Jump to content

Prosjekt: Draco 1700st diesel


gangso

Recommended Posts

Noen bilder hadde vært på sin plass, gangso! Det er ikke sikkert stussen er til lufting i det hele tatt, hos meg er det en tilsvarende slange som har blitt brukt til oljeretur fra vacuumpumpen som originalt stod bak på dynamoen. I mitt tilfelle har jeg rett og slett plugget denne. Veivhusventilasjonen består i mitt tilfelle av en slange fra lokket til oljepåfyllingen og over til innsugsmanifoilen. Hvis du også har en slik slange, kan det godt være at den nede på blokka bare kan blokkeres. Som hanto1978 nevner, en motor med så mye gjennomslag burde ikke være lettstartet, og heller ikke særlig sterk. Så ikke gjør noe dramatisk før alt annet er prøvd ut...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

Jeg skal ikke påberope meg å ha kjempe detalj kunnskap om diesel motorer. Men om det er gjennomslag av et tilsynelatende så stort omfang som her må det vel synes skikkelig ved en kompresjons måling?

 

Dessuten er det vel vanligst :confused: at veivhus ventilasjonen foregår ved borringer inne i motoren opp til ventildekselet og derfra til insuget?

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post

Hei det var jo trist. Såg på bildene av motor før du mariniserte den. der er det en slange som kommer ut av filteret til veivhusvetilanjonen. den går igjennom kveilen av den grønne jordingskabelen til starteren.

det skal ikkje blåse mye i denne.

Hvis det ikkje blåser mye men kommer olje kan det være dritt i det filteret.

blåser det mye har du nok et lite problem.

 

Har sjøl marinisert en liknende motor uten turbo. Den hadde også stått i ro ei stund for eg starta den. der hang ei ventil seg, denne knakk og knuste setet under første start.

Link to post

Var litt snar og poste forige innlegg. Såg filsnutten etterpå å der ser det ut til at du er på rett slange.

Du har alt for mye gjennomslag. Det eg hadde gjort var å sjekke bilopphoggningene det er nokk billigere å få ein motor derfra med garanti enn det er og begynne og koste på den du har.

 

Uansett når du får ting opp og gå. Så må du passe på reimhjula til registerreima i båt får du fort korrosjon på disse å det tygger reim fort som........

Link to post

Jo men det vil vel ikke hjelpe ?

 

Hvis motoren bruker 10 minutter, på relativ tomgang for å kvitte seg på 3 liter olje, så skal gangso ha med seg jæææævlig mye olje for å få noen glede av den motoren.

 

Det er ikke et rør til oljekjøling da, som skal innom en oljekjøler ? Det kan virke slik.

 

På bilen min (V8 Diesel) går det slanger + rør inn i radiatoren, og ut igjen selvsagt. Raddisen har tre funksjoner. den kjøler vann, motorolje, og girolje til automatkassa. (selvfølgelig ikke alt i samma "rommet"

 

Men tenkte på dette, at det er til en oljekjøler. Det vil forklare mengden olje.

Redigert av Brodern (see edit history)

Føkk deg...

Link to post

OK! Du bør nok rengjøre oljeavskilleren (boksen slangen står på). Det burde hjelpe. Hvor gikk denne slangen til når motoren stod i bilen? Synes det er litt merkelig at den går nedover, da vil det jo lett samle seg olje i slangen. Som et forsøk, prøv med en slange som går rett opp, en halvmeter eller så. Hvis den holder på olja da, kan det nok gå greit å kople den til innsuget. men hvis den fortsatt spruter ut olje i mengder så er det en viss fare for at motoren skal løpe løpsk om den får all denne oljen inn i motoren igjen...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

nei har ikkje fått gjort de enda.. har du ein måte eg kan gjer de på? er de bare og skylle den i diesel eller blir "filtere" ødelagt?

 

her bur eg. båten min ligger på bilde der og litt lenger bak ser dåkke huse der eg bur :)

dsc_0509.jpg

 

men tilbake til båten... som dåkke ser, ser de ikkje helt bra ut :P

 

dsc_0510.jpg

 

dsc_0512.jpg

 

dsc_0514.jpg

 

dsc_0519.jpg

 

dsc_0515.jpg

 

dsc_0516.jpg

William Andrè

Link to post

motoren er ikkje kjørt meir en 130 000km. og den vart overhalt på 98 000 km.

 

index: Ser det er en sil i gummipakningen der oljeutskilleren skal stå. skjønner ikkje helt ? kan du forklare bedre?

 

og de kjem bare trykk når motoren blir varm. på tomgang og da motoren er kald er de ikkje noke trykk

Redigert av gangso (see edit history)

William Andrè

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...