har gradestokken denne uken vært nede i -11.Kaldt og ett kjempevær.Snøen har ennå i lavlandert uteblitt,men det blir vel 2 m før han har gitt seg. de beste ønsker for en fin og trygg båtvinter. Snart er det tid for det årlige "julebord ombord" Edited October 31, 2008 by m/s draugen (see edit history) Quote Link to post
Toivo Posted October 31, 2008 Author Share Posted October 31, 2008 nå er snøen så og si borte her på sørlandet og det er plussgrader med 1.6 grader. er meldt minus i natt. har endelig fått lagt om til vinterdekk idag, så nå kan glattføre bare komme:) Quote Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Hansi Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Er nå på hytta i Rauland og høstsesongens første skitur ble gjennomført i kveld i lysløypa mellom Rauland Høgfjellshotell og Vierli. Herlig... Quote Link to post
Mulligan Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Er du av typen som aldri blir brun og som aldri heller prøver no' særlig på å bli det Er du ansett som en kjedelig kujon fordi du stort sett ikke gidder å bade Har du problemer med å omgås overdrevent positive folk Du e'kke aleine vi er mange som har det sånn Er du den typen som liker å sitte, sitte inne og pimpe når sola skinner Er du av typen som er svak for sport men bare på skjermen og bare når vi vinner Da har du problemer ifølge peanøtthjerne-forbundet men du e'kke aleine vi er mange som har det sånn Folkens, jeg kommer med nyheter! Jeg må be om absolutt stillhet Ventetida er over. Det kommer til å falle snø i natt! Her kommer vinter'n! Her kommer den kalde fine tida. Her kommer vinter'n, endelig fred å få! Er du av typen som lar deg irritere av folk som alltid skal imponere Har du et kjøleskap, har du en TV så har du alt du trenger for å leve for.... Her kommer vinter'n! Her kommer den kalde fine tida. Her kommer vinter'n, endelig fred å få! Joakim Nilsen Quote Link to post
Toivo Posted November 2, 2008 Author Share Posted November 2, 2008 Nettopp:) Quote Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
27 knop Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Når denne sangen spilles på nrk og varsler at skisporten er på vei, er det bare å glede seg... Var forresten -3,2 grader i Stavanger i går; har vært ca. fire frostnetter på rad nå, noe jeg fikk merke i går da jeg datt to ganger på "glattå" på fem min, noe som resulterte i en blodig og forslått albue. Har sett litt til det hvite, men la seg bare såvidt her om dagen. Var noen nærmest usynlige fnugg i går, men knapt verdt å nevne. 1,9 grader nå og oppklarning så det blir nok nok en kjølig natt. Quote Link to post
Mulligan Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Jeg er ikke helt overbevist om at "journalistene" i NRK fotball og snø er helt klar over hvem Hr. Nilsen var og innholdet i låta. Quote Link to post
johnson Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Da motoren min ble stjåle hadde de lagt båten under ett tre så bladene hadde tettet for selvlensingen, så daa jeg så at motoren var stjåle var båten full av is Quote Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
27 knop Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Jeg er ikke helt overbevist om at "journalistene" i NRK fotball og snø er helt klar over hvem Hr. Nilsen var og innholdet i låta. Kan så være, men det er bare "Ventetida er over. Det kommer til å falle snø i natt! Her kommer vinter'n! Her kommer den kalde fine tida. Her kommer vinter'n, endelig fred å få!", som spilles på skjermen, og da er det nok ikke hele sangen og dens budskap de vil ha fram, snarere at vinteren er på vei; dette står jo ikke stil til sangen som helhet og dens betydning, men journalistene vrir og vrenger på det meste. Quote Link to post
Recommended Posts