johnson Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 Var nede og skulle sjekke båten idag og gjett hva jeg fikk se med en gang jeg kom ned på brygga! Alle kabler var kappet (styring og gass/gir) Og som om ikke det var nok hadde de knyttet den fast til et tre sånn at den lå med hekken oppå noen steiner . Det var ikke synlige skader som jeg kunne se men det var masse blader som hadde tettet for selvlensingen og dermed var båten full av is. Motoren var 9,9 (15) johnson gt 2001 mod. Fatter ikke hvorfor de skulle stjele den? ikke er den dyr ikke er den stor men en gammel liten motor er vel ikke akkurat noe og samle på?? Båttyver er det dummeste folkeslaget så nå er det noe annet som topper ønskelisten i år, Båttyvene innpakket i papir og en hendig pussemaskin til og straffe dem med . Det er så stygt og se at bare fordi man har en IQ på under 80 at man da skal løpe rundt og lage faenskap for oss normale folk!! Er det noen som har sett en johnson 9,9 på finn i bergen/hordalandsområdet så ta kontakt på IM. Er det noen andre som har fått stjålet motoren sin her i bergen eller??? Har så lyst og bare Gjøre noe forferdelig med de dustete problemfolka Quote Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Kjetil1 Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 Ja, det er vanvittig irriterende og forbannet at de skal gjøre slik. Der er ikke rart at noen av oss hadde klikket og tatt loven i egne hender! Men ifølger enkelte, er det nå du skal synes synd på stakkarene som ikke vet bedre og deres familier ... Nei, er det stoffrelatert kriminalitet, mener jeg vi skal løse problemet ved å gi dem en brukerdose. Med ekstra rent og sterkt stoff... Og det verste er at politiet ikke gidder bry seg hvis du anmelder tyveriet. Men tar du tyven på fersken og murer puselanken i nebbet på ham, kommer de sporenstreks for å ta deg... Jeg har en gammelgammel 25 Evinrude med delemotor du kan hente hos meg ... Kjetil S Quote Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Sun Flyer Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 Dette var ikke bra. Hvor i Bergen var det? En 9,9 er såpass lett at den bør tas med hjem? Selv bor jeg i båten men har opplevd at en skjærgårdsjeep som ligger 15 meter bortenfor meg ble stjålet mens jeg sov. Quote Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Servicemannen Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 kannskje noen som sleit med salg... Quote http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
LM 605 Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 På Sørlandet i den siste tiden har der vært flere store tyverier av større påhengsmotorer,bl.a. i Lyngdal og Kristiansand. Samme opplegg ser ut til og være benyttet : Nattetider, skrudd av motorene, kuttet alle forbindelsene(wire,kabler,bensinslange,etc) og forsvunnet i bil. Det ser ut som om det er større motorer som er ettertraktet (fra 115 og oppover), så man skulle nesten tro det blir brukt kran, det er jo tross alt snakk om ganske mange kilo pr. motor. Quote Link to post
osa Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 -skikkelig irriterende. Har hatt besøk av tyver selv denne uka. Båten lå på land, men jeg hadde ikke rukket å legge på presenning ennå. Ingenting var ødelagt heldigvis, med en del redskap og småting (drill, fastnøkler etc.) var borte. MEN Kristiansunds dummeste tyver hadde lagt igjen mobiltelefonen i båten. Nå er saken annmeldt og forhåpentligvis under etterforskning. Vi får se........ Quote Link to post
KenBjork Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 (edited) Kjedelig saker dette. Alltid like leit å høre om. `osa`, det har jo fartet tyver rundt oss her en stund nå i sensommer. Har jo også vært raid på eide og omegn. På kårvåg, så har det vært rappa ett par motorer, en eldre tohatsu, og en 40/50hk 4-t yamaha. Og.. var det i sveggen mener jeg å huske at det forsvant en båt/motor/henger. Har du hørt om andre i by`n som har vært utsatt? Hvor har du båten din i opplag forresten? vågen... Edited November 1, 2008 by KenBjork (see edit history) Quote Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
johnson Posted November 1, 2008 Author Share Posted November 1, 2008 Dette var ikke bra. Hvor i Bergen var det? En 9,9 er såpass lett at den bør tas med hjem? Selv bor jeg i båten men har opplevd at en skjærgårdsjeep som ligger 15 meter bortenfor meg ble stjålet mens jeg sov. Dette var en Båt med styrekonsoll og gass/gir koblet til motoren så det er ikke så lett og ta den med hjem. MEN den var låst med godkjent lås så det er nok bare bortkastede penger Quote Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
osa Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 Har du hørt om andre i by`n som har vært utsatt? Hvor har du båten din i opplag forresten? vågen... -innerst i Vågen, "finast plass'n i by'n" ...men det er litt mørkt enkelte plasser.. det drøyer med å skifte ut gatelys som ikke virker.. Quote Link to post
osa Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Og det verste er at politiet ikke gidder bry seg hvis du anmelder tyveriet joda, politiet kan hvis de vil. Innbrudd på onsdag. Annmeldte på lørdag. Telefon fra politiet i dag om at tyvene var tatt og tyvegodset gjenfunnet. Quote Link to post
Kjetil1 Posted November 4, 2008 Share Posted November 4, 2008 De ble nok tilfeldigvis tatt i forbindelse med farts eller beltekontroll, og tyvegodset ramlet ut av bilen ... Kjetil S Quote Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Recommended Posts