Jump to content

Blå LED's. Kanskje litt harry, men kult! :)

stigers

Recommended Posts

Det er den samme gamle visa :smiley:

Noen skal vise sin "stand" og fortreffelighet ved å karakterisere andres båter eller utstyr som smakløst. :lol:

Selv har jeg seilbåt, så bluedots på trimflaps er ikke aktuelt. Men jeg så faktisk nytten av å ha en lavforbrukslampe under rattet.

Spesielt om kvelden i havn eller ved nattseilas.

Siden et skarpt hvitt lys ikke er særlig synsvennlig så bare smil dersom du ser en blå steplight under rattet på en pidestall.

Her er noen bilder fra monteringen av mine.. er ikke helt i mål enda..

Her ser du en stk stripe med 3 stk blå led og en rundt med hvitt LED lys.

img185.jpg

Fyller på med blå led også på kantene for å "fylle" undersiden med blått led.

img187.jpg

Andre siden også selvsagt.

img188.jpg

Totalt har jeg 5 stk slike striper à 3 LED, og en av de hvite.

Gleder meg til å se resultatet :D

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

img185.jpg

Fyller på med blå led også på kantene for å "fylle" undersiden med blått led.

img187.jpg

Andre siden også selvsagt.

img188.jpg

Totalt har jeg 5 stk slike striper à 3 LED, og en av de hvite.

Gleder meg til å se resultatet :D

Du målegge ut noen bilder av hvordan dette ser ut på sjøen. Jeg har liggende akkurat samme lysene, som jeg har tenkt å montere under badeplattformen. Men det blir ikke før jeg tar båten på land, for bunnsmøring. (Tenker det blir i påsken)

[

Ser jo ut som om ledningene er veldig tynne (jeg er klar over ikke LED trenger mere), har du noen formening om hvor lenge disse ledningene vil overleve i det salte element før tæring tar knekken på de? Noe som har erfaringer med dette?

Ellers er jo smaken som baken, den er delt! :flag: Synes nå dette er litt stiligt jeg da!!!!!

Jeg legger opp tykkere ledninger fra koblingene inne i båten og ut, så går de over til de tynne som er faste på lysene. Må bare finne en måte å lodde/tette slik at koblingene blir helt vanntette.

Jeg tenkte å lodde og sette på krympestrømpe, og deretter lakkere med klarlakk elns.

Vil vel holde en stund?

De står ikke konstant i saltvann der da, er jo noen cm over.. men det vil garantert sprute opp saltvann osv, helt klart. Men får bare sjekke litt på høstes når de tas opp, samt ha en sikring på ledningene før den kobles til lys-ledningen :)

Jeg kjøpte mine også på LED teknikk, og de lange hang i en serie av 10 lys. Men jeg syntes de ble litt nærme hverandre, også fikk jeg ikke helt ut til kantene da, så jeg splittet noen av dem og satte dem litt hver for seg.

Den runde i midten ved det støttestaget er hvitt lys bare. men blir spennende å se hvordan dette blir når den kommer på vannet. :D

Jeg kjøpte mine også på LED teknikk, og de lange hang i en serie av 10 lys. Men jeg syntes de ble litt nærme hverandre, også fikk jeg ikke helt ut til kantene da, så jeg splittet noen av dem og satte dem litt hver for seg.

Den runde i midten ved det støttestaget er hvitt lys bare. men blir spennende å se hvordan dette blir når den kommer på vannet. :D

Jeg må sikkert splitte dem for å komme rundt jeg også. (Lenken var ikke så lang som jeg trodde) Vi får se når jeg tar båten på land. (Påsken tror jeg)

• 6 måneder senere...

Hvorfor skal man være så negative til andres synspunkter?

Hvorfor må kan forklare seg på hvorfor man vil ha dette?

Er det ikke ganske så enkelt å forstå? Må vel ikke være rakettforsker for å forstå at de som monterer synes dette er pent.

Hva jeg mener om disse lysa er vel totalt likgyldig så lenge de som vil ha dette synes det er pent.

Hvorfor skal man være så negative til andres synspunkter?

Hvorfor må kan forklare seg på hvorfor man vil ha dette?

Er det ikke ganske så enkelt å forstå? Må vel ikke være rakettforsker for å forstå at de som monterer synes dette er pent.

Hva jeg mener om disse lysa er vel totalt likgyldig så lenge de som vil ha dette synes det er pent.

Som jeg skulle sagt det selv.

Surpomper som ikke liker dette kan vel gjerne bare la være å kommentere....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...