Miss Amalie Svart 17.Februar.2009 Del på Facebook Svart 17.Februar.2009 Det er den samme gamle visa Noen skal vise sin "stand" og fortreffelighet ved å karakterisere andres båter eller utstyr som smakløst. Selv har jeg seilbåt, så bluedots på trimflaps er ikke aktuelt. Men jeg så faktisk nytten av å ha en lavforbrukslampe under rattet. Spesielt om kvelden i havn eller ved nattseilas. Siden et skarpt hvitt lys ikke er særlig synsvennlig så bare smil dersom du ser en blå steplight under rattet på en pidestall. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Thorlyn Svart 17.Februar.2009 Del på Facebook Svart 17.Februar.2009 seilbåt gutta er vel bare misunnelig siden de ikke kan lett montere slike Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Ulv I Svart 21.Februar.2009 Del på Facebook Svart 21.Februar.2009 Her er noen bilder fra monteringen av mine.. er ikke helt i mål enda.. Her ser du en stk stripe med 3 stk blå led og en rundt med hvitt LED lys. Fyller på med blå led også på kantene for å "fylle" undersiden med blått led. Andre siden også selvsagt. Totalt har jeg 5 stk slike striper à 3 LED, og en av de hvite. Gleder meg til å se resultatet :D Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Enes 44 Svart 21.Februar.2009 Del på Facebook Svart 21.Februar.2009 Her er noen bilder fra monteringen av mine.. er ikke helt i mål enda.. Her ser du en stk stripe med 3 stk blå led og en rundt med hvitt LED lys. Fyller på med blå led også på kantene for å "fylle" undersiden med blått led. Andre siden også selvsagt. Totalt har jeg 5 stk slike striper à 3 LED, og en av de hvite. Gleder meg til å se resultatet :D Du målegge ut noen bilder av hvordan dette ser ut på sjøen. Jeg har liggende akkurat samme lysene, som jeg har tenkt å montere under badeplattformen. Men det blir ikke før jeg tar båten på land, for bunnsmøring. (Tenker det blir i påsken) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 21.Februar.2009 Del på Facebook Svart 21.Februar.2009 Her er noen bilder fra monteringen av mine.. er ikke helt i mål enda..Her ser du en stk stripe med 3 stk blå led og en rundt med hvitt LED lys. [ Ser jo ut som om ledningene er veldig tynne (jeg er klar over ikke LED trenger mere), har du noen formening om hvor lenge disse ledningene vil overleve i det salte element før tæring tar knekken på de? Noe som har erfaringer med dette? Ellers er jo smaken som baken, den er delt! Synes nå dette er litt stiligt jeg da!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 21.Februar.2009 Del på Facebook Svart 21.Februar.2009 Jeg legger opp tykkere ledninger fra koblingene inne i båten og ut, så går de over til de tynne som er faste på lysene. Må bare finne en måte å lodde/tette slik at koblingene blir helt vanntette. Jeg tenkte å lodde og sette på krympestrømpe, og deretter lakkere med klarlakk elns. Vil vel holde en stund? De står ikke konstant i saltvann der da, er jo noen cm over.. men det vil garantert sprute opp saltvann osv, helt klart. Men får bare sjekke litt på høstes når de tas opp, samt ha en sikring på ledningene før den kobles til lys-ledningen :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Frøken Fryd Svart 21.Februar.2009 Del på Facebook Svart 21.Februar.2009 Krympestrømpe med lim er nok det enkleste. Sitér dette innlegget Link to post
Enes 44 Svart 21.Februar.2009 Del på Facebook Svart 21.Februar.2009 De som jeg har kjøpt, ser helt lik ut, men de henger sammen i en lenke. Og ledning på enden er så lang at jeg slipper å få skjøt under badeplattformen. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 21.Februar.2009 Del på Facebook Svart 21.Februar.2009 Berre lækkert ¨Hvis du er pimp ja... Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 21.Februar.2009 Del på Facebook Svart 21.Februar.2009 (redigert) hvilket er de blå undervannslysene? de andre er vel hella marine sine? unektelig dritlekkert det der da dette var kommentar til siste bildet på første siden, hvor får man fatt på slikt utstyr generellt? Redigert 21.Februar.2009 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enes 44 Svart 21.Februar.2009 Del på Facebook Svart 21.Februar.2009 Jeg kjøpte mine her Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 22.Februar.2009 Del på Facebook Svart 22.Februar.2009 Jeg kjøpte mine også på LED teknikk, og de lange hang i en serie av 10 lys. Men jeg syntes de ble litt nærme hverandre, også fikk jeg ikke helt ut til kantene da, så jeg splittet noen av dem og satte dem litt hver for seg. Den runde i midten ved det støttestaget er hvitt lys bare. men blir spennende å se hvordan dette blir når den kommer på vannet. :D Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
lassal Svart 22.Februar.2009 Del på Facebook Svart 22.Februar.2009 hvilket er de blå undervannslysene? de andre er vel hella marine sine? unektelig dritlekkert det der da dette var kommentar til siste bildet på første siden, hvor får man fatt på slikt utstyr generellt? Jeg er ikke sikker på merket, men det kan jeg få undersøkt. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 22.Februar.2009 Del på Facebook Svart 22.Februar.2009 Jeg kjøpte mine her Da har jeg fått bestillt meg 10 stk av disse blå step-diodene med crom deksel selvfølgelig, dette skal bli lekkert Sitér dette innlegget Link to post
Tor313 Svart 22.Februar.2009 Del på Facebook Svart 22.Februar.2009 blått lys er definitivt harry, men som mange andre, liker jeg harry har selv planer om blåe led lys på båten. bilder vil komme når de har blitt montert. Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 22.Februar.2009 Del på Facebook Svart 22.Februar.2009 http://cgi.ebay.com/12v-120cm-Waterproof-P...1QQcmdZViewItem + http://www.javasea.no/brosjyrer/LR%20II%20...028.01.2009.pdf Funker helt sjef her dette .. :) Sitér dette innlegget Link to post
Enes 44 Svart 23.Februar.2009 Del på Facebook Svart 23.Februar.2009 Jeg kjøpte mine også på LED teknikk, og de lange hang i en serie av 10 lys. Men jeg syntes de ble litt nærme hverandre, også fikk jeg ikke helt ut til kantene da, så jeg splittet noen av dem og satte dem litt hver for seg. Den runde i midten ved det støttestaget er hvitt lys bare. men blir spennende å se hvordan dette blir når den kommer på vannet. :D Jeg må sikkert splitte dem for å komme rundt jeg også. (Lenken var ikke så lang som jeg trodde) Vi får se når jeg tar båten på land. (Påsken tror jeg) Sitér dette innlegget Link to post
Enes 44 Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Løfter denne tråden igjen. Legger ved et bilde med led lysene på. Det er tatt på litt lang avstand i mørke så kvaliteten ble ikke så bra, men lysene viser godt. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Synes da ikke dette er "Harry" Selv om jeg ikke tror jeg noen gang kommer til å montere slik lys på snekka mi... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Mouche Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Nei, "Blod-Harry" er vel et mere dekkende uttrykk! Et annet uttrykk som passer greit er visuell forsøpling! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Poseidon Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Jeg trenger visst litt hjelp til å forstå: hva er hensikten med disse lysene? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Wasco Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Jeg trenger visst litt hjelp til å forstå: hva er hensikten med disse lysene? De kan jo være greie å ha når du skal lyse etter krabbe..... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
VO`n Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Hvorfor skal man være så negative til andres synspunkter? Hvorfor må kan forklare seg på hvorfor man vil ha dette? Er det ikke ganske så enkelt å forstå? Må vel ikke være rakettforsker for å forstå at de som monterer synes dette er pent. Hva jeg mener om disse lysa er vel totalt likgyldig så lenge de som vil ha dette synes det er pent. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Et annet uttrykk som passer greit er visuell forsøpling! nei, det er det ikke. Synes en del av det er pent, noe er stygt. Som alt annet i verden :-) mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Ruby Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Hvorfor skal man være så negative til andres synspunkter? Hvorfor må kan forklare seg på hvorfor man vil ha dette? Er det ikke ganske så enkelt å forstå? Må vel ikke være rakettforsker for å forstå at de som monterer synes dette er pent. Hva jeg mener om disse lysa er vel totalt likgyldig så lenge de som vil ha dette synes det er pent. Som jeg skulle sagt det selv. Surpomper som ikke liker dette kan vel gjerne bare la være å kommentere.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.