Jump to content

En gave fra skattebetalerne: Last ned Den Norske Los


HaHa

Recommended Posts

Mye bedre med de trykte utgavene synes nå jeg da. Unnskyld uttrykket, men det virker litt "kjipt" med sånne "billige" løsninger.

Sant nok, og jeg har halvparten av denne bokserien liggende i båten. De er til uvurderlig nytte og til stor glede for folk som har interesse for båtliv, kyst og kystkultur. Med et par bøker av typen havneguide for fritidsbåter i tillegg er jeg veldig fornøyd med båtens lille bibliotek.

 

Det kjekke med den digitale utgaven er at de oppdateres og kommenteres årlig, og det er uansett veldig praktisk å ha dem på et format hvor jeg har bøkene tilgjengelig hele tiden.

 

Papirutgavene oppdateres med flere års mellomrom. Poseidon retter sikkert på meg dersom jeg tar alt for feil, men det kommer vel oppdatert utgave av ett bind i året, sånn omtrent.

Link to post
Share on other sites

Det kjekke med den digitale utgaven er at de oppdateres og kommenteres årlig, og det er uansett veldig praktisk å ha dem på et format hvor jeg har bøkene tilgjengelig hele tiden.

Denne såkalte digitalutgaven er nok ikke oppdatert noe særlig. Muligens over sentrale strøk. Dataene for Vanylven kommune er sannsynligvis over 10 år gamle. Hvordan det står til med resten av landet vet jeg ikke.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Har også lastet ned herligheten...

Ser at Spangereidkanalen ikke er med, f.eks. - gjør ikke så mye - vet jo hvor den ligger om jeg kommer dit...

Ellers mener jeg at dette er en godbit av de sjeldne for oss båtfolk. På en grei skriver er det ikke noe problem å skrive ut deler av filene; f.eks "zoomede kart" eller kortere reisestrekning mv.

Link to post
Share on other sites

fant noen nye begrep jeg ikke hadde vært bori før

 

Astronomisk tussmørke 06:43:30

Nautisk tussmørke 07:32:40

Alminnelig tussmørke 08:26:19

Soloppgang 09:19:33

Solnedgang 15:39:51

Alminnelig tussmørke 16:33:04

Nautisk tussmørke 17:26:43

Astronomisk tussmørke 18:15:52

 

:smiley:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Det fungerer fortsatt. Logg deg inn som beskrevet i innlegg #4 i denne tråden. Klikk så på linken i innlegg #1.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Takk og takk, dette var en oppfis i en ellers trist tid. Men, da er enda en ting klart til våren. Utskrift godt igang. :flag:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...
Virker fremdeles denne nedlastingen? Jeg Bind 3 hos meg virker ikke, så jeg prøver å få lastet det ned igjen...

Det er et par uker siden jeg testet, men det bør fungere ja! Dette er vel vedtatt at vi skal få ha tilgang til, så da vil det nok ligge ute "til evig tid"... Noe konkret må vi jo kunne se igjen etter skattepengene vi betaler også!! :flag:

Link to post
Share on other sites

Hei Lasseolsen

Jeg har akkurat lastet ned alle filene og de er kun på totalt 586 mb så hvis du har plass i mailboksen så skal jeg gjerne sende de :lol:

Jeg brukte 20 minutter på hele jobben selv.

Ligger lett tilgjengelig hvis man gjør som tidligere instrukser her i tråden. :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...