Jump to content

Sote/legge på film på vinduer....


Verrie

Recommended Posts

(apropos Oslotur. Hvorfor har det seg slik at enkelte (ganske mange faktisk) absolutt må være sadistiske og onskapsfulle og konsekvent ligge 10-15 km timen under gjeldende fartsgrenser? Tørre fine veier, ihvertfall alle de steder jeg har vært de siste par dager. Fartsgrensene er lave nok som de er her i landet......)

 

Hadde vi ikke prata så mye hadde du hatt bedre tid :lol:

Begynner og flaske seg med opplegget nå :seeya:

Link to post
Share on other sites

Det er det jeg mener,at skal du ha vinduer som er sotet/farget må det være orginalt.Legge på en plastfilm for å få "sotet" glass,blir som å sette [b]BMW merke på en SKODA[/b] det blir verken det ene eller det andre,det kaller jeg "HARRY" En annen ting er at jeg tror en slik båt vil tape seg i verdi,med ødelagte vinduer. Store båter med orginale mørke vinduer er et syn.

 

Du har nok hatt mye motgang med solfilm skjønner jeg :lol: . Nå er det jo flere biler som kommer "orginalt" med solfilm, er disse også harry da :wink: De fleste av oss ser ikke forskjell hvis dette er gjort på en skikkelig måte :flag:

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

Jeg undersøkte med hjemmesidene til 3M nå, og det ser ut til at solfilm fra dem kun selges hos forhandlere i Akershus/Oslo. Jeg får se om jeg kan kombinere en tur innom en av dem neste gang jeg skal til Oslo.

 

Jeg undersøkte også Biltema etc., men kan neppe bruke dem, idet vinduene er 130 x 110. Jeg har til nå ikke sett solfilm med størrelser opp mot dette, og vil ikke ha skjøt midt på..........

 

Men at det blir en stor jobb, er der ingen tvil om. I salong oppe er der ca 15kvm vinduer (da er styrhusvinduer holdt utenfor), nede heldigvis langt mindre, men da langt flere vinduer......

 

Noen som har andre forhandlere jeg kan kontakte lokalt i Aust Agder?

Link to post
Share on other sites

Jeg la biltema sin film på et par av de første bilene jeg hadde..

Jeg kunne godt tenkt meg film på bilen jeg har nå også, men da kun bak og siderutene bak på stasjonsvogna.

 

Det er et par ting du trenger for å klare dette.. en god "nal" og mye såpevann.

Best er det om man kan legge ruten ned flatt, men det er vel kanskje ikke like enkelt her? :-)

 

Du må også ha såpass stor film at du slipper skjøter, for det vil ikke bli fint. det er så og si umulig å få til fine skjøter..

 

Men dusj på mye såpe, heng på filmen og gli den litt rundt slik at den passer best.. Deretter bruker du nal'en til å dra ut vann og luftlommer.

Dusj såpe på filmen igjen også, så glir nal'en lettere og lager ikke så lett riper.

Begynn fra midten og jobb deg utover. Kommer det en liten luftlomme du ikke klarer å presse ut, så kan en jukse med å ta ei lita nål og stikke hull for å få ut luften, men selv likte jeg bedre å løsne filmen litt igjen og prøve på nytt.

Litt jobb, og noen gangers prøv-og-feil, men så får du det til :-)

 

Til slutt tar man en ny skalpell-kniv og fjerner det overskytende langs kantene, og løfter opp gummilisten slik at enden kommer under gummien. Da blir det pent :-)

 

Lykke til.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...