Jump to content

Vakuumpumpe til støpe-/limearbeid - hva kan brukes?

OT-flyktning

Recommended Posts

Har en del arbeid som skal gjøres med glassfiberstøping og liming av teak på glassfiber. Ingen store arealer.

Har tenkt å prøve å presse flatene sammen ved hjelp av vakuum og tror også i det ene tilfelle er det nesten det eneste som ville fungerer.

Men hva slags utstyr kan brukes? Proff utstyr koster vel en 4-6 sifret beløp.

Epoxy herder sakte, dvs vakuum må holdes vedlike automatisk i en del timer.

Kanskje man kan kjøpe ferdig vakuum på boks? :wink::lol:

Støvsuger type "industri" eller sentralstøvsuger med separat motorkjøling går bra. Mor's støvsuger trenger luftgjennomstrømming for å kjøle motoren. De brenner fort. Mye røyk også :yesnod: Jeg har prøvd. :discuss:

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Og du bruker vel honduras mahogny og? :puke:

Vanskelig å få tak i her i landet, dessverre... :sad:

Nå forsøker jeg etter beste evne å bevare miljøet, så i ærlighetens navn skal jeg innrømme at det ga ingen god følelse å kappe rørene, men jeg måtte ha den kompressoren, bare måtte ha den....

Utenom det prøver jeg å være snill... :wflag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...