Ruby Svart 27.August.2009 Link til dette innlegget Svart 27.August.2009 (redigert) Hvis det å være en surpomp er ensbetydende med å inneha en viss grad av estetisk sans så vil jeg anse det som en hedersbetegnelse! Javel, du tok den kommentaren til deg... ....og de som ikke har samme oppfatning som deg har ikke estetisk sans...? Smaken er som baken... og så lenge det ikke går ut over sikkerhet og sjødyktighet må vel folk få "pynte" båten sin som de vil vel? Ser du et blått lys har båten vælva. Ja, da er vel det blå lyset et signal om at man trenger hjelp.... Redigert 27.August.2009 av Ruby (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 27.August.2009 Link til dette innlegget Svart 27.August.2009 Jeg kjøpte mine også på LED teknikk, og de lange hang i en serie av 10 lys. Men jeg syntes de ble litt nærme hverandre, også fikk jeg ikke helt ut til kantene da, så jeg splittet noen av dem og satte dem litt hver for seg. Den runde i midten ved det støttestaget er hvitt lys bare. men blir spennende å se hvordan dette blir når den kommer på vannet. :D Noen spørsmål.. 1) Denne lenken på 10lys, det er denne det da? http://www.ledteknikk.no/product_info.php?...products_id=483 2) Ser det er 125mm mellom hver lengde, men hvor lang er total lengden fra første lys til siste lyse? 3) Og hvor lang er ledningen inn til første lys man skal koble til strømnettet? Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Enes 44 Svart 27.August.2009 Link til dette innlegget Svart 27.August.2009 Bryr meg vel egentlig ikke om hva andre mener. Om dere mener det er harry, så er det greit for meg. Kan godt være litt harry jeg Men trenden er vel at flere og flere nye båter blir levert med mye ekstra lys i dag. Så etterhvert tror jeg nok det er mange her som kommer til å bli Harry uten å ønske det Sitér dette innlegget Link to post
Bayliner 305 Svart 27.August.2009 Link til dette innlegget Svart 27.August.2009 Enig med Enes 44. Her er noen bilder for dem med STOR lommebok. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.August.2009 Link til dette innlegget Svart 27.August.2009 Dette er så harry at jeg må få montert noe på min båt også Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 27.August.2009 Link til dette innlegget Svart 27.August.2009 Synes det er "styggfint" eg. På de rette båtene pynter det riktig opp. Harry JA, men hva så? men ser det ikkje for meg på ei gammel treskute. Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
ÅtteGlass Svart 27.August.2009 Link til dette innlegget Svart 27.August.2009 Dette må vel kalles Nautisk Bling Bling????? Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
KenBjork Svart 27.August.2009 Link til dette innlegget Svart 27.August.2009 (redigert) Noen spørsmål.. 1) Denne lenken på 10lys, det er denne det da? http://www.ledteknikk.no/product_info.php?...products_id=483 2) Ser det er 125mm mellom hver lengde, men hvor lang er total lengden fra første lys til siste lyse? 3) Og hvor lang er ledningen inn til første lys man skal koble til strømnettet? Har bestilt jeg også, hvertfall for å prøve. Var såpass rimelig. Bli litt morro å se Rekna litt på det og fant ut att fra første led-modul til siste led-modul, så var det nå slik som 2,045meter... Men pkt 3) ...time will show Redigert 27.August.2009 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
KaRsK Svart 27.August.2009 Link til dette innlegget Svart 27.August.2009 (redigert) http://www.youtube.com/watch?v=b75ps39QTTw harry ja :) hadde ip67 led "lenke" under badeplattformen , men den virket i 3 timer ..lå av og til nedi vannet.. har bestillt led lenke innbakt i epoxy ip 68 , håper det funker bedre. http://www.100led.com/100led/product_xx.asp?id=472 Redigert 27.August.2009 av KaRsK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 27.August.2009 Link til dette innlegget Svart 27.August.2009 Løfter denne tråden igjen.Legger ved et bilde med led lysene på. Det er tatt på litt lang avstand i mørke så kvaliteten ble ikke så bra, men lysene viser godt. Med bakgrunn av hva KaRsK nevner her.. Er dine montert nede i vannet Enes 44 ? Forstod det slik at du hadde også disse http://www.ledteknikk.no/product_info.php?...products_id=483 Riktig? Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Enes 44 Svart 27.August.2009 Link til dette innlegget Svart 27.August.2009 De henger under badeplattformen, men blir utsatt for mye sjødrev. skjøter på kabler har jeg inne i en stump med hageslange, som jeg har fyllt med sikaflex. Har ikke hatt problem så langt, men det er første sesongen jeg har hatt de på båten. Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 28.August.2009 Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 tror problemet mitt var at selve innpakkningen rundt led lysene gikk fra hverandre og det førte til at vann kom inn .. de lysene dere linker til ser jo veldig tette ut ... så der er jo problemet heller å få skjøtene tette tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 28.August.2009 Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 (redigert) Noen av disse har etablerer, slik jeg og mange andre nordeuropeiske seilere ser det, den optimale smakløshet. Er nok enig i det men det plager meg normalt ikke så gjerne for meg. Værre er det å ligge ved siden av en slik sværing med genratordur hele natten - og av en eller annen grunn et kjølvennsutløp over vannspeilet, selvfølgelig alltid rett ved vår luke. Men hva så om jeg ikke bruker disse uttrykkene.....hallo...hva betyr det? Slutt med jåleriet.... Babord og styrbord er IKKE synonymt med høyre og venstre men er retningsbestemt i forhold til båtens akse. Du må gjerne kalle dørken for "gulv" for min del, men kan ikke se at det å kalle ting med riktig navn er jåleri. Språk dreier seg om å kommunisere og å bli forstått, så om du klarer deg greit med "Høyre" og "Venstre" er det greit, men er du sikker på at det blir preisit nokog at du unngår misforståelser? Når et mannskap står med ryggen mot fartsretningen, er det sikkert at han forstår hva du mener med "tauet til venstre"? Hvis du snakker om "Bak på båten" vet ikke jeg umiddelbart hva du mener. Er det alt bakenfor midten av båten? "Hekk" er mer presist. Man forstår hva du mener hvis du sier "Den spisse delen foran på båten" men det er mer smidig å bruke "Baug". PS: Husker jeg så på et program på TV Norge og kommentatoren skulle demonstrere hvor"maritim" han var og snakket om babord og styrbord side av tv-skjermen, det er bare tull og demonstrete bare hans uvitenhet. - men ja, Da er det jåleri. Redigert 28.August.2009 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SUN33-Fantine Svart 28.August.2009 Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 Dette var tøft. Eg må montere nokre undervannslys eg også i vinter. Sitér dette innlegget Link to post
Rotax Svart 28.August.2009 Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 (redigert) er ikke dette stilig så vet ikke jeg. Pimp my boat ....så glad i lys at jeg jaggu trur han kjører med ankerlanternen tent også.... Redigert 28.August.2009 av Rotax (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.