Bonus Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Hvis du så en båt bakfra i kameraet, kjørte den nordover ja. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Men det kan være sjøman ikke sant? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
milo Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Fikk ikke noe vettu ut av linken din jeg Polar 770 Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 ok, http://www.webcamsinnorway.com/webcams.php?viewcam=1031. denne da... Så trykker du på Streaming version så kan du se live. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Bonus Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Det kan det selvfølgelig ha vært. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Her er Sjømann ( ikke sikker men regner med det er han ) Var prikk lik denne... Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Bonus Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Da har jeg vært en liten spasertur bort i kanalen igjen; pinadø jeg risikerer å komme iform pga. dette .... Fortsatt ingen sjøman at skue. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Skulle han legge seg i kanalen? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Bonus Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Han sa så i #19: Jeg har tenkt å legge meg i mossekanalen. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Lurer på om han kanskje ikke dro jeg, for han har vært aktiv 13:11 i dag.... hmf Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
sjøman Svart 8.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Hallois alle sammen! Da er turen unnagjort Brevikstrand-langesund-moss-kambo marina. 61 nm. 7 timer og 25 minutter. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Gratulerer. Håper du har anledning til å gi en reise- og rutebeskrivelse når du får litt tid på deg. Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 8.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Sitter nå hjemme i godstolen med en gammel dansk og en kald pils. Turen var grei nok,men etter vi passerte rakke så sjøet det godt hel til et stykke inn i Tønsbergfjorden.Og tåka gjorde sitt til at sikten ikke var all verden.Alt gikk bra bortsett fra en liten feilnavigasjon som medførte en liten tur in mot sandefjord.Tønsbergbrua passerte vi under med en klaring på ca 30 cm. Helt riktig Hansi det er oss du hadde i kamera. Må bare få rette en stor takk til alle som har kommet med innspill og råd under planleggingen av turen.Dette forumet er jo bare helt utrolig! Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Kan det være deg jeg så i kamera i mossekanalen ca 18:13? Gratulerer med vel overstått tur Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Bonus Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Hyggelig å se at du er kommet trygt fram sjøman. Sitér dette innlegget Link to post
rogre Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Gratulerer med vel overstått tur Sjøman , kos deg med pilsen og gammel dansken det er du vel undt Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 8.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Ja,det var nok meg du så Polar. Vi hadde tenkt å legge oss i Mossekanalen i natt fordi det er så mørkt å legge til på kambo på denne tiden.Men det gikk greit helt til mål. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Fikk du tatt noen bilder underveis? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
sjøman Svart 8.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Desverre det ble ikke noen bilder. Det var i grunn nok med navigering og kjøring. Nidelven fungerte så bra på turen,stor overgang fra sandvik 25. Bare sitter og gleder meg til sommeren jeg nå. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Fin båt! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
sjøman Svart 8.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 ikke sant! Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.November.2008 Link til dette innlegget Svart 8.November.2008 Kan jeg spørre hvor mye du ga for den? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
sap_2000 Svart 9.November.2008 Link til dette innlegget Svart 9.November.2008 Gratulerer med fin båt og vel overstått hjemtur En ting jeg la merke til på bildet av motorrommet (som så veldig rent og ryddig ut) på Finn.no var at det ikke er noe sjøvannsfilter. Slangen går rett fra intaket til impelleren. Anbefaler deg og montere et filter for å hindre at alskens rusk og rask blir sugd inn i pumpe og varmeveksler. Skal ikke store tingene til før gjennomstrømningen i varmeveksler reduseres/ tettes. En annen bonus er at vinterkonserveringen også blir lettere med et sjøvannsfilter montert... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 9.November.2008 Link til dette innlegget Svart 9.November.2008 Tror jeg så sjøman passere Mossekanalen ca. 13:15. Retning sydover. Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 9.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2008 Helt riktig Svenning! Det var siste turen i år. Trodde du kanskje jeg skulle tilbake og levere båten? ..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.