Jump to content

Hjelp til oppussingsprosjekt

fiskeren

Recommended Posts

Har gjort meg et røverkjøp (tror jeg i hvertfall selv)

Det jeg vet som må gjøres er å legge nytt elektrisk anlegg i båten. montere nye lys og lanterner

Skifte det ene taket.

Tette vinduene eller skifte pakninger

Montere ekkolodd og kraftblokk

+ vanlig forfallende arbeid

Dette her er en trebåt..

Håper på gode svar med råd og tips:)

Välkommen till båtplassen.

Vad det geller råd o tips så är det lite svårt när ja inte har sett båten.

Men ett tips är att du teamar dig ihop med en av gamlingarna där inne de har oftast en enorm kunskap.

Ang elen så fimnner du en del skeman om du söker här på forumet o det gäller nog allt igentligen.

Och om du lägger ut bilder så får du garanterat mer tipps.

Mvh Lundberg

Det är bara idioten som anser sig fullärd.

Var det en klok man som sa en gång.

Må jag aldrig bli idiot!!!!!

Velkommen til Båtplassen.

Er det gammel trebåt det er snakk om, så er vi en del trebåtentusiaster her på forumet. Jeg er på ingen måte noen ekspert på områder, er selv nybegynner.

Men legg ut bilder - for all del. Det er ingen ting som tenner trebåtfolket slik som bilder av gamle gode trebåter. Ellers finnes det en god del tråder her på forumet som omhandler opp-pussing og restaurering av trebåter.

Stiller du mer konkrete spørsmål, og kan dokumentere spørsmålene med bilder, da vil du få svar

Lykke til :yesnod:

Får se om jeg greier å legge ut nye bilder senere men akkurat nå er litt vanskelig siden jeg befinner meg 60 mil ifra og er igang med eksamensstress.

Regner med at jula blir brukt flittig til ulike oppgaver.

Men for å spesifisere litt mer hva som må gjøre... jeg er helt grønn på alle områder.

*Legge nytt elektrisk anlegg, montere nye lys, ledningsnett og jording

*Skifte det fremre taket, vurderer å skifte hele platen som er der og legge syrefast plate med glassfiber opp på.

*Montere Ekkolodd og kraftblokk (her har jeg allerede fått tips og tilbud om hjelp fra en gammel skipper og sjarkfisker)

*forfallende arbeid, skraping av skrog og hytte samt lakking

*tette vinduer, vurderer å skifte pakningene men viss det er mye arbeid vurderer jeg å bruke svart sikafllex og tett rundt listenene