Jump to content

Silke motor, enda ett vidunder middel, eller?


Mariell

Recommended Posts

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

MotorSilk høres mere troverdig ut enn Silke Motor. Skjønner ikke hvorfor de måtte fornorske navnet i det hele tatt :lol:

Men siden det inneholder Boron CLS Bond så høres det iallefall ut som noe som kan virke.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Det var jo endelig noe som ikke var oppfunnet i USA da. Ifølge denne siden er det faktisk en russisk oppdagelse http://rvs-tech.ru/eng/rvs.html

Men på den svenske siden står det at RVS Technology® Treatment är utvecklad av RVS-TEC OY i Finland och har av The Finnish Academies of Technology uppmärksammats som en av de mest framstående tekniska innovationer 2003. Må jo være bra da vel ? :wink:

 

Dette med renovering av dieselpumpen via dieseltilsetning var da nesten for godt til å være sant ? http://www.rvs.se/products/page62.html

Norsk side http://www.rvsteknikk.no/dieselpumpe/

 

Litt spennende produkt for det kommer ikke ferdigblandet. Man må nemlig selv klemme tubens innhold ned i flaska.

Legg merke til benevnelsen på pakken for behandling av dieselmotorer; D4 og D6 (har Volvo Penta vært her?) :cool:

 

d6_300.jpgd4_300.jpg

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

"Problemet" med QMI er at det er PTFE (teflon) som er virkestoffet, og motorbehandlinger basert på PTFE har vært på markedet i ca 30 år.

"Among those oil additives we have identified as containing PTFE are: Slick 50, Liquid Ring, Lubrilon, Microlon, Matrix, Petrolon (same company as Slick 50), QMl, and T-Plus (K-Mart)" Kilde: http://www.repairfaq.org/filipg/AUTO/F_Slick_501.html

Petrolon (senere Slick 50) var på markedet allerede fra rundt 1980.

 

RVS og MotorSilk er basert på andre virkestoffer og det kan jo virke nytt og spennende og bevirke at kunder henger seg på disse isteden.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Da er jo spørsmålet, teerex: Hva er problemet med PTFE????? Jeg har lett mye etter konkrete negative ting om PTFE i motorer o.l. uten å finne annet enn noen ullne setninger som sidestiller PTFE med helt andre tilsetningsstoffer...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Det er ikke noe direkte problem med PTFE bortsett fra at det er såpass "gammelt" at kanskje nyere teknologisk utvikling har kommet fram til noe som er bedre for dette formålet rett og slett. Intet ville jo være bedre enn det.

I min "ungdom" (1987-1996) solgte jeg Slick 50 og det videreutviklede Slider 2000 (som forsvant igjen, dvs visstnok kjøpt av russiske interesser) over hele Norge og det var noen titusener behandlinger som ble omsatt uten noen klager men derimot mange fornøyde kunder.

 

Artig å finne igjen flaskene kun på russiske sider http://www.elit-avto.com/9039226591

420-1W2.jpg

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Ok, det lå liksom litt i kortene at PTFE ikke var brukende og da ville det vært interressant å vite hvorfor. Jeg har veldig klare indikasjoner på at QMI har fra ingen til godt merkbar positiv effekt men har aldri hørt om noe negativt (bortsett fra noe GPP).

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Av alle ting som ikke virker og som er lurium på boks så anbefaler jeg denne.... Her kan man ha det mye morro i god tro og med en skikkelg bakrus dagen derpå... hvilket også er fullt mulig med all annen lurium som testet ut ved ved ett eller annet lurium testlaboratorie eller har en hemmelig testrapport

 

Pontikkakattila.jpg

"Bilde fra wikipedia"

 

Virker noe å være for billig eller uttrolig til å være sant så er det ofte det... Hadde det vært det minste hold i dette som skrives om alt dette luriumet som lages av små nisjefabrikanter, ja da hadde de ikke vært nisjefabrikanter mere.... men de hadde vært nominert til en Nobelpris...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det er ikke lurium alt som lurer :wink:

 

Hverken oljeprodusentene eller bilprodusentene er så veldig interessert i et 3. partsprodukt som potensiellt skal senke de førstnevntes inntekter. Derfor har slike produkter blitt motarbeidet jevnlig, og når det nå er kommet så mange forskjellige merker og slag så blir det enda vanskeligere å kvalitetssikre og godkjenne slike produkter av utenforstående. Men det forhindrer allikevel ikke at de kan ha en positiv effekt.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Alle som fra tid til annen er ute og flyr skal vite at at det ombord også er et lurium. Når man tanker et jetfly, settes det til et lurium i et bestemt forhold til tanket drivstoff. 10-15 minutter etter avgang er utetemperaturen minus 30-50 grader. Det ville være alvorlig om små mender vann dannet iskrystaller som igjen ville tette fuelfiltere. Likeledes om mikrober i Jet A1'en (parafin) skulle tette filtere. Derfor er det slik at Shell, som vi hadde som leverandør, anga bruk av et slikt lurium som skulle sørge for at evt vann skulle oppløses i drivstoffet og forhindre utvikling av mikrober.

Link to post
Share on other sites

Hvor mange F1-stall bruker produktet? er det godt nok for noen som bruker hundrevis av milliioner på å tyne ut absolutt de siste hestekreftene og drivstofføkonomi av motorene, så er det godt nok for meg...

 

Dere som jobber med store skibsdiesler bruker vel også i bøtter og spann av dette?

 

Dokumentasjon ala Vitamin-instituttet i Sveits holder ikke for meg, jeg trenger å vite at noen "profesjonelle" bruker produktet med lovet effekt.

 

Og det med at bilfabrikantene motarbeider produkter som gir lavere utslipp... den er vel litt gammel nå. Vis meg den bilfabrikken som produserer "vanlige" biler som ikke er ute etter å senke drivstoff-forbruket på sine biler ift konkurentene.

 

Men jeg tror at Lurium kun har EN effekt, og det er på lommeboka til selger og kjøper, og hvor effekten er omvendt proposjonalt.

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men kondensfjerner og Alron dieseltilsetning har vel de fleste brukt på bil eller båt.

Kan vel ikke kalle dette direkte lurium, i likhet med drivstoff-forbedreren fra Statoil til VP.

 

Det som gjerne kjennetegner produktene som benevnes lurium er at de skal legge igjen et lavfriksjons/slitelag i de mikroskopiske porene i metallene i motorens sliteflater. Formålet er da ikke å forbedre selve smøreoljen.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Hvor mange F1-stall bruker produktet? er det godt nok for noen som bruker hundrevis av milliioner på å tyne ut absolutt de siste hestekreftene og drivstofføkonomi av motorene, så er det godt nok for meg...

 

Dere som jobber med store skibsdiesler bruker vel også i bøtter og spann av dette?

 

Dokumentasjon ala Vitamin-instituttet i Sveits holder ikke for meg, jeg trenger å vite at noen "profesjonelle" bruker produktet med lovet effekt.

 

Og det med at bilfabrikantene motarbeider produkter som gir lavere utslipp... den er vel litt gammel nå. Vis meg den bilfabrikken som produserer "vanlige" biler som ikke er ute etter å senke drivstoff-forbruket på sine biler.

 

Bilfabrikkene vil selv utvikle teknologien som skal til for å senke utslipp og forbruk. De vil jo ikke være avhengige av at kundene skal kjøpe lurium fra mer eller mindre kjente fabrikanter :lol:

 

F1 og store skipsdiesler er begge ekstreme når det gjelder turtall, vedlikehold osv. (veldig høye/veldig lave turtall, veldig godt vedlikehold. saktegående skipsdiesler er jo ikke direkte plaget med f.eks. slitasje.). Forøvrig hva de driver med i F1 forblir nok ofte godt bevarte hemmeligheter.

Det er person og lastebiltrafikken og (evt lettere sjøbasert trafikk) som er primærgruppen for disse produktene. Det er der de har mest/best effekt.

Mange profesjonelle bruker slike stoffer, ikke alle går kanskje ut med det. Har nettopp ryddet i kjelleren og kassert bunkevis med referanser fra 80 og 90-tallet på de produktene jeg selv solgte så det mangler ikke på dokumentasjon fra fornøyde kunder.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

kan ikke huske å ha sett noen referanser fra transportbedrifter som sparte drivstoff fordi sjåførene brukte skulderputer :lol:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Jeg tror nok at troen er støre en vitenskapen eller kunnskapen her....

 

Det er lett å la seg lede til å tro at blir så meget bedre uten at man har noen gode referanser... Selv forsøkte jeg på gammelbåten ett vidundermiddel med en hemmelig test fra Tyholt.... Hadde to identiske motorer med totalt adskilte dieselsystemer.... Fylte alltd begge tanker med like mye og kjørte den enne med dette vidundermiddelet... Kan ikke si at jeg merket noe forskjell på den grønne 41 saken som fikk vidundertilsetningen og den som ikke fikk....

 

Dog ble det ikke noe lang test, kun noen hundre liter og det er nok alt for lite etter mitt syn... båten ble solgt..

 

Så jeg tror ikke mye på slike vidunderkurer med hemmelige rapporter eller raprorter fra forksingsstiftelsen "AS juks og bedrag"... Hadde dette vært så fantasik og dokumenterbart at man kunne redusere drivstoffforbruket X% jamt over hele fjøla så er jeg sikker på at Nobelprisen innen f.eks kjemi hadde vært innen rekkevidde...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...