Jump to content

Hva tror du? Stiger båtprisene, og markedet nå?


SeaRaymond

Recommended Posts

Her i norge er fortsatt finanskrisen preget av "Jesus syndromet" Alle har hørt om den - men ingen har sett den.

 

Men ser man effektene på industrien i USA og Europa er det lite tvil om at det er en stor krise - og den er ikke over. Jeg tror effekten blir mildere i Norge - og den vil merkes mer enn det vi har merket til nå

Link to post
Share on other sites

Mener å huske at det ble påpekt at prisene var spesielt gunstig på de båtene fordi de var overliggere,

 

Ja det stemmer nok det, Mouche.

Videre så har Johs Lunde solgt båter fra konkursboet etter Askeladden til svært gode priser, og disse er nok med i tallene.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Ser at så fort noen nevner Lunde så tenker i allefall jeg på Bavaria, men det var jo feil denne gangen selv om innholdet i mitt innlegg ellers stemte, eller noe sånt! :lol: Det var med andre ord Bavaria og Lundebåt jeg tenkte på, mens salg av konkursboet etter Askeladden forhåpentligvis er et engangs tilfelle.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Brukt båtprisene har forhåpentlig blitt justert ned til et fornuftig nivå. Om finanskrisen er årsak til dette vet jeg ikke, men mener at prisene på brukte båter i mange år har lagt alt for høyt.

Det er ikke fornuftig i at en brukt båt koster bortimot det samme som en ny.

 

Det har vært kunstig lite verdifall på båter. Tror vi for fremtiden skal forvente verdifall på samme måte som med biler om enn ikke like hurtig.

 

De båtene som ikke blir solgt på FINN er de som fortsatt ligger overpriset basert på gamle forventninger.

 

Ha en fortreffelig vår puss og båt sesong

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Link to post
Share on other sites

Her i norge er fortsatt finanskrisen preget av "Jesus syndromet" Alle har hørt om den - men ingen har sett den.

Det tror jeg nok alle de som har mistet jobben til nå pga nedbemanning, er litt uenig i. Men at vi ikke blir rammet like hardt, i hvertfall enda, har du vel rett i.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte min nåværende båt høsten 2007, så nær toppen som mulig tror jeg (men så fikk jeg også tilsvarende god pris på den jeg solgte). Båter av typen jeg solgte (Nimbus 31, 91-modell) og kjøpte (Riviera 925, 2000-modell) har i alle fall falt med mellom 10 og 20 prosent ift. prisforlangende i dag. Dersom faktisk pris på disse båtene i tillegg ligger lavere enn prisforlangende blir prisfallet større. Jeg følger også godt med på brukte FB-båter (ca. 35-40 fot) og her finner jeg også mange potensielt gode kjøp om dagen, men med ny teak på FB, diverse kalesjer og trekk og annet småknask blir det vel til at 3-fotsyken lar seg holde i sjakk en sesong til.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
Godt spørsmål.

 

De som skulle kommet ligger i influensa, imidlertid har det i etterkant meldt seg 2 andre interessenter.

 

Jeg føler dette går veien, skulle bare gjerne skrevet kontrakten nå og blitt ferdig med dette.......

 

Jeg antar jeg er ferdig innen utgangen av uken som kommer nå.

 

Det har sett ut som det har tatt litt tid, men nå kan jeg ikke se den hverken i byen eller i bøya ?

 

(og St Margretha ser ut til å ha det godt...)

EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
men nå kan jeg ikke se den hverken i byen eller i bøya ?

 

Hei, jeg så ikke denne før nå.

 

Perlen solgte jeg i Januar, men av diverse årsaker ble ikke denne hentet før 6/5-09. Vi dro da ut fra Grimstad 0600 om morgenen. Stiv kuling hele dagen fralands, mens dønninger fra sør slo innover med ca 2-3 meters dønninger ga oss en meget fin tur :wink:

 

Jeg hoppet av i Stavern, ny eier tok skuta opp til Fredrikstad samme kveld. Med 7 knops fart synes jeg dette var meget bra distanse den dagen.

 

Godt å bare ha èn båt og passe på igjen :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...