HaHa Startet 24.November.2008 Del på Facebook Startet 24.November.2008 Her er en gave fra norske skattebetalere , dvs deg og meg: Alle bind av Den Norske Los er nå tilgjengelige for nedlasting fra http://kart.kystverket.no/custom/advanced_dennorskelos.aspx Jeg måtte registrere meg med e-post og passord, men har ikke blitt bedt om betaling :smiley: Når kommer gratis nedlastbare sjøkart? Sitér dette innlegget Link to post
27 knop Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Linken virker ikke Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Hva er dette? Jeg får ikke lastet inn siden. Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 24.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2008 Da må du først gå hit: http://kart.kystverket.no og klikke på 'Gå til avansert kart' i øvre venstre hjørne. Da blir du bedt om brukernavn/passord med mulighet for å registrere deg hvis du ikke har et allerede. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Jeg måtte registrere meg med e-post og passord, men har ikke blitt bedt om betaling :smiley: Enten var du heldig, eller så har du de riktige rettighetene. Ser ikke ut som om dette skal være tilgjengelig for hvem som helst. Nyheter 24. november 2008Den Norske Los er nå oppdatert i Kystinfo. 2008 versjoner er lagt inn. Brukere med nødvendige rettigheter kan nå logge seg inn og laste ned de nyeste utgavene. Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 24.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2008 Aha... jeg sitter på jobben (Universitetet i Oslo). Kanskje alle har tilgang fra .uio.no domene? Får prøve hjemmefra i kveld. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Er neimen ikke sikker jeg gitt. Det ser faktisk ut til at det bare er å registrere seg, uten at jeg har prøvd å gå noe videre. Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Det funket for meg og. Trykk på knappen ved siden av 'avansert kart' og registrer deg som bruker. Så logger du inn, og går til 'avansert kart'. Trykk så på den røde knappen i toolbaren (hvitt norgeskart i miniatyr på rød bakgrunn). Da kommer DNL 1-6, distansetabell og Losbok 7 opp for nedlasting i høyre kolonne. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Kjell E Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Nettopp registrert meg, nedlasting i full gang. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Astor Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Nyttig informasjon. Virker fint her også. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
MaLang Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 ingen problemer i det hele tatt:) Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Funker helt fint TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Gnisten Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Er dette en glipp? Hvert bind koster vel omkring kr. 500.- i bokhandelen...? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
bjorngb Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Vet ikke om det er en glipp eller ei, men de burde hatt bedre linjer... Får ikke lastet ned med mer enn 350kb/s Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Jeg måtte jo prøve jeg også. Men jeg finner ingen mulighet for å laste ned dette. Har de fjernet knappen, eller er det bare jeg som ikke ser den? Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Tror det er innloggingen som er problemet... Jeg ser enda knappen... Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Ingen rød logo her med norgeskart. Var jeg for sen? Regner med noen har lastet ned full pakke dersom det viser seg at noen har bærsjet på leggen hos Kystverket? Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Går syyyyykt tregt da! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Suzumar Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Logget meg akkurat på, funker så det suser. Se verktøylinjen øverst på siden og nesten helt til høyre. hold musen over knappene og der kommer forklaring opp. Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Hva er egentlig Den Norske Los? Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 24.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2008 Så bra at det fungerer for flere! Fri tilgang til slike offentlig betalte dokumenter er jo bra for sikkerheten og det generelle kunnskapsnivået - så frem de blir lest. Selv tror jeg det tar en stund før jeg får bruk for DNL bind 7... Jeg ønsker meg fremdeles bind 1 og 2 A innbundet i julegave. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Kult ass, laster ned jeg å. Her er det MYE bra å lese på. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 http://www.aye-aye.no/product_info.php?pro...amp;from=kelkoo Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Arvid_A Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Har fått ned avstandstabellen og DNL bind 1, men deretter har det gått treeeeegt... Sitér dette innlegget Link to post
Vierskjær Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 ....ser ut til å gå så det suser...! ...men når kommer regninga? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.