Jump to content

Blå LED's. Kanskje litt harry, men kult! :)

stigers

Recommended Posts

Hvis det å være en surpomp er ensbetydende med å inneha en viss grad av estetisk sans så vil jeg anse det som en hedersbetegnelse! :lol:

Javel, du tok den kommentaren til deg... :smiley:

....og de som ikke har samme oppfatning som deg har ikke estetisk sans...?

Smaken er som baken... og så lenge det ikke går ut over sikkerhet og sjødyktighet må vel folk få "pynte" båten sin som de vil vel?

Ser du et blått lys har båten vælva.

Ja, da er vel det blå lyset et signal om at man trenger hjelp.... :lol::wflag:

Redigert av Ruby (see edit history)
Jeg kjøpte mine også på LED teknikk, og de lange hang i en serie av 10 lys. Men jeg syntes de ble litt nærme hverandre, også fikk jeg ikke helt ut til kantene da, så jeg splittet noen av dem og satte dem litt hver for seg.

Den runde i midten ved det støttestaget er hvitt lys bare. men blir spennende å se hvordan dette blir når den kommer på vannet. :D

Noen spørsmål..

1) Denne lenken på 10lys, det er denne det da? http://www.ledteknikk.no/product_info.php?...products_id=483

2) Ser det er 125mm mellom hver lengde, men hvor lang er total lengden fra første lys til siste lyse?

3) Og hvor lang er ledningen inn til første lys man skal koble til strømnettet?

Noen spørsmål..

1) Denne lenken på 10lys, det er denne det da? http://www.ledteknikk.no/product_info.php?...products_id=483

2) Ser det er 125mm mellom hver lengde, men hvor lang er total lengden fra første lys til siste lyse?

3) Og hvor lang er ledningen inn til første lys man skal koble til strømnettet?

Har bestilt jeg også, hvertfall for å prøve. Var såpass rimelig.

Bli litt morro å se :cool:

Rekna litt på det og fant ut att fra første led-modul til siste led-modul, så var det nå slik som 2,045meter...

Men pkt 3) ...time will show

Redigert av KenBjork (see edit history)
Løfter denne tråden igjen.

Legger ved et bilde med led lysene på. Det er tatt på litt lang avstand i mørke så kvaliteten ble ikke så bra, men lysene viser godt.

bilde_019.jpg

Med bakgrunn av hva KaRsK nevner her..

Er dine montert nede i vannet Enes 44 ?

Forstod det slik at du hadde også disse http://www.ledteknikk.no/product_info.php?...products_id=483 Riktig?

Noen av disse har etablerer, slik jeg og mange andre nordeuropeiske seilere ser det, den optimale smakløshet.
Er nok enig i det men det plager meg normalt ikke så gjerne for meg. Værre er det å ligge ved siden av en slik sværing med genratordur hele natten - og av en eller annen grunn et kjølvennsutløp over vannspeilet, selvfølgelig alltid rett ved vår luke.

Men hva så om jeg ikke bruker disse uttrykkene.....hallo...hva betyr det?

Slutt med jåleriet....

Babord og styrbord er IKKE synonymt med høyre og venstre men er retningsbestemt i forhold til båtens akse. Du må gjerne kalle dørken for "gulv" for min del, men kan ikke se at det å kalle ting med riktig navn er jåleri. Språk dreier seg om å kommunisere og å bli forstått, så om du klarer deg greit med "Høyre" og "Venstre" er det greit, men er du sikker på at det blir preisit nokog at du unngår misforståelser? Når et mannskap står med ryggen mot fartsretningen, er det sikkert at han forstår hva du mener med "tauet til venstre"?

Hvis du snakker om "Bak på båten" vet ikke jeg umiddelbart hva du mener. Er det alt bakenfor midten av båten? "Hekk" er mer presist. Man forstår hva du mener hvis du sier "Den spisse delen foran på båten" men det er mer smidig å bruke "Baug".

PS: Husker jeg så på et program på TV Norge og kommentatoren skulle demonstrere hvor"maritim" han var og snakket om babord og styrbord side av tv-skjermen, det er bare tull og demonstrete bare hans uvitenhet. - men ja, Da er det jåleri.

Redigert av Krimart (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...