greipfrukt Startet 3.Desember.2008 Del på Facebook Startet 3.Desember.2008 Heisann! Har en Buster Magnum CC, som er ca. 1 fot for kort å kunne være registrert i skipsregistret. Det ville halvert renta på lånet. Er det mulig å sveise på noe lurt frempå baugen å komme inn under 7 meters kravet til skipsregistret? Ville i tillegg vært praktisk å kunne fått et steg fremover og selve skroget, setter av mye folk på land, og er ofte borti med baugen. Dette må vel godkjennes av noen, i såfall hvem? Er dette et bunnløs tanke eller er det et håp? Mvh. Magnus Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 3.Desember.2008 Del på Facebook Svart 3.Desember.2008 Godkjenning og måling er det vel sjøfartsdirektoratet som tar seg av vil jeg tro? Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 3.Desember.2008 Del på Facebook Svart 3.Desember.2008 Det er omtrent umulig å sveise i skroget på en Buster, bl.a. fordi det er så tynt. Så vit hva du gjør hvis du setter i gang. Lykke til :) Sitér dette innlegget Link to post
greipfrukt Svart 3.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2008 Nei for all del, har ikke tenkt å sveise selv nei! Ville først å fremst vite om det gikk ann, jobber på oppdrett, vet om mange dyktige sveisere så det blir det en ordning på det. Må bare vite om det er mulig i henhold til skipsregistret. Blir det domt å sende dem en mail å spørre dem om akkurat dette kanskje ? : P Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 3.Desember.2008 Del på Facebook Svart 3.Desember.2008 Jeg ville spurt hvem som godkjenner ombygde båter etter ombygging, eller noe slikt :) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 4.Desember.2008 Del på Facebook Svart 4.Desember.2008 Hei Skipsregisteret set ma. krav til at du kan dokumentera alle eigartilhøve frå båten blei produsert. Har den skifta eigar nokre ganger så er det svært vanskeleg. Det er òg mange gebyrer. Eg tvilar på at det er lønnsamt. Ask Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 4.Desember.2008 Del på Facebook Svart 4.Desember.2008 Har hatt ein telefon til skipsregisteret og dersom båten var kjøpt brukt fra båtforhandler var det ikkje nødvendig å dokumentere eigarar tilbake til verft. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.