Jump to content

Noen som har testet Biltema bunnstoff?


NSB

Recommended Posts

Guest Avmønstret#
Maika skrev 26 minutter siden:

 

8 år og groe kan strykes av med hånden er imponerende. Hempel sier at deres Silic one vil slippe groe/slim osv ved 8 knop og oppover. Litt for raskt for en sedat seilbåt, men når groe kan fjernes så enkelt så er det ikke så nøye egentlig. 

 

Finnes i hyllene hos de fleste forhandlere i Norge. Tidligere måtte en slipe helt ned og bygge opp på nytt, nå har de endret så en kan pusse jevnt og fint, påføre en heftprimer og så legge Hempel Silic one i to strøk. 

 

Har planer om å prøve ut dette på rorene mine for å se om det er noe jeg skal ha på hele båten. 

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Er det ikke litt underlig at "i det øyeblikk" det blir miljøfokus så dukker det opp, som troll av eske, løsninger som er veldig mye bedre enn det som har vært tidligere?

 

Her har vanlige båtfolk pussa og slipt så giftstøvet ligger som ett teppe på alle opplagsplasser og tonnevis av gift går rett i bakken, og på sjøen, hvert år. 

 

Plutselig tryller produsentene frem giftfrie løsninger som varer i 5-6-7-8 år. Bare å vaske av med myk klut....

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Maika skrev 29 minutter siden:

Jeg pusser ned det gamle bunnstoffet denne vinteren og jeg seiler ofte i mer enn 8 knop, kanskje jeg skulle teste ut silikon...

 

Har lest et par engelske tester og det virker å være gode greier. Men en må ikke tro at det ikke gror, for det gjør det i følge testene, men det går utrolig lett av, da over 8 knop eller bare "stryke av" på ene eller andre måten. 

 

Og i Ran sailing så filmet han svigerfars båt som stod på land med silikon etter x sesonger. Så ut som ny under, helt glatt og blank etter at den var spylt ren ved opptak. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...